Milujeme závody, auta i motorky, všechno, co vrcí, a samozrejme si o tom rádi povídáme!

rally

Závodníci odpovídali na 3
otázky:

1. Jaká byla sezona 2016?

2. co plánuješ na příští rok?

3. Jaké zajímavé zkušenosti jsi měl
s pneumatikami?

Jakub Smrž
Jakub Smrž
Kuba Smrž, BSB – British Superbike

1.

Byla to první sezóna na BMW a řekl
bych to asi tak, že ani špatná, ale ani dobrá. Během sezóny jsme
měli hodně problémů s nastavení motorky a elektroniky a dalo by se
říct, že až koncem sezóny to začínalo fungovat tak, jak bych si
představoval.

2.

V příštím roce pojedu opět British
Superbike na BMW, ale v jiném týmu a tím bude PR Racing. V tom
letos startoval Matěj a v sezóně 2017 tam pojedeme spolu. Já v
kategorii Superbike a Matěj Superstock.

Jakub Smrž
Jakub Smrž
3.

Na pneu mám trochu jiný názor než
většina lidí. Spousta lidí řeší gumy, ale když to řeknu úplně
jednoduše, 80% je o motorce, nastavení podvozku, geometrie a
elektroniky, teplotě a okruhu… My jezdíme jen Pirelli SC0 a SC1 a
co se jízdních vlastností týče (při stejně nastavený motorce),
rozdíl je úplně minimální. Lepší je samozřejmě jet SC0 (je o něco
rychlejší), ale musí být dostatečně teplo a ne každá motorka jí
snese na celý závod. SC1 má zas logicky menší grip, ale rozdíl v
prvních a posledních kolech není tak velký. Přední jedeme jen SC1 a
SC2 a SC2 jsem asi nikdy nepoužil… A když to řeknu úplně blbě,
pojedu Pirelli co jezdíme a pak mi dáš Dunlop o jiným rozměru, po
pár kolech o tom nebudu vědět 🙂 Gumy se v dnešní době řeší
zbytečně moc, skoro každá ta guma je hodně nad možnosti jezdců a
při dnešní nesmyslný elektronice tě to ani nenechá jít na hranu
gumy. Většina pádů není kvůli tomu, že by tě neudržela guma, ale
kvůli tomu, že jedeš blbě a zbytečně na hraně, když nemáš. Na
litrový motorce musíš přijet do zatáčky, otočit, narovnat a přidat.
Když to děláš dobře, dáváš z 0% plynu prakticky hned plnej. Plyn na
hraně gumy bys neměl dávat téměř nikdy. Blbej příklad, někdy kolem
roku 2009 jsem jel v Brně na stockový Hondě 2:06-2:07 se zadní SC2,
která měla najeto něco k 80ti kolům. A v roce 2010 na stockový
Aprilii 2:04 a vzadu byla SC3, na který jsem v životě nejel, najel
jsem necelých 20 kol. Podle mě je tedy normální přijímat vývoj gum
tak jak je, a dělat to nejlepší, ale stěžejní věci se odehrávají na
základním nastavení, guma to už jenom doplní podle toho, jak dobře
je ten rok výrobce vyvinul.

Matěj Smrž
Matěj Smrž
Matěj Smrž, BSB – British Superbike

1.

Premiérová sezóna v BSB nezačala moc
dobře, když jsem si na testech způsobil zranění hlavy a musel jsem
si dát pauzu. Po návratu na trať jsem si zranění obnovil a musel
tak vynechat až do konce sezóny. V podstatě jsem objel jeden jediný
závodní víkend, takže není moc co hodnotit.Matěj Smrž
Matěj Smrž

2.

Příští rok zůstávám u stejného týmu
PR Racing, kde mě v superbicích nahradí brácha a já pojedu třídu
superstock, kde bych chtěl bojovat o přední pozice.

Karel Pešek, Alpe
Adria

1.

Karel Pešek
Karel Pešek
Sezona 2016
pro mě byla jedna z nejtěžších, už jen z toho důvodu, že jsem nic
nenajezdil, vše bylo na poslední chvíli, ale i tak jsem se rovnal
se špičkou v Alpe Adrii ve třídě Superbike na stockové motorce.
Přišel krásný závěr sezony, když jsem se mohl zúčastnit závodu
Mistrovství Světa WSBK v Jerezu za tým TOTH.

2.

Příští rok jednáme o vstup do
Mistrovství Světa Supersport a Superbike, kam vede moje cesta s
některými našimi partnery. Pokud neseženeme další silné partnery,
opět pojedu Alpe Adrii ve třídě Superbike, ale už s vyloženě
Superbike motorkou, abych mohl bojovat o titul.

3.

Letos jsem vyzkoušel Dunlop i
Pirelli, pro mě za mě každá směs pneumatiky má něco do sebe, mě
osobně je jedno na jaké značce závodím, dokážu si zvyknout na
cokoliv.

Dominik Jůda, Alpe
Adria

Dominik Juda
Dominik Juda
1.

Sezóna 2016 byla pro mě trošku
zklamáním. Na začátku roku jsem měl velké plány, přes zimu jsem
celkem trvdě trénoval a před startem do sezóny přišel úraz ruky,
operace a komplikace. První závody jsem s tím odjel a celkem se
dařilo. Na Jarní ceně 2x 5.místo. Ale… Letos jsem měl trošku smůlu
na techniku, jak na potvoru jsem řešil furt nějaké blbosti, takže
když motorka začala fungovat, dokázal jsem zajet hodně pěkný
vyslédek i přes nepříjmenosti v trenincích. Skoro na každém okruhu
jsem hezky porychlil, ale přes mojí smůlu to nepřineslo žádné ovoce
v celkovém pořadí seriálu Alpe Adria z důvodů technických potíží.
Chtěl a myslím, že jsem měl na to být celkově 5, bohužel letošní
sezona mi opět ukázala, že bez peněz tento sport se jede velmi
težce.

2.

Největší plán na novou sezónu je
přestup na litrovou motorku BMW. Kdybych zůstal v 600, musel bych
začít sypat ještě více peněz, aby byla motorka konkurenceschopná
jet vpředu, a to se mi úplně nechtělo. Sice třída 1000 se zdá jako
dražší, asi i bude, ale zase mě to někam posune a já se budu učit
nové věci, budu mít progres v ježdění a taky přede mnou stojí velká
výzva, zda to dokážu a jak se mi to podaří. Taky se dosti srovná
technika v motocyklech a už se mi nebude stávat, že pomalejší
jezdec mi bude ujíždět jen kvůli silnější motorce. Přes zimu se
pokusím zamakat ještě více na sobě, ať jsem do sezony připraven a
budu dbát ještě větší důraz na připravenost motocyklu. Není nic
horšího, když v závodě motorka přestane fungovat.

Dominik Juda
Dominik Juda
3.

Gumy… To je velké téma, každý má
na to svůj specifický názor, ale mě osobně přijde, že lidi hledají
problémy tam, kde nejsou 🙂 Odjel jsem snad všechny značky, co se
jezdí, Dunlop, Pirreli, Metzeler, Bridgestone, Michelin,.takže
zkusím jednotlivě ríct svůj nazor a postřeh. Dunlop – top guma,
dražší, ale větší výdrž na dráze. Směs MS2(medium soft) má velikej
rozsah teplot, kdy dobře funguje, celý rok 2015 jsem odjel na MS2.
Pirreli, top guma, její životnost je menší a když člověk chce jet
hodně rychle, musí šáhnout po směsi pod SC0. Metzeler jsem zkoušel
na Jarní ceně a jel na ní v chladném počasí 2:10, byla to směs K1,
je levnější a přišlo mi, že má mnohem větší životnost než Pirelli,
ač by to měla být totožná guma. Letos jsem jel Pirelli, ale bylo to
z důvodu, že jsem celý rok čekal na Metzeler. Bridgestone také mužu
jen pochválit, ale jen slick V02, opět velika škála, kdy jí člověk
muže použít a musím říct, že funguje dobře, i když už mizí
kontrolní body. Ideální pro hobíky. Michelin je taky dobrá guma,
která má velký nájezd a funguje dobře. Tuto gumu doporučuji všem
hobby jezdcům. Špatné zkušenosti s gumama naštěstí nemám.

Oliver König,Team FIVE TWO
RACING BY LUKAS PESEK, ADAC Northern Europe Cup – 4místo celkově,
1x 1, 1×2, 2×3; Alpe Adria moto3 – celkově 1., 6×1., 4 závody nejel
pro křížení termínů

Oliver König
Oliver König
1.

Sezona 2016 byla fajn, přestoupil
jsem do třídy Moto3 a zúčastnil se dvou šampionátů – Alpe Adria,
tam jsem získal titul šampiona, když jsem vyhrál všechny závody,
které jsem odjel. Dalším byl ADAC Northern Europe Cup, kde jsem
celkově skončil čtvrtý, ale až do posledního závodu nebylo
rozhodnuto. Bohužel mne v tomto závodě v posledním kole poslal na
zem britský závodník a tím jsem přišel jak o druhé místo v závodě,
tak o druhé místo v celém šampionátu. Každopádně celkově byla
sezona velkým přínosem a posunem vpřed, byl jsem pozván do výběru
na MotoGP Red Bull Rookies Cup, kde to bohužel nevyšlo na příští
sezonu, ale udělám všechno pro to, aby to při příštím výběru
vyšlo.

2.

Příští rok chci odjet opět kompletně
seriál ADAC NEC dále chci v rámci tréninku odjet závody v Alpe
Adrii pokud nám zase nebudou kolidovat termíny a otevřené jsou
možnosti v Itálii a Španělsku, nicméně teď by bylo předčasné to
nějak přesněji specifikovat a samozřejmě udělám max pro to, abych
se opět dostal do výběru na MotoGP Red Bull Rookies Cup.

Oliver König
Oliver König
3.

Jedu druhým rokem s pneumatikami
Pirelli od kterých máme podporu a jsem naprosto spokojený. Máme tři
různé směsi na zadek a vždy fungují naprosto perfektně. Je komické,
že v celém ADAC NECu jsem jediný jezdec na Pirelli, ale naprosto mi
vyhovují a jede se mi na nich výborně. Navíc bych řekl, že
například jejich mokré pneu nemají v současné době konkurenci.

Lukáš Kvapil, Dakar

1.

Letošní sezona začala velmi slibně a
to splněním kvalifikace na Dakar účastí na Merzouga rally a třetím
místem na evropském poháru dálkové rally v Polsku. Bohužel
nezaviněná nehoda na motocyklu málem ukončila mojí účast na Dakaru,
ale po skvělé péči ve Vojenské nemocnici a nejlepší rehabilitaci
jsem se v srpnu vrátil za řidítka a povedlo se mi zajet druhé místo
na světovém poháru v Polsku. Tento úspěch byl potvrzením, že jsem
schopen se účastnit nejtěžší rally na světě v Jižní Americe v lednu
2017.

2.

Moje plány na příští rok směřují na
Dakar a to je splnění mého snu. Dokončit tento závod bude mým
vítězstvím. Dále máme v plánu se účastnit evropského poháru Baja.
Také bych se rád ukázal na domácích závodech offroad maratonů.

3.

V letošním roce jsem závodil na
pneumatikách značky Mitas a musím říct, že jsem velice spokojen s
řadou E 07, E 09 na evropských závodech. Poté jsem na kvalifikaci
Merzouga rally měl možnosti zkusit pneumatiky Michelin a to byla ta
nejlepší volba. Hrozně rád bych více spolupracoval se značkou
Mitas, protože je zde velký potenciál. Slyšel jsem spousty mýtů o
kvalitě značky Mitas, ale mám vyzkoušeno, že zadní pneumatika
vydrží minimálně 1500km. Bohužel mi nevyhovuje typ přední
pneumatiky a jejího dezénu, který není moc vhodný přímo do
písku.

Adam Peschel
Adam Peschel
Adam
Peschel, kaskadér / Pro-Stunt Rider, Team Special-Brothers
crew

1.

Sezona 2016 byla masakrální.
Cestoval jsem do více než 7 zemí – Polsko, Německo, Anglie,
Francie, a vše jsem završil Dubajem… Všechno to byly zahraniční
prestižní soutěže. Pouze v jedné se mi nepodařilo umístit, na všech
ostatních jsem urval bednu. Takže paráda!

2.

Na příští sezónu plánuji jeden velký
projekt, ve kterém bude hrát hlavní roli „cestování“ ale více zatím
neprozradím.

3.

Adam Peschel
Adam Peschel
Moje
zkušenosti letošní s pneumatikami… Pro Stunt Riding mě nic
nepřekvapilo, všechny zadní pneumatiky jsem zrychtoval až na dráty,
klasika. Bylo jich kolem 50 ks tak počítám letos 😀 Další
zkušeností byly pneumatiky Pilot Power, obyčejné cestovně sportovní
pneumatiky pro běžné využití. Líbí se mi, jak fungují za mokra, mám
s tím z motoškol dobré zkušenosti.

Zde je seznam Adamových
letošních, převážně zahraničních úspěchů:

1. Place – Drift Contest, England
2016

3. Place – European Stunt and
Streetbike festival, England 2016

2. Place – Kurlant Stunt Eurocup,
Latvia 2016

2. Place – Czech Stunt Day –
International Streetbike Competition 2016

2. Place – Team Czech, German Stunt
Days, Germany 2016

2. Place – Ouest Bike Show, European
France Championship 2016

3. Place – World Stunt Masters Cup,
Dubaj, United Arab Emirates 2016

Patricie Baroňová,
dragstery, kategorie Super Street Bike,

Patricie Baraňová
Patricie Baraňová
1.

Letošní sezona byla úspěšná a také
náročná. Zajela jsem svoje nejlepší časy a posunula svůj osobní
rekord blíž k hranici 9 vteřin. Zúčastnila jsem se Mistrovství ČR,
reprezentovala v mezinárodních závodech Dragster Eurogames i
NitrOlympX na Hockenheimringu, porovnala síly s dragmafiou v
slovenském mistráku i šampionátu automotosprintů. Těší mě celkové
umístění za rok 2016 – Mistrovství ČR 5. místo, Slovenský šampionát
3.místo, Automotosprint 1. místo. Poslední 2 závody Mistrovství ČR
mě provázel problém s řazením, který se nepodařilo vyřešit a
neudržela jsem 3. místo. Na závěrečném závodu slovenského mistráku
na Hungaroringu už bylo vše v pořádku, a tak jsem si parádní
finálovou jízdou zajistila celkové 3 místo ve slovenském
mistrovstí. Letošní rok byl plný napětí i skvělých zážitků z depa i
startovního prostoru. Za podporu v celé sezoně patří dík především
Alešovi, všem přátelům a sponzorům, bez vás všech bych to
nedokázala.

2.

Plánuji závodit a zase závodit,
chceme opět trochu poladit Sokolíka (Suzuki Hayabusa, odlehčená o
desítky kg). Mám zájem zajet Maďarský mistrák a ráda bych
vyzkoušela i dragsterové tratě v Itálii. Z letoška mám natrénováno,
takže příští rok jízda na plný plyn!

3.

Jezdím na speciálních pneumatikách
SHINKO FOR DRAG, které mají měkkou směs a širokou styčnou plochu
pro lepší přilnavost k povrchu trati. K ideálnímu přilnutí dochází
na penetrovaných tratích jaké jsou například na Dragster Eurogames
v Bechyni, nebo na dragsterové olympiádě NitrOlypmpX na
Hockenhemringu. Na betonových tratích zvyšuji přilnavost zahříváním
pneumatik tzv burnout a že mi to jde:-) Přijďte se podívat.

Adam Kout

Adam Kohout
Adam Kohout
1.

Letošní sezóna byla pro nás velmi
úspěšná, ale trochu krátká. Účastnili jsme se pouze jednoho závodu
francouzského šampionátu a kompletního seriálu Mistrovství Evropy,
kde se nám podařilo obhájit loňský titul.

2. Na příští rok chystáme novou
motokáru, s drobnými úpravami. Opět pojedeme seriál Mistrovství
Evropy a vybrané závody národních šampionátů, při kterých bychom se
měli představit i na brněnském automotodromu.

3.

Již několik let používáme pneumatiky
značky Dunlop, které v superkartech prakticky nemají konkurenci.
adam_kout_ride_me_led_16_06_093.jpgíve jsme zkoušeli i pneu značky Bridgestone, které byly
druhou homologovanou alternativou, ale Dunlop byl lepší jak ve
výdrži, tak v čase na jedno kolo. I proto dnes na jinou pneumatiku
v mistrovství Evropy nenarazíte. Na závodní víkend za sucha
použijeme 4 sady pneumatik (na dvě kvalifikace a dvě závodní
jízdy).

 

 

Roman Častoral, mistr FIA
Rallycross Chalenge Europe 2016

patricie_baronova_ride.jpg1.

Letos jsem obhájil všech sedm titulů
v rallycrossových šampionátech a stal se tak již několik let po
sobě nejúspěšnějším rallycrossařem. Během sezóny jsem se zúčastnil
celkem 17 závodů a jako jediný Čech dokázal získat už poněkolikáté
domácí titul mezinárodní mistr České republiky a zároveň titul
mistr České republiky. Zúčastnil jsem se především celého seriálu
FIA Rallycross Challenge Europe, kde jsem dokázal obhájit titul z
loňského roku. Dalším velice kvalitním seriálem závodů bylo
Mistrovství Rakouska, a získal jsem i titul Mistra Rakouska. Je
toho více, podrobnosti najde ctěný čtenář na mém webu
www.castoral.cz 😉 Hlavně jsem jezdil s osvědčeným vozem Opel
Astra OPC v národních barvách. Před sezónou prošel závodní speciál
důkladnou repasí, zejména dvoulitrový atmosférický motor, který
dosahuje výkonu 290 koní a točí 9000 otáček, ale také sekvenční
převodovka. Během sezóny byly namontovány nové laditelné tlumiče,
aby se zlepšila přilnavost a trakce vozu. Příprava proběhla během
zimní přestávky před sezónou 2016 v dílnách Častoral motorsport.
Rád bych poděkoval zejména sponzorům, kteří mě během letošní sezóny
podporovali a bez kterých bych nemohl těchto výsledků dosáhnout,
mému otci za přípravu závodního auta a lidem, kteří mi pomáhají
během sezóny!

2.

A plány na příští sezónu 2017? Budu
opět startovat ve všech šampionátech FIA Rallycross chalenge
Europe, tak i v mistrovství České Republiky a dalších mezinárodních
šampionátech.

 

video:

https://www.youtube.com/watch?v=Zpbfxbh3ves&feature=youtu.be

Petr Drnovský,

 

Napsat komentář