Drexler Formula Cup zahájí v Mugellu

Na Okruhu v Mugellu zahájí svůj další ročník série Drexler Formula Cup. Spolupracovat i letos bude s italskými závody, které ovšem změnily název na Zinox F2000 Trophy.

Začíná již desátá sezóna závodů formulí, která se dříve po zrušení národních šampionátů pod FIA v roce 2012 chopila organizací těchto závodů. První série se jela pod názvem Remus Formel Cup a později přešel na Drexler Formula Cup. Série jinak vycházela z Austria Formel F3 Cupu, který promotérsky zajišťoval Franz Wöss, který se nejen jezdecky zásadně prosadil v propagaci těchto rychlých formulí i v ČR.

Poprvé se letos jede v Mugellu společně se sérií Creventic, která zde pojede svou dvanáctihodinovku.

Nové rozdělení je velmi očekáváno. Pojede se Formel F3 Cup a F3 Trophy, přičemž v poháru lze použít silnější motory, ale auta mají zase vyšší hmotnost. Již sedminásobný šampion Sandro Zeller se bude muset hodně poohlížet po Benjaminu Bertovi z Maďarska, který letos přestoupil do stáje Franze Wösse. Japonka Juju Noda si po loňském ježdění ve Formel Regional chce zajezdit i zde v konkurenci italských strojů, kterou spolupráce se Zinox F2000 Trophy jistě přináší. Ital Paolo Brajnik z NV Racing má silnou italskou konkurenci v Bernardo Pellegrinim a Dino Raserovi.

Pohár Formule F3 – vozy F3 z let 2012-2018 se sáním vzduchu 28mm. Můžete zde startovat i s motorem Toyota 320 se sáním 31mm, nebo VW Power, či Formula Masters, dle minimálních hmotností vozů.

Formel F3 Trophy s vozy do roku 2011, stejně jako 2012-2018, ale s restriktorem 26mm. Uplatnění pak zde najdou motory FIAT, Opel OPC, NBE Honda Mugen nebo Toyota.

Kategorie Formel Renault se stala minulostí. Nahrazuje ji Formula Light, kde najdou uplatnění vozy Formel Abarth, ADAC, BMW, Opel Lotus a F4.

S vidinou tří skupin má Franz Wöss v plánu ukotvit tuto sérii v evropském měřítku formulových pohárů na předních místech.

Vláďa Rožánek, Drexler Formula Cup 2023