
Praha, 12. března 2019 – Předseda Fotbalové asociace ČR Martin Malík a generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Petr Kovařík dnes v historických prostorách Paspova sálu smíchovského pivovaru podepsali smlouvu o partnerství. Staropramen ji s českou reprezentací uzavřel na období dvou kvalifikačních cyklů s příslušnou opcí na další spolupráci. Konkrétně se týká kvalifikací na mistrovství Evropy 2020 a následných bojů o mistrovství světa 2022. Národní fotbalový tým tak získává silného pivního partnera s významnou pozicí nejen na českém trhu, ale i v zahraničí. Smíchovský pivovar pak spojení s tím nejlepším, co český národní sport číslo jedna nabízí – fotbalovou reprezentací. A možnost oslovit její fanoušky.

Představitelé Staropramenu a FAČR podepsali partnerství na setkání zástupců reprezentace s médii před březnovými atraktivními zápasy v Anglii a proti Brazílii, které český národní tým čekají.
„Jsme
velice rádi, že jsme se stali partnery české fotbalové reprezentace. Staropramen je dlouhodobě jednou
z nejprodávanějších českých pivních značek v zahraničí. Na řadě trhů
jako například v Anglii, Chorvatsku, Švédsku nebo Maďarsku je českou pivní
značkou číslo 1. Přišlo nám logické spojit se s národním fotbalovým týmem a
podpořit ho v jeho úsilí. Věříme, že v Evropě uspěje stejně jako se
to podařilo našemu pivu,“ říká k partnerství Petr Kovařík, generální
ředitel Pivovarů Staropramen a dodává. „Od partnerství očekáváme, že nám
pomůže zdůraznit naši silnou pozici v zahraničí i v očích českých
spotřebitelů. Především nám ale umožní přiblížit
se k fanouškům českého národního týmu. Na fotbale se vždy pilo pivo a u piva se
zase vždy mluvilo o fotbale. To spojení je velmi přirozené a my nyní dostáváme
příležitost být tam, kde budou fanoušci národního týmu.“
Spojení vítá také předseda FAČR Martin Malík: „Veškerá jednání se Staropramenem probíhala v uvolněné a přátelské atmosféře a stejně tak doufám, že toto naše vzájemné partnerství povede i v budoucnu k oboustranné spokojenosti. Jsem rád, že síly spojují zástupci největšího sportu u nás s jedním z největších pivních exportérů České republiky, zároveň oba se sídlem v Praze.“
A co mohou od nového partnera očekávat fanoušci národního týmu v nejbližší době?„Jak je u nás pravidlem, v prvním kroku se zaměříme nejprve na to, co fanoušky zajímá nejvíce – na vysokou kvalitu nabízeného piva a pivního servisu ve fanzónách před zápasy a na stadionech během zápasů. Další aktivity pro fanoušky reprezentace, naše spotřebitele, zákazníky i zaměstnance budou přicházet postupně,“ popisuje Jan Vošta, sponzoring manažer Staropramenu.
Na nové partnerství se těší i manažer národního týmu Libor Sionko. „Fotbal a pivo k sobě odjakživa patří, takže toto partnerství je logickým spojením. Věřím, že i s pomocí pivovaru Staropramen se nám podaří postoupit na mistrovství Evropy,“ řekl.
Finanční náležitosti kontraktu se obě strany dohodly nezveřejňovat.
Český národní tým čekají koncem března dva velmi atraktivní zápasy. Reprezentace nejprve 22. března poměří síly v kvalifikačním utkání v Anglií na stadionu ve Wembley. Jen o čtyři dny později – 26. března – je pak naplánováno přátelské utkání s Brazílií na vyprodaném stadionu v Edenu.
Právě při zápase proti Brazílii budou moci fanoušci pivo Staropramen ochutnat poprvé. A pro členy nově vzniklého Fanklubu fotbalové reprezentace bude navíc ve fanzóně k dispozici speciální program.
O Staropramenu
Staropramen je druhý největší český pivovar, který v letošním roce oslaví 150 let od založení na Smíchově. Je také druhou nejprodávanější českou značkou piva v zahraničí. Ochutnat jej mohou spotřebitelé ve více než 30 zemích světa. Celkově se ho v zahraničí každý rok prodá více než 1,9 milionu hektolitrů, což je více než 380 milionů půllitrů. Toto číslo zahrnuje jak export, tak licenční výrobu v zahraničí. Největšími trhy jsou Slovensko, Německo, Švédsko, Velká Británie, Chorvatsko, Ukrajina či Rusko. Každá prodaná sklenice piva či lahev má na sobě siluetu Hradčan. Stejně jako jeho kampaně v zahraničí obsahující české symboly.
Čtsa, foto, audio, Petr Šedivý, Tiskový mluvčí fotbalové reprezentace FAČR, foto,