Carboniacup se přesouvá do tepla Sarváru

Druhá polovina sezóny zavítá s Carboniacupem do maďarského Pannoniaringu, který se nachází v blízkosti termálních lázeňských komplexů na Sárváru.

 Na oblíbený maďarský autodrom Pannoniaring se vydají účastníci Carboniacupu. Někteří ho spojí s příjemnou návštěvou termálních lázní na Sárváru, tedy oblíbené destinaci turistů, né jen z Čech. Mezi přihlášenými vozy figuruje skoro 70 různých strojů, ale také zcela nová formule F4 týmu Renauer Motorsport. V Maďarsku se představí domácí jezdci, naši, Slováci, Němci, Rakušané, Poláci. Nejvíce vozů uvidí diváci v divizi cestovních aut skupiny A.

Ve skupině A se představí v A1 Rakušan Fraissl s Fiatem Ritmo Abarth proti Miroslavu Peškovi s Fordem Fiesta. Ve dvoulitrech se představí Pavel Zeman s Mazdou RX8, Gustav Niedelský s BMW320, Vlado Lednár ze Slovenska na Renaultu Clio RS, Jiří Zeman s Hondou CRX a Miroslav Beer na Subaru Impreza. Ve třílitrech A3 se pokusí na startu stát Poláci Baczynski a Wójcik s Porsche 944 S2, Němci Haeusner a Forster na BMW M3, jejich krajan Tommy Krause pak s Audi A4, Dušan Vít a Tomáš Zabloudil s BMW 130i, Miroslav Pešek ml. s BMW 330ci nebo Dalibor Vopat s Audi A3. Ve třiapůllitrech pojede v Maďarsku domácí Sziráczki s Leonem Supercup a Taschner na BMW M3, do souboje s nimi se pak zapojí Martin Tóth s BMW M3 GTR, Andrej Somogyi s Golfem 4, Jiří Hošek s Nissanem 350Z. V A5 pojede sám Gerd Forster s dalším BMW. V A7 upravených dvoulitrů pojede domácí Mohácsi s Lotusem proti Matěji Chabrovi s Golfem 3. V nejsilnější A9 bude nakonec jen Matthias Stark s Porsche GT4, když Pavel Sovička s Corvette díky vadné elektronice bohužel v této skupině nepojede.

Sériové vozy skupiny B1 pojede Jiří Bárta s Citroenem a David Drugda na Suzuki Swift Sport.Ve dvoulitrech B2 pojede proti sobě Miloš Metra se Subaru BRZ, Tomáš Zahrádka s Fiestou ST150 a Libor Šajner s Toyotou GT86. Ve třílitrech B3 se na start postaví Tomáš Beneš s Alfou Romeo a s ním změří síly Ondřej Zahradníček s BMW M3 a Milan Zubatý s Fordem Fiesta. Tři a půl litry B4 Ondřej Frič a Radek Zimmer s Lotusy, ale také přijede nováček Roman Váca s Mercedesem A45. V nejsilnějších B5 si zazávodí Josef Hrdlička s Porsche GT3 RS a Pavel Sovička s Lotusem Exige Cup. Do B6 se s Abarthy přihlásili Rado Obrtal a Gabriel Steiner.

Ve skupině C1 patří místo na roštu trojici Performerů v podání Markuse Hofera, Markuse Amesedera z Rakouska a Němce Daniela Hentschela. V C2 mezi prototypy poměří motory Jürgen Kapeller a další Rakušan Rudolf Schöflinger s Radicaly SR3. Mezi slabším Caterhamy pojede Marek Svačinka a Simone Aglietti ve skupině C3 a v silnějších verzích pak Jakub Kirchner, Rakušan Dominik Bauer a dvojice Martin a Jakub Křečkové, a také Ondřej Hejduk.

V C5 s vozy X-Bow vyrazí do Maďarska Jan Mareček a Patrik Knopp z RTR Projects.

Ve formulích D1 do 1400ccm s motocyklovým motorem pojede Markus Dietze s F-BMW. Ve skupině D2 pro automobilové motory do 1400ccm vyjede Detlef Schultze s Estonií 21M a Hartmut Heidicke na Tark Kavor. V šestnáctistovkách s Renaultem Campus pojede Polák Tomasz Waszynski. Mezi dvoulitry si to rozdají Luboš Škarda, Radek Kroupa s Renaulty, Tomáš Pavel na Martini Renault, Honza Rieger s Glorií C8F a překvapení Karel Moural s Raltem RT36. V D5 nad 2000ccm pojedou Němci Gläser a Bürger s F4 a zcela novou F4 podle nových pravidel FIA tedy monopost F4 T421 předvede Rakušan Alexander Scheiblecker. Další Němec Jacky Thalmann pojede také na F4.

Na startovní rošt maďarského klání se postaví celkem zajímavé pole jezdců a strojů a o výsledcích jejich počínání Vás budeme po závodě informovat a teď již vzhůru na Sárvár.

Vláďa Rožánek, Carboniacup team 2022