RE:JERSEY — PUMA testuje ve svém Cirkulárním projektu proces G2G recyklace s cílem využít staré fotbalové dresy k výrobě nových

Praha, Česká republika; 29. března, 2022 — Sportovní značka PUMA bude spouštět inovativní výrobní proces, v němž bude využívat staré fotbalové dresy k výrobě nových. Cílem této iniciativy je snížit množství odpadu a otevřít cestu k budoucím cirkulárnějším modelům výroby.
Proces recyklace využívaný v projektu RE:JERSEY umožňuje použít staré fotbalové dresy s logy, výšivkami a klubovými odznaky, které dříve bránily snahám o jejich recyklaci. Díky tomu mohou být v rámci RE:JERSEY tyto dresy využívány jako hlavní surovina pro výrobu příze pro nové klubové oděvy.
Při recyklačním procesu v rámci projektu RE:JERSEY se oděvy nejprve chemicky rozkládají na hlavní složky (depolymerizace). Poté se odfiltrují barvy a materiál se chemicky opět složí dohromady, aby vznikla příze (repolymerizace), která má stejné užitné vlastnosti jako panenský polyester.
Zatímco fotbalové vybavení PUMA, které je dnes na trhu, je vyrobeno ze stoprocentně recyklovaného polyesteru, dresy RE:JERSEY jsou vyrobeny ze 75 procent z recyklovaných fotbalových dresů. Zbylých 25 procent pochází z mořského plastu SEAQUAL® MARINE PLASTIC1.
„V rámci projektu RE:JERSEY jsme chtěli vyvinout další způsoby, jak snížit náš dopad na životní prostředí, šetřit zdroje a znovu využívat materiály,“ řekl Howard Williams, ředitel pro oděvní technologie ve společnosti PUMA. „Poznatky, které jsme díky projektu RE:JERSEY získali, nám v budoucnu pomohou vyvíjet více cirkulárních výrobků.“
Produkty vyrobené společností PUMA v rámci projektu RE:JERSEY budou nosit na hřišti při předzápasové rozcvičce kluby Manchester City, AC Milan, Borussia Dortmund a Olympique de Marseille. Týmy budou dresy nosit před svými ligovými zápasy na přelomu dubna a května, počínaje zápasem Manchesteru City s Watfordem 23. dubna.
Zkušební projekt RE:JERSEY je součástí Cirkulární laboratoře (Circular Lab) společnosti PUMA a její platformy pro udržitelnost s názvem Forever Better. V rámci Circular Lab společnost PUMA loni oznámila program RE:SUEDE, v rámci kterého testuje, zda dokáže vyrobit biologicky rozložitelnou verzi svých ikonických tenisek SUEDE.
Lucie Hložánková – Communication Marketing Manager.   
Kateřina Kociánová – Konzultant.
PUMA
PUMA je jednou z předních světových sportovních společností, která navrhuje, vyvíjí, prodává a propaguje obuv, oděvy a doplňky. Již více než 70 let PUMA neúnavně posouvá svět sportu a kultury vpřed vytvářením rychlých produktů pro ty nejrychlejší sportovce na planetě. PUMA nabízí lifestylové produkty inspirované sportem s důrazem na výkon v takových kategoriích, jako je fotbal, běh, fitness, basketball, golf a motosport. Díky řadě vzrušujících spoluprací s renomovanými návrhářskými značkami ovlivňuje a inspiruje nejen streetovou kulturu, ale i celý módní svět. Skupina PUMA vlastní značky PUMA, Cobra Golf a stichd. Společnost PUMA dodává své výrobky do více než 120 států a zaměstnává celosvětově více než 14 000 lidí. Své ústředí má v německém Herzogenaurachu. Více informací najdete na https://about.puma.com.
[1] SEAQUAL® MARINE PLASTIC
SEAQUAL® MARINE PLASTIC je udržitelná a plně sledovatelná surovina od společnosti SEAQUAL INITIATIVE, která se vyrábí z mořských odpadků. Jednou z výrobních surovin jsou také vyřazené rybářské sítě či jiné plasty, které jsou používané v akvakultuře (například při chovu slávek a ústřic). Další informace naleznete na adrese https://www.seaqual.org.