Engeho ceká závod GT Open na legendárním okruhu Silverstone

rally

Letošní sezónu českého automobilového závodníka Tomáše
Engeho vyplňují dvě velice odlišné role. Tou první je pokračující
role závodního jezdce u německého týmu Reiter Engineering a tou
druhou je pozice koordinátora ambiciózního projektu Reiter Young
Stars.

gt_open.jpgPrávě třetí zastávka tohoto
podniku zavedla jezdce a týmy RYS o druhém červencovém víkendu na
slavný okruh ve Spa-Francorchamps.

„Při předchozích podnicích v Monze a v Pau se jeli dva
padesátiminutové závody, ale ve Spa bylo pro jezdce vše trochu
jiné. Euroserie se zde jela společně s britskými gétéčky, což
znamenalo, že se jel pouze jeden dvouhodinový závod se dvěma
povinnými zastávkami v boxech, což byla pro většinu jezdců
zcela nová zkušenost,“
říká Enge o časovém rozvrhu
belgického podniku.

„V tomto závodě bylo naším vozům přiděleno jiné BoP než
v předchozím, který se jel na městské trati v Pau. Právě
změna BoP byla pro nás velice přívětivá a naši jezdci byli rychlí
již od úvodních tréninků, a to jak na rovinkách, tak i v zatáčkách.
Do kvalifikace vyjelo celkem 39 vozů, mezi nimiž se nejvíce dařilo
Madsovi Siljehaugovi a Macieji Dreszerovi z týmu RYS Team
Hohenberg. S časem 2:48.891 si vybojovali právo startu z druhé
řady. Ten pak v závodě dokázali proměnit v celkové vítězství a
stali se tak první posádkou Reiter Young Stars, která zvítězila v
závodě Euroserie GT4,“
dodává Enge.

enge_-_gt_open_1.jpgÚspěch
projektu RYS ve Spa pak podtrhl Tim Stupple s Lennartem
Marioneckem, kteří dovezli KTM v barvách RYS Team Holinger na
skvělém třetím místě.

Nadcházející mise Tomáše Engeho již bude čistě závodnická. O
víkendu 22.-24. července jej čeká start při čtvrtém podniku
mezinárodní série GT Open na britském Silverstone. „V
Anglii pojedu závod společně s domácím závodníkem Craigem Dolbym
s vozem Lamborghini Gallardo R-EX v barvách týmu Wessex
Motorsport. Craig je v žebříčku hodnocení FIA jezdců zařazen mezi
zlaté jezdce. Já jsem platinový, což znamená, že tvoříme velice
silnou dvojici a pro první závod dostaneme o 15 vteřin delší
povinnou zastávku v boxech.“

„Těším se, že budu po delší době opět závodit s vozem
specifikace GT3. Pojedeme se stejným autem, se kterým jsem v
loňském roce získal titul v Thailand Super Series.  Povinná
zastávka v boxech sice pro nás bude určitým handycapem, ale oba
jsme velice rychlí jezdci a tak věřím, že i navzdory povinnému
zdržení bude v našich silách bojovat o pódiové umístění,“

říká Enge, jenž má na Silverstone ty nejlepší vzpomínky:

gt_open_3.jpg„Na Silverstone jsem
startoval naposledy před sedmi lety. Bylo to v roce 2009, kdy jsme
mimo jiné s Lolou Aston Martin specifikace LMP1 dojeli na skvělém
čtvrtém místě v Le Mans. Tehdy jsme na Silverstone pečetili naše
vítězství v evropské sérii Le Mans. Je to nádherná trať s historií.
Najdete tam jak pomalé, tak i rychlé zatáčky. O mě se ví, že mám
rád rychlé zatáčky, obzvláště si užívám tu pasáž za starými boxy.
Jsou to zatáčky Becketts & Maggotts, které jsou hodně na srdce
a na jejich průjezdu hodně záleží, lze tam mnoho získat, ale také
hodně ztratit.“

„Společně s týmem Wessex Motorsport chceme ukázat, že GT3
Lamborghini Gallardo R-EX, které vyrábí Reiter Engineering,
představuje stále konkurenceschopné auto, jenž se na mezinárodní
úrovni  může poměřovat s auty aktuálních
specifikací,“
těmito slovy uzavírá Enge víkendové
preview.

T.Enge,
 

Napsat komentář