Carboniacupu domácí trať svědčí

Druhý domácí podnik a v pořadí čtvrtý letošní sezony absolvovali účastníci Carboniacupu na Autodromu v Mostě a po plném roštu na Lausitzringu bylo na závod přihlášeno ještě více jezdců, cca 110 závodních vozů z několika zemí, především pak českých jezdců. Garantem tohoto závodu byla firma JMT Racing Engineering tedy závod nesl jméno JMT Racing Day.

Úvodní závod Carboniacupu se v Mostě odehrál v ne příliš dobrých podmínkách, kdy především zima trápila jezdce i techniku, tento druhý letní závod se už nesl v zcela jiném duchu a jezdci museli přemýšlet, jaké gumy do závodu nasadit. Nebyla žádná extrémní vedra a na jezdce čekaly tréninkové jízdy, kvalifikace a pak již ostré závodní jízdy. I tentokrát museli organizátoři, kvůli velkému zájmu jezdců, rozdělit skupinu A na dva samostatné závody. Bylo skutečně na co koukat a na závodní dráze v Mostě se objevily i zajímavé novinky.

V A1 do 1600ccm s přehledem zvítězil Jiří Mika na Citroenu Saxo, když za jeho zády skončil Miroslav Pešek na Fordu Fiesta i Manfred Fraissl z Rakouska s Fiatem Ritmo Abarth.V podskupině A1.3 si zlato odvezl Eckerard Niedhold, před Thomasem Rothem a Johnny Schönfelderem z Německa, všichni na Ladách.

Dvoulitry A2 zcela ovládl Pavel Zeman s Mazdou RX8, před druhým Mojmírem Pribulou s Renaultem Clio a na Jiřího Zemana s Hondou CRX, se konečně usmálo štěstí a dokončený závod na třetím místě přinesl také příděl bodů. Ve velmi početně obsazených třílitrech A3 se sice 5 jezdců z Německa ani do závodu nepodívalo, ale i tak závod dokončilo 10 vozů v této třídě a v ní zvítězil Walter Forster z Německa na BMW M3, před Polákem Adamem Baczynskim na Porsche 944 S2 a bronz bral v Mostě Dušan Vít s dalším BMW M3. Ve druhé závodní skupině startovali vozy skupina A4-A9.

Ve třiapůllitrech skupiny A4 vévodil Němec Riccardo Müller s VW Scirocco R-Cup, který si s přehledem poradil s Jiřím Hoškem, prvně startujícím jezdcem s Nissanem 350Z a Martinem Tothem s BMW M3 GTR. V A5 zvítězil Rakušan Wolfgang Luber s Ferrari 430 Challenge, před Nico Dauererem na Seat MK1, vůz Ford Mustang Jana Starosty tentokrát do závodu nenastoupil. V A7 více upravených dvoulitrech zvítězil Němec Josef Dauerer na VW Scirocco a druhé místo odváží Radek Layer s Renaultem Clio, když ani Chabr, ani Bažata nakonec do závodu nastoupit nemohli. Ve skupině A9 pro více upravené vozy nad 3500ccm zvítězil v Mostě suverénně ToMi z týmu RTR Projekts s KTM X-Bow GTX, porazil jak Němce Christiana Arnolda se stejnou technikou, i Pavla Sovičku, který musel startovat s náhradním vozem Audi R8 GT4 a odvezl si bronzový pohár.

Sériové cestovní vozy skupiny B1 do 1600ccm přinesly vítězství Davidu Drugdovi se Suzuki Swift Sport, před Janem Bártou na Citroenu a Jiřím Zemanem st. s Hondou CRX. Ve dvoulitrech si pro zlatý pohár dojel Miloš Merta se Subaru BRZ, před Liborem Šajnerem na Toyotě GT86 a třetí příčku obsadil v Mostě Michal Zimmer s Hondou Civic. Ve třílitrech B3 vládl Ondřej Zahradníček s BMW M3, před Milanem Zubatým s Fordem Fiesta a Tomášem Benešem s Alfou Romeo. V B4 si zlato vyjel Radek Zimmer na Lotusu Exige, před druhým Ondřejem Fričem s Lotusem Elise Cup. V nejvíce obsazené B5 nad 3500ccm vybojoval první místo Josef Hrdlička s Porsche GT3 RS, před Pavlem Sovičkou s Lotusem Exige Cup a bronzový pohár obdržel Švýcar Robert Ziegler s Porsche GT3. V B6 mezi Abarthy dojel osamocený Rado Obrtal ze Slovenska.

Ve skupině C prototypů a speciálních vozů jsme bedlivě očekávali start dvou prototypů PRC známých ze Sports Car Challenge, která se dříve v Mostě také pravidelně jezdila a patřila k ozdobám Truck Prix. Ve skupině C1 do 1400ccm si pro výhru dojel Němec Daniel Hentschel s Performerem, před Rakušanem Markusem Hoferem na stejném stroji a bronz si zasloužil Sven Kahnt z Německa na Pacemakeru. Ve skupině C2 nad 1400ccm zvítězil mezi prototypy Peter Kormann s PRC WPR60 Audi Turbo, před Jürgenem Kapellerem z Rakouska na Radicalu SR3RS, když další tři vozy i Jasmine Fiedler s PRC Honda do cíle nedorazily. Ve slabších Caterhamech C3 do 1600ccm absolvoval na nejlepším místě Marek Bláha, před dalším Caterhamem Itala Simone Agliettiho. V C4 Caterhamech nad 1600ccm dominoval startovnímu poli Jakub Křeček, před Martinem Křečkem a bronzový post obdržel Tomáš Voldřich. C5, neboli KTM X-Bow vyhrál Milan S. z RTR Projects, druhý dokončil závod Miroslav Šimon a třetí místo se usmálo na Honzu Kopeckého.

Formule skupiny D slibovaly plný rošt a zajímavou podívanou. V D1 Tom Flemming předvedl trochu ohně, a tak se z vítězství radoval Martin Walther, před Markusem Dietzem na formulích  BMW. Mezi jezdci do 1400ccm s automobilovými motory D2 pak dominoval Ondřej Fuk s Tomisem 99-02, před Němci Kay Hähnerem na Estonii 21 a jeho krajanem Hartmutem Heidickem na Tark-Kavor. Ve skupině D3 tedy do 1600ccm si vítězství odváží Němec Nils Holger Wilms s postarším Melkusem 90, před Niklasem Meisenzahlem na F- ADAC a se stejným vozem dojel třetí Heiko Werner. Ve skupině D4 dvoulitrů projel vítězně cílem Jan Wagenknecht s formulí Renault 2.0 týmu SBM Motorsport, druhý skončil Honza Rieger s Glorií C8F, tedy velmi dobrý čas na takovou formuli a bronz si odvezl Libor Neckář s Masters ToroRosso. Ve skupině D5 pak zvítězil Ralf Glässer, před svým krajanem Ralfem Bürgerem na F4.

Další závod čeká jezdce v maďarském Pannoniaringu 09.08. 2022

Vláďa Rožánek, Carboniacup team 2022