Ogier ani Loeb už letos titul nezískají

A nejen oni, ale ani spousta dalších skvělých pilotů už nemá šanci v letošním roce získat titul v některé ze tříd seriálu Autodrom Rally Série, protože v prvních třech závodech nezapsali žádný skvělý výsledek.  Pojďme si však představit ty, kteří naopak skvělý výsledek zapsali a jsou tedy v polovině seriálu adepti na titul.

V absolutním pořadí vede kopcový specialista David Komárek (Mitsubishi), který si zatím vyzkoušel všechny tři stupně vítězů. Ondřej Šimek (Mitsubishi) sice 2x zvítězil, ale třetího závodu se nezúčastnil, a tak mu patří průběžně druhá příčka. O jeden bod za ním je Miloš Feigl (Mitsubishi). Nutno zmínit ještě průběžně čtvrtého, velmi rychlého Václava Bumbálka, kterého většinou doprovází jeho krásná slečna a který má zatím stále nehoráznou smůlu. Václav je živým důkazem přísloví „Štěstí ve hře – neštěstí v lásce“ (u Václava naopak). Dvoukolky zatím opanoval Tomáš Kudrna (BMW), který zvítězil ve 2 závodech. Na záda mu však dýchá stále zrychlující Dominik Nwelati (Ford). Třetí je zatím Lukáš Krupička (Peugeot).

Čím dál více licencovaných závodníků využívá naše závody k přípravě na sezonu, ladění svých speciálů či udržování sebe v závodním módu. Pro amatérské závodníky je to určitě veliké plus, protože nejenom, že mají srovnání s opravdovými závodníky, ale také je to motivuje napsat Ježíškovi o něco víc než jen 2 páry teplých ponožek, aby je při závodech ARS nezábly nohy. A pokud někde místo Ježíška přijde třeba Janeček (chodí i víckrát do roka), může ze dne na den stát v garáži místo Polozávoďáka pořádný Polo. Ale dost snění, přenesme se raději zpět z arabského mnohoženství do reality „křesťanského“ prostředí, přestože i v některých třídách jsou závodníci nekřesťansky rychlí.

Třeba ve třídě 11 stačí mít malý rychlý automobil, jako třeba Michael Herman (Toyota), který vede o 3 body před Martinem Donátem (VW). Třetí je Martin Král se stařičkou Škodou 1000MB. Třeba zrovna tato třída dává prostor spoustě dalších závodníků vyzkoušet si toto levné závodění a být úspěšný.

Ve třídě 12 exceluje Dominik Nwelati (Ford), který když poprvé přijel na závod před 2 lety, tak byl skoro poslední a dnes jen těžko najde přemožitele. A rozhodně to není jen o bodech a pohárech. Své řidičské dovednosti získané na závodech ARS bohatě uplatní při každodenní jízdě v běžném silničním provozu při zvládání krizových situací. Druhý je průběžně Jan Klinger (Škoda) o 3 body před Markem Szekelym (Peugeot). Třídě 21 již nějaký čas dominuje Filip Strahal (Honda), který má velký náskok před mladým Davidem Korčákem (Suzuki). O třetí místo bojují Marek Hons (Peugeot) a Jaroslav Strnad (Citroen).

I ve třídě 22 vede Dominik Nwelati (Ford) o tři body před Lukášem Krupičkou (Peugeot). Třetí je Leoš Hradil (Škoda), který vynechal třetí závod. Třídu 31 vede Aleš Dokoupil o tři body před Martinem Polákem (oba Ford). Třetí je s odstupem Vilém Erben (Škoda), který dokazuje, že i auto na naftu umí být rychlé. Ve třídě 32 vede Jiří Boček jr. (Citroen) před Jindrou Krieglem a Tomášem Křivánkem (oba Ford). Ve třídě 41 bojuje o titul Jan Strnad (Mazda) s druhým Jiřím Šénem (Ford). Třetí je však vítěz 2 závodů Michal Suk (Ford). Lídr dvoukolek Tomáš Kudrna vede třídu 42, druhý je Jan Drážek a třetí Jindřich Majer (všichni BMW). Ve třídě 51 je zatím suverénní David Komárek (Mitsubishi), který zvítězil ve všech závodech před Michalem Novým (Ford). O třetí místo se dělí Martin Řepka a Milan Motálek (oba Mitsubishi). Ve třídě 52 se díky neúčasti dosavadního lídra Ondřeje Šimka do čela vyhoupl Miloš Feigl. Třetí je smolař Václav Bumbálek (všichni Mitsubishi).

Co napsat závěrem? Snad jen popřát týmu Racing 21 spoustu krásných dárků, protože dělají radost i nám a nám všem krásné závody se skvosty z našich garáží v bezpečném prostředí autodromu. Těšte se na to, že i s Polozavoďákem může být sobota 8. února plná adrenalinu a radosti. …a o tom to přeci celé je…

Více informací včetně přihlášek, propozic, výsledků, fotek a videí najdete na www.autoklubbohemiasport.cz nebo na facebooku www.facebook.com/autodromrallyserie

Organizační tým ABS, Petr Pavlát,