Nedokoncená Barum rallye Václav Pech

rally

Posádka EuroOil – invelt teamu
letos cíl Barum Czech Rallye neviděla. Z bojů ji vyřadila
technická závada.

barum_2.jpgBarum Czech Rallye přivítala ve
Zlíně domácí i evropskou rallyovou špičku a jelikož Porsche 997 GT3
posádky Václav Pech jun. – Petr Uhel nemá evropskou homologaci,
mělo přiděleno netradiční startovní číslo 91 za polem
„evropských“ vozů. Už páteční superspeciálka ulicemi Zlína ale
ukázala, že pro diváky se jedná o jedno
z nejatraktivnějších soutěžních aut v poli a fanoušci
kolem rychlostní zkoušky propukli doslova v šílenství, když se
do nočního Zlína ozval řev motoru Pechova Porsche.

„Cítili jsme tu neskutečnou
atmosféru až uvnitř v autě a měli jsme radost z obrovské
divácké podpory, která nás v naší nevýhodné startovní pozici
hnala dál. Na rychlostních zkouškách první etapy byly při našem
průjezdu vytahány již nějaké nečistoty, které nás trošičku
zpomalovaly,  ale více jsem se obával ztráty z nočních
průjezdů dvou rychlostek, které naši konkurenti jeli ještě

za světla. Paradoxně
nám tyto vložky vyšli dobře a my mohli jít spát na sedmé pozici se
ztrátou 13s na páté místo,“
říkal k úvodu Barum Czech
Rallye Zlín Václav Pech jun.  Posádka i její mechanici
si v sobotu užili jednu pořádně horkou chvilku, kdy při
tankování paliva v tankovací zóně vzplály benzinové výpary z
nádrže.

„Najednou se kolem celého auta
udělala obrovská ohnivá koule a my s Petrem vůbec nevěděli, co
se stalo a jen rychle vyskočili z auta. Petr si přitom popálil ruku
a musel být ošetřen. Požár naštěstí velmi rychle ustal a my
mohli pokračovat dál. Autu se vůbec nic nestalo i díky rychlému
zásahu našich mechaniků,“
popisoval Václav Pech jun. hodně
nepříjemný moment, který naštěstí neměl vážnější následky.

barum_3.jpgDo druhé etapy vyráželo Porsche
997 GT3 EuroOil – invelt teamu s cílem postoupit na páté místo,
bohužel již v úvodu praskl zub na stálém převodu. „V
průběhu první nedělní rychlostní zkoušky jsem cítil, že něco není
v pořádku s naší převodovkou. Do cíle zkoušky jsme ještě
dojeli, ale po kontrole a zjištění, že z převodovky teče
olej, bylo nutné odstoupit. Další jízdou bychom napáchali jen větší
škody a přesto bychom cíl neviděli. Mrzí mě to, protože se jednalo
o díl, který byl po Bohemia Rallye nový a životnost by měla být
alespoň 800 závodních km.  Je to škoda, soutěž jsme i přes
nevýhodnou startovní pozici měli docela dobře rozjetou a nedělní
etapa by nám nejspíš seděla o něco více. I tohle je ale rallye
a v letošní sezoně se nové Porsche učíme nejen řídit,
ale i udržovat,“
uzavírá Václav Pech jun.

 Dalším závodem EuroOil-invelt teamu
bude poslední víkend v září, Rallye Příbram.

www.VaclavPech.cz                                                                                              
www.minimotorsport.cz

www.invelt.com  
         
                                                                                        

www.vaclavpech-fanclub.cz

                                           

Napsat komentář