Max Karhan začal prvním závodem WSK 2023 s novou technikou v Lonátu

Za mrazivého lednového počasí se jel úvodní letošní závod motokárového WSK na trati v italském Lonátu.

Náš motokárový jezdec Max Karhan se po prvním seznámení s novou třídou a technikou při listopadovém závodě WSK v roce 2022 a testování na začátku ledna 2023, zúčastnil prvního letošního ostrého závodu.

Středa a čtvrtek byly jako vždy seznamování se s podmínkami tratě a nastavení k tomu potřebné techniky po dvoutýdenní pauze. Trať se jevila suchá, ale dosti mrazivá.

Do třídy OK, ve které letos Max jede, se v Lonátu přihlásilo do závodu celkem 42 jezdců z celého světa, dokonce i pár kolegů z České republiky.

Pátek se nesl ve znamení oficiálních tréninků s časomírou, kde si Max nevedl vůbec špatně. A pohyboval se v rozdělené skupině dvaceti jezdců na 12 místě. Poté se jela kvalifikace, kde to trochu zaskřípalo a Max musel v nejrychlejším svém kole předjíždět, a tím pádem zajel až celkově 33 čas.

Technika připravená od Marka Skřivana s mechanikem Honzou a Tátou Luky, byla připravena na výbornou.

Max dostal ještě od kluků poslední instrukce a potřebné rady do startu první finálové jízdy ve skupině A, kde se posunul o jednu příčku vpřed a dostal tím pádem 21 trestných bodů.

Do druhé finálové jízdy, na kterou se Max moc těšil, protože se jela už po tmě, startoval ve skupině A znovu podle času z měřeného tréninku, a to ze 17 místa a dopadlo to skvěle, když protnul cíl na místě devátém.

Sobotní rozjížďky…

Protože Max byl ve skupině A, jel v Sobotu pouze ranní Warm up, kde se mu nadmíru zdařilo. Zajel třetí nejrychlejší čas ve skupině. Následně Maxe čekala poslední rozjížďka ve skupině A, kde ze 17 místa na startu dojel na místě 12.

Nedělní klání…

Po součtu trestných bodů v rozjížďkách se Max dostal do Prefinal skupiny B, kde mu byla přidělena dvanáctá pozice na startu. Před tím se jel ale zase ranní Warm up, kde sice Max boural, když mu to uklouzlo po vodě, která vytekla z motokáry před ním, ale i přesto zajel znovu výborný třetí čas.

Mechanici měli hodně práce s ohnutou zadní osou a prasklým ráfkem, ale rám zůstal naštěstí v pořádku a v první řadě Max!

Start do Prefinále se stihl, a tak ze šesté řady na startu dokončil Max prefinálovou jízdu na výborném devátém místě a zatáčku kde boural v ranním Warm up už vůbec neřešil.

Blýskalo na možnost jet poprvé ve WSK superfinále…

Max si věřil, že to bodově dopadne a bude mezi 36 jezdci kteří postupují. Měl pravdu, nakonec z toho bylo 22 místo, a tím pádem start z jedenácté řady na startovním roštu.

Závod, který se jel na 21kol, nakonec dokončil na 21místě po krásných soubojích.

Velká spokojenost a poděkování za výbornou spolupráci a přípravu patří Markovi Skřivanovi sen. a jun., Honzovi Kadlecovi a Macháč Motors, protože motory šlapaly jako hodinky.

Další závod se bude konat znovu zde: WSK South Garda Karting, tentokrát jako WSK Super Masters, první ze 4 závodů této série.

Dále velké poděkování patří partnerům, bez kterých by to nebylo možné se zúčastnit.

Partneři a spolupráce – Max Karhan | závodník

Vláďa Rožánek, foto Arnau Vinyals WSK