
Tomáš Enge měl s týmovými kolegy ve voze KTM X-Bow GT4
na dosah vítězství ve své třídě v Liqui-Moly Bathurst 12 Hour,
skvěle rozjetý závod však ukončil technický problém.
Liberecký závodník tvořil pro dvanáctihodinový závod
posádku s Justinem McMillanem, Glenem Woodem a Reinhardem Koflerem
a hned od začátku probíhalo vše na jedničku.
„Kvalifikaci jsme ve své třídě vyhráli, jel ji Glen Wood, který
zná místní trať velmi dobře. Bathurst je navíc specifický v tom, že
je trať úzká a lemovaná zdmi právě v místech, kde se dá nejvíce
získat a je tak potřeba mít s těmi místy zkušenosti,“ popisuje
Enge.
Největší zážitek však nastal až se startem vytrvalostního závodu.
„Závod rozjížděl Justin McMillan, majitel vozu a šéf týmu.
Start proběhl ještě za tmy v ranních hodinách a prvních 20 minut se
jelo na světla, pak se začalo rychle rozednívat. Jízda dostala
neuvěřitelný náboj, podobný jako při čtyřiadvacetihodinovce, jen s
tím rozdílem, že tady jsme krátce předtím startovali.
Do auta jsem usedal jako druhý, dostal jsem se zpátky do vedení,
protože Justin předtím něco ztratil. Dařilo se mi, zajel jsem
nejrychlejší kolo závodu a dobré tempo nám vydrželo i v dalším
průběhu. Odjel jsem dohromady dva stinty a společně s kolegy jsme
zajížděli rychlé a stabilní časy. Neměli jsme větší problémy, jen
přišel jeden prohřešek během zastávky v boxech a dostali jsme trest
průjezdu boxy. Po osmi hodinách jsme už měli vybudovaný náskok
jednoho kola na Porsche GT4 a zhruba tři kola na třetí Ginettu,
takže jsme jeli poměrně v klidu,“ vzpomíná Enge na hladký
průběh australského závodu.
Suverénně vedoucí posádka KTM X-Bow GT4 s Engem,
McMillanem, Woodem a Koflerem se však dostala v závěru
dvanáctihodinovky v Bathurstu do neobvyklých potíží a z prvního
místa nakonec musela bohužel odstoupit.
„Přihodila se opravdu zvláštní věc. Kolega vyletěl mimo trať na
špinavém povrchu a pod vůz nabral chomáč trávy, který se zasekl
vzadu u difuzoru. Teplem od motoru a od rozžhaveného turba tráva
vzplála a hořela zhruba jedno kolo. Ohýnek se sice uhasil, jenže v
prostoru pod motorem u difuzoru napáchal takovou škodu, že už jsme
dále nemohli pokračovat. V Bathurstu panovalo obrovské vedro a
teploty se celý víkend držely mezi 33 až 37 °C, k požáru nebo
nějakému menšímu vzplanutí tak stačilo opravdu málo a stálo nás to
závod. Velmi nás to všechny zklamalo, protože to byla taková
netradiční věc. Ostatních aut, co skončilo v betonových zdech nebo
mimo trať, bylo nespočet, snad polovina startovního pole, a ta
druhá polovina měla minimálně s někým kontakt a auto nějak
poničila. Ale my jsme skončili.“
I přes velké zklamání však Tomáš Enge odjíždí z
australského Bathurstu nadšený a plný dojmů. „Okruh Mount
Panorama v Bathurstu je neskutečný. Absolvoval jsem podnik, který
jsem chtěl jako závodník ještě zažít. Sice jsem neseděl ve voze
kategorie GT3, ale v GT4, ale to už není tak podstatné, protože
celá atmosféra, historie trati a australského motorsportu společně
s celou oblastí, je něco neuvěřitelného.“
Série Intercontinental GT Challenge bude pokračovat závodem
ve Spa-Francorchamps, na okruhu Mazda Raceway a v malajsijském
Sepangu.
T.En.,