
V pořadí již šestý letošní závod
Carboniacupu hostila letos už podruhé Orechová Potoň na Slovensku,
neboli autodrom Slovakiaring, který poslední dobou přitahuje velké
akce v závodech na okruzích. Nesměl zde chybět ani Carbonia
cup, který se šestým dvojzávodem přiblížil svému finále, tedy
poslednímu závodu sezóny 2016, který se pojede na domácí trati
v Mostě 9.10.
Slovenský automotodrom
Slovakiaring patří mezi ojedinělé stavby tohoto druhu na Slovensku,
dříve se závody jezdily v Pieštanech na letišti, či dalších
teritoriích, až Slovakiaring v roce 2009 přinesl sousedům
řádný okruhový stánek. Autodrom má 5922m při jeho nejdelší variantě
a šířku 12m. Nejrychlejší kolo mezi automobily drží Andy Zuber
s formulí EuroBoss z roku 2010 a má hodnotu 1.43, 115min.
Garantem závodu se pro tentokrát stala firma Effective, tedy firma
spravující Vaše finance.
Na Slovakiaringu měli možnost účastníci
otestovat techniku při 3x20min volném tréninku, následovala 2x20min
kvalifikace, která určovala pořadí na roštu a pak již každý závod
na 20min. Na jezdce tak čekal nejen pořádný počet kilometrů, ale
také možný dvojnásobný bodový zisk z dvojzávodu, který se
kromě Slovakiaringu nikde jinde nejezdí.
Skupina závodních cestovních vozů A přivedla na
Slovakiaringu na start 15 vozů. Nejlepší čas prvního závodu
předvedl Dennis Waszek s Ferrari GT3, ovšem cíl neviděl, a tak
se z prvního místa celkově radoval Michael Oliver
s Porsche GT3. Skupinu A3 ovládl v první jízdě Walter
Forster z Německa na BMW M3, před Mariánem Polonyim na BMW 1 a
domácím Dušanem Vicenem. Druhý závod opět vyhrál Němec Forster,
před Vicenem a Sobkem. V A4 dominoval osamocený Otto Svoboda
s BMW M3 stáje Šenkýř motorsport, soupeři v prvním závodě
cíl nespatřili. Druhý závod opět zvítězil Svoboda, před Romanem
Kolaříkem na BMW. V A5 zvítězil dvakrát osamocený Miloš Merta
se Subaru STi, nejsilnější skupinu A9 ovládl v první jízdě
Michael Oliver s Porsche, před Michaelem Petrů na Lamborghini
Gallardo Tropheo a Radkem Hortem s dalším Porsche. Stránský
z Mostu jel poprvé se druhým Mičánkovým Gallardem a dojel
čtvrtý. Radek Hort třetí místo ve druhém závodu zopakoval, ale
Michael Petrů s Gallardem si polepšil, když zvítězil před
Michaelem Oliverem na Porsche GT3.
Ve
skupině B sériových cestovních vozů komisaři převzali 14 vozů. Do
první jízdy však Boleslav Waszek nenastoupil. V nejslabší
skupině B1 vyhrál dvakrát Gerhard Fechner, před Lubošem Sázavou
s BMW. Jen poloviční spokojenost s body odváží Georg
Feilegger, který jednu jízdu v B2 vyhrál a druhou nedokončil.
V B3 zvítězil 2x jezdec s vůbec nejvyšším počtem startů
v Carboniacupu Tomáš Beneš na Alfě Romeo. V B4 se odehrál
souboj BMW M3, když vyhrál první jízdu Lukáš Valdmann na BMW M3,
před Zbyňkem Čurdou s BMW E36, třetí skončil Daniel Havrlant
na BMW M3. Druhou jízdu pak s malým náskokem vyhrál Zbyněk
Čurda na E36, před Valdmannem a Tomášem Honzem na VW Scirocco.
V B5, tedy nejsilnějších vozech skupiny B vyhrál dvakrát Libor
Milota s Nissanem GTR, před Stanislavem Šedivcem na Corvette
ZR1.
Společný závod skupin C+D přivedl na start
pěkných 30 speciálů a formulí. Opět startoval Adam Klus
s exklusivním veteránem ex Interserie Miroslava Adámka, tedy
s vozem March 812 Audi Turbo Can Am, ovšem ani do jedné
závodní jízdy s krásným vozem nenastoupil. V nejslabších
C1 dominoval stroj Pacemaker Gottfrieda Hatze, který vyhrál obě
jízdy a Wolfgang Maurer byl s Caterhamem druhý 1x a jednu
jízdu bohužel nedokončil. C2 dvakrát vyhrál s prototypem
Radical SR4 Rudolf Radič, před Andreasem Krammerem na Caterhamu SP.
V C3 bylo v cíli prvního klání pořadí Kořínek, Kirchner,
Rejman a druhá jízda pak Rejman, Kořínek, Bláha, všichni na
Caterhamech. V C4 zvítězil Jakub Křeček, před Rakušany
Reisenbauerem a Kranzmüllerem, ve druhé jízdě opět vyhrál Jakub
Křeček, když porazil Kranzlmüllera a Martina Křečka. Ve skupině
vozů KTM X-bow, tedy C5 zvítězil poprvé Radim Havlík, před Martinem
Kalvasem a Janem Marečkem. Ve druhém klání vyhrál Martin Kalvas,
před Miroslavem Šimonem, protože další jezdci závod
nedokončili.
Skupina D formulových vozů měla na startu jen 7 vozů,
proto musela absolvovat společný závod se skupinou C, přičemž
hodnocení mají rozdělené každé do své třídy. Ve skupině D1
s motocyklovými motory 1400ccm zvítězil dvakrát Filip Turek
s VD 05 stáje Chabrmotorsport, před Janem Riegerem na vlastní
konstrukci Forim Honda. V D3 do 1600ccm zvítězil dvakrát Němec
Heiko Werner s Estonií 25, před svým krajanem Ralphem Scholzem
a ve skupině do 2000ccm D4 vyhrál Vladimír Netušil, před Václavem
Laušmanem a Matthiasem Starkem z Německa, všichni startovali
na konstrukci formule Renault 2,0. Ve druhé jízdě zůstalo pořadí
stejné, jen Matthias Stark závod nedokončil.
Absolutně nejrychlejší čas závodu dne
2:05,809 zajel Vladimír Netušil a bude tedy zapsán na známý
putovní pohár.
Výsledky všech skupin naleznete
zde:
http://carboniacup.cz/index.php?sel=content&menuID=154&parentID=39
Finále, neboli poslední letošní závod
Carboniacupu 2016 bude hostit autodrom v Mostě, přijďte se
svézt, nebo podpořit své favority, rádi bychom přivítali třeba
skupinu D5, pro silnější formule, než 2000ccm. Vstup depem máte i
tentokrát zdarma.
Vláďa Rožánek a Carboniacup team 2016