Předposlední závod na zcela nové trati Silesiaring!

V Polsku, ve městě Kamieň Slaski vyrostl před dvěmi lety zcela nový autodrom, který má možnosti nejen sedm variant dráhy, ale také 3636m dlouhou trať, kterou jsme vybrali pro náš závod. Na tento polský autodrom s nejdelší rovinkou 730m se právě vydali jezdci Carboniacupu k jejich předposlednímu závodu. Finále pak uvidí diváci v Mostě. Ale zpět na Silesiaring, kde se jelo poprvé, a tak měli všichni účastníci i stejné povědomí ze znalosti tratě a mnoho zkušeností sbírali teprve v tré nincích.

Trať navíc trochu klouzala, občasné mokro a celý den vládl silný vítr, který se do závodních speciálů obouval, jako do nejrychlejší plachetnice.

A jak to všechno v Polsku dopadlo?

Ve skupině D formulových vozů, která měla tentokrát trochu chudší startovní rošt vyhrál v D1 s motocyklovými motory Honza Rieger s formulí Gloria, před Tomášem Mohelnickým. V D3 do 1600ccm vyhrál Němec Tom Flemming s MT77, před krajankou Jeanette Siegert. V D4 do 2000ccm zvítězil Petr Zelenka, před Matějem Kácovským a Timem Rädleinem z Německa na formulích Renault 2,0. Zde bylo formulí málo, ale těšte se do Mostu!

V prototypové divizi C1, mezi speciály Performer zvítězil bývalý mistr Rakouska cestovních vozů Karl Heinz Matzinger, který později startoval i ve Sports Car Challenge a zkušenosti s rychlými vozy tedy má. Dokázal zvítězit i s 5s penalizací za předčasný start. Druhý skončil Gotti Hatz s Revolutionem a další Rakušan Friedrich Franz s další zajímavou konstrukcí Pacemaker. C2 pro speciály nad 1400ccm zvítězil letos poprvé Libor Neckař na Ligieru JS53 EVO2, když za svými zády nechal i Andrease Krammera a Wolfganga Maurera z Rakouska na speciálně upravených Caterhamech Megabusa, či Hayabusa. V C3 Caterhamech do 1600ccm dojel tentokrát osamocený Jakub Kirchner, když Jürgen Kapeller do závodu nenastoupil. Nad 1600ccm v C4 vládl pevnou rukou Jakub, před Martinem Křečkovými a bronz odvezl z Polska Jan Mareček na KTM X-Bow.

Deset vozů se sešlo ve skupině B sériových cestovních vozů. Ve dvoulitrech B2 dojel osamocen Pavel Zeman s Mazdou RX8. Ve třílitrech B3 si zajel pro vítězství Ondřej Krupka na BMW 328Ci, před Zdeňkem Čurdou s BMW 330i a bronz bral Lukáš Kaňka s Alfou Romeo. Ve třiapůllitrech zasloužil zlatý věnec Lukáš Valdmann na BMW M3, před Martinem Hanzlem s Hondou Civic. V nejsilnější B5 pak odvezl nejlepší věnec Miroslav Beer se Subaru Imprezza, před Lubošem Sázavou s Porsche 911.

Největší tlačenice jezdců se děla ve třídě A3, nyní jsme se přesunuli mezi vozy skupiny A upravených aut, která měla rošt pěkně zaplněný. Ale vezmeme to pěkně popořádku, tedy od skupiny A určené juniorům, kde startoval osamocený Matěj Chabr s Golfem. V A1 vyhrál Nico Dauerer s VW Golf.

Ve dvoulitrech skupiny A2 zajel nejlépe Jay Zach na Alfa Romeo 147 GTA, před Němcem Janem Teuserem s Hondou CRX. Ve skupině A3 pro vozy do 3000ccm dojelo do cíle deset aut! Ve velké konkurenci zvítězil domácí Polák Baczynski s Porsche 944S2, před Němcem Walterem Försterem s BMW M3 a dalším Polákem T. Saczinskim. Na bramborách zůstal s nově vyměněným motorem Němec Olaf Hauesner s BMW M3. V A5 do 5100ccm a A6 nad 5100ccm dominovali piloti Ferrari, tedy Lubomír Světinský s F430 a Jiří Sedlák s F550 Maranello. Ve více upravených dvoulitrech A7 vyhrál Gunter Stubenrauch, před krajanem Josefem Dauererem s VW Scirocco. Nejsilnější více upravené vozy nad 3500ccm vyhrál Rakušan Michael Oliver s Porsche GT3, před nově startujícím Liborem Dvořáčkem s Lamborghini Huracane GT3 ze stáje Mičánek Motorsport.

S vůní spáleného benzínu Carboniacupu na finále se těšíme 14.10. v Mostě nashledanou!

Vláďa Rožánek, Carboniacup 2018

Napsat komentář