Enge si s týmem True Racing odvezl z Brna bronz za tretí místo ve 24-hodinovém Epilogu

rally

O víkendu 14.-16. října zavítala na
brněnský Masarykův Automotodrom mezinárodní vytrvalostní série 24H
Series by Creventic.

epilog_brno.jpgPodnik nazvaný Hankook
24H EPILOG BRNO 2016 představoval nejen letošní závěrečný závod
 tohoto dnes již velice prestižního šampionátu, ale především
pak první 24-hodinový závod konaný na českém území.

V sobotu v poledne se na startovní rošt postavilo téměř třicet
posádek, mezi nimiž bylo i KTM X-Bow GT4 rakouského týmu True
Racing, jehož posádku tvořilo kvarteto Reinhard Kofler, Klaus
Angerhofer, Hubert Trunkenpolz a Tomáš Enge.

epilog_brno_2.jpg„Celý víkend byl hodně náročný. Nakonec to pro
nás dopadlo dobře, i když jsme na počátku víkendu očekávali o něco
lepší výsledek. Příčinou byly drobné technické problémy, které nás
postihly v první polovině závodu. Do toho jsme se kvalifikovali
pátým nejrychlejším časem 2:06.968, jehož autorem byl tovární
jezdec KTM Reinhard Kofler,“
tak začíná Tomáš
Enge své vyprávění o letošním unikátním Epilogu.

„Na týmovém briefingu bylo před závodem rozhodnuto, že
budu startovat. Hned v prvním kole se mi podařilo probojovat se na
čtvrtou pozici a před koncem svého stintu jsem již byl na čele
celého startovního pole. V tu chvíli to vypadalo velice dobře, ale
jak všichni víme, v závodě není nic rozhodnuto, dokud není odmáván
konec šachovnicovou vlajkou. Bohužel krátce před  prvním
střídáním, což bylo asi tak po hodině a půl, nám praskla levá zadní
poloosa a tím začalo naše trápení. Po opravě v boxech jsme se
vrátili zpět na trať a celý problém se po dvou hodinách opakoval
znovu. Přičítali jsme to nižší světlé výšce vozu, tak jsme jí při
druhé výměně zvýšili. Jak se ale ukázalo později, naše úvaha nebyla
správná a my museli měnit již třetí poloosu. Tu třetí jsme pak
vypodložili, abychom co nejvíce snížili mezeru mezi převodovkou a
kolem. Až při páté výměně se ukázalo, že na vině bylo přidřené
ložisko u levého zadního kola, což bylo pravděpodobně zapříčiněno
poškozením té první poloosy, která praskla pravděpodobně následkem
uvolněného potenciometru na tlumiči,“
říká Enge
ke strastem z úvodní části závodu.

epilog_brno_1.jpgSpolečně s pátou poloosou mechanici týmu vyměnili také
celý náboj, což vyřešilo konečně  všechny problémy a KTM týmu
True Racing již odjelo zbytek závodu bez jakýchkoliv dalších
problémů.

„Epilog byl specifický tím, že se jelo poměrně hodně
dlouho po tmě. Celkem to bylo více než dvanáct hodin, což nejvíce
vytížilo Koflera a mě, když jsme v noci ve dvou odjeli téměř osm
hodin. Inženýři mi po závodě říkali, že jsme jezdili nejrychlejší
kola v naší třídě a že jsme za noc stáhli téměř deset kol na
vítězné Ferrari v naší třídě SP2, jehož posádka nakonec dojela na
třetím místě absolutně. Ráno už jsme pevně drželi třetí příčku ve
třídě SP2 a umístění v TOP TEN., Naše ztráta na soupeře před námi
již byla natolik veliká, že jsme se rozhodli zvolit tempo
bezpečného dojetí do cíle. To se nakonec podařilo a my tak ukázali,
že nebýt mechanických závad, mohli jsme být minimálně v první pětce
a možná i výše,“
uzavírá Tomáš Enge vyprávění o
první české 24-hodinovce.

T.E., foto,
 

Napsat komentář