
Letos potřetí se jezdci Carboniacupu
vydali do zahraničí, tentokrát na německý závodní okruh
Lausitzring, který co by kamenem od hranic ležel. Leží totiž nad
severní hranicí ČR u města Klettwitz.
Čtyřiapůlkilometrový okruh má rekordmana v Heikki
Kovalainenovi, který ho v roce 2004 vytvořil v sérii
Nissan World Series s časem 1,32,21min. Na kratší variantě
Lausitzringu 3,4Km drží rekord z roku 2005 ze série EuroBoss a
držitel Patrick D´Aubreby na překonatele již čeká hodně dlouho.
Po
Slovakiaringu a maďarském Hungaroringu se závody Carboniacupu
přesunuly do Německa. Letošní sezóna se tímto závodem přehoupla do
druhé poloviny a po Lausitzringu se pojede ještě dvakrát na domácí
trati v Mostě a jednou navštívíme Slovakiaring, kam se letos
Carboniacup vydá již podruhé.
Garantem
tohoto závodu se finačními prostředky zasadila firma Effective, po
níž se jmenoval závodní den a velmi jí tímto děkujeme. Firma
Effective pomáhá úspěšně hospodařit s penězmi, také team Effective
vstoupil s formulí Renault a jezdcem Vladimírem Netušilem úspěšně
do sezony závodů Carboniacupu, kde prozatím získal ve skupině D4
samá 1.místa.
Skupinu A
upravených cestovních vozů vyhrál celkově Dennis Waszek (CZ)
s Ferrari F430 GT3. Celkem skupina čítala 19 vozů. Ve skupině
A1 do 1600ccm dominoval Jiří Mika s Citroenem Saxo, před M.
Felgrem a J.Petrášem na Fordu Fiesta, Fin J. Sihvola skončil pátý.
Martin Skála nakonec s Fordem Focus ve skupině A2 do 2000ccm
nestartoval, ve skupině A3 do 3000ccm zvítězil S.Sarnow
z Německa na BMW M3, před krajanem U.Shäferem, v A4 do
3500ccm byl nejlepší Olaf Haeusner z Německa na BMW M3, před
Dominikem Jechem na BMW Z3M. Ve skupinách A7-A9 startují vozy
s většími úpravami a bez váhového limitu. V A8 do 3500ccm
zvítězil Petr Suchomel s Renaultem Megane RS, před stájovým
kolegou Petrem Krejsou na Lotusu Elise. Ve skupině nejsilnějších
vozů A9 zvítězil Dennis Waszek s Ferrari F430 GT3, před
Bronislavem Formánkem na Lamborghini Gallardo a Němcem Michaelem
Oliverem s Porsche.
Ve skupině B
sériových cestovních vozů startovalo v Německu 13 vozů. Ve
skupině B1 bodoval prvním místem Luboš Sázava s BMW M3, tedy
ve skupině aut do 1600ccm. V B2 do 2000ccm, včetně 1200ccm
s turbem – zvítězil též osamocený Vojtěch Chaura junior
s BMW M3. Ve skupině B3 do 3000ccm zvítězil Zdeněk Čurda
s BMW 330ci nad Tomášem Benešem s Alfou Romeo, ve skupině
B4 do 3500ccm skončil na bedně nejvýše Lukáš Valdmann s BMW
M3, před Zbyňkem Čurdou na BMW M3 E36 a Danielem Havrlantem na BMW.
Ve skupině B5 nad 3500ccm zvítězil Stanislav Šedivec
s Corvette Z1, před Liborem Milotou na Nissanu GTR a
Boleslavem Waszkem s Corvette ZR1.
Skupina
speciálních vozů skupiny C přilákala na start 12 vozů, nejlepším
v C2 na 1400ccm byl Michal Teplý s Pragou R1, v C3
do 1600ccm zvítězil obhájce celkového prvenství v Carboniacupu
Michal Rejman, před Michalem Vítkem a Markem Bláhou
s Caterhamy. Ve skupině C4 nad 1600ccm zvítězil Jakub, před
Martinem Křečkem a třetí skončil Tomáš Frank. C5 patří speciálům
KTM X-BOW, případně Ariel Atom. Nejrychlejším mužem Lausitringu
v této skupině se stal Radim Havlík, před Miroslavem Šimonem
na KTM.
Skupina D
formulových vozů přivítala nakonec celkem 13 vozů. Celkově zvítězil
Václav Šafář s Tomisem 03, který zároveň získal zlatý pohár
v D1 do 1400ccm s motocyklovými motory. Druhý skončil
Filip Turek s VD05 a třetí Jan Rieger s Forimem Honda.
V D2 s automobilovými motory do 1400ccm skončil
neklasifikován Němec Peter Benz. D3 do 1600ccm se na poslední
chvíli přihlásil Polák Alex Karkosik s formulí Renault a tento
závod vyhrál. Porazil Němce F.Thalmanna i H.Wernera s Estonií
25. V D4 do 2000ccm vyhrál Vladimír Netušil s formulí
Renault 2,0, před Němcem Günterem Weissem a Václavem Laušmannem na
stejných konstrukcích. Václav Laušmann startoval vůbec poprvé.
Další klání Carboniacupu se koná 10.8. na
domácí trati v Mostě, kde se na Vás opět můžeme těšit.
Podrobnější výsledky naleznete na našem
webu, včetně pořadí jednotlivých kategoriích.
Vláďa Rožánek, Carboniacup 2016