Carboniacup za sluníčkem do Pannoniaringu

Také letos zavítal okruhový seriál Carboniacup na maďarský autodrom Pannoniaring.

 Teplo maďarského okruhu v blízkosti lázní Sárváru a nedaleko Balatonu vyhovovalo přilnavosti pneumatik, ale viděli jsem také domácího pilota střechou dolů, i to bohužel k motorsportu patří, ale je lepší, když všichni dojedou po čtyřech. Pannoniaring má hezké zázemí pro jezdce, a i prostředí okruhu působí velmi přívětivě. Pneumatiky tolik teplo závodní dráhy nekvitují, ale zase drží lépe na asfaltu. Premiéru si zde odbyla F4 nové specifikace ve stáji Renauer Motorsport a do bojů zasáhli i mnozí domácí piloti, hlavně ve skupině A, která se pyšnila nejvyšším počtem aut.

Ve skupině A1 do 1600ccm si vítězství odvezl Miroslav Pešek s Fordem Fiesta, i když jako další piloti obdržel desetisekundovou penalizaci za žlutou vlajku. Za ním dojel Rakušan Manfred Fraissl s Fiatem Ritmo Abarth. Skupina A2 patří dvoulitrům a nejlépe si v ní vedl trochu překvapivě Jiří Zeman s Hondou CRX, před Pavlem Zemanem s Mazdou RX-8 a Gustavem Niedelským s BMW 320 stáje F-Drive. Ve skupině A3 do třílitrů kraloval německý pilot Walter Forster s BMW M3, když za sebou nechal krajana Olafa Haeusnera na dalším BMW M3 a stupně vítězů uzavřel Polák Adam Baczynski s Porsche 944 S2. Do tří a půllitru A4 si velmi dobře vedl domácí Ferenc Taschner s BMW M3, před Martinem Tóthem s BMW M3 GTR a dalším domácí pilot Balázs Sziráczki na Seatu Leon Supercup. V A5 nad 3500ccm dominoval Rakušan Wolfgang Luber na Ferrari 430, před druhým Gerdem Forsterem s BMW M3. Více upravené A7 do 2000ccm patřili Ákosi Mohácsimu na Lotusu, před Matějem Chabrem s VW Golf. Skupině A9 nad 3500ccm pak vládl nakonec dorazivší Pavel Sovička s Lotusem a za ním skončil Němec Matthias Stark s Porsche GT4 týmu HKC.

Poněkud menší účast v Maďarsku zaznamenaly sériové vozy skupiny B. Ve skupině B1 do 1600ccm zvítězil David Drugda se Suzuki Sport. Dvoulitrům B2 vévodil Miloš Merta se Subaru BRZ, druhý dojel Libor Šajner s Toyotou GT86 a bronzový podest obsadil Tomáš Zahrádka s Fordem Fiesta ST150. Ve třílitrech B3 vyhrál Milan Zubatý s Fordem Fiesta, před Tomášem Benešem s Alfou Romeo. Tomáš Beneš patří k pravidelným jezdcům Carboniacupu, který snad nevynechal ani jedno klání. V B4 do 3500ccm si pro vítězství dojel Radek Zimmer s Lotusem Exige a stříbrný věnec si odvezl nováček Roman Váca s Mercedesem A45. B5 nad 3500ccm má za vítěze Josefa Hrdličku s Porsche GT3 RS a druhé místo odváží Pavel Sovička z Lukamotorsport na Lotusu Exige Cup. V B6 mezi Abarthy zlato odvezl Rado Obrtal, před Gabrielem Steinerem.

Skupina C patří prototypům a speciálním vozům. v C1 vítězství bral Rakušan Markus Hofer, který zvítězil před krajanem Markusem Amesederem na Performerech. V C2 mezi prototypy rozhodl souboj Radicalů pro sebe Rakušan Rudolf Schöflinger, před krajanem Jürgenem Kapellerem. C3 slabších Caterhamů měl za vítěze Marka Svačinku, před Italem Agliettim, jejich silnější kolegové, tedy Caterhamy C4 vyhrál tentokrát Jakub Křeček, před Martinem Křečkem a bronzový pohár převzal na Pannoniaringu z rukou pořadatelů Jakub Kirchner. V souboji X-Bow ve skupině C5 si zlatý pohár odváží Jan Mareček, před Patrikem Knoppem.

Formulová skupina D1 do 1400ccm pro motocyklové motory patřila Markusi Dietzemu z Německa s formulí BMW. V automobilových motorech do 1400ccm si zlato odvezl Němec Detlef Schulze s Estonií 21M. V šestnáctistovkách byl tentokrát nejúspěšnější Polák Tomáš Wazynski s Renault Campus týmu JMT Racing. Mezi dvoulitry patří zlatý pohár Honzovi Riegerovi, který s formulí Gloria dokázal porazit Lubomíra Škardu s Renault 2,0 i Radka Kroupu s dalším Renaultem. Ve skupině D5 měl před ostatními navrch Ralf Glässer na F4 z Německa, před Rakušanem Alexandrem Scheibleckerem s novou specifikací F4 a bronzový pohár si zasloužil Němec Frank Thalmann.

15.9. se budeme na jezdce i fanoušky Carboniacupu těšit na Slovakia Ringu ve dvojzávodě!

Vláďa Rožánek, Carboniacupu team 2022