
Již 4.7. přivítá letošní již čtvrté
klání Carboniacupu 2016 okruh v Německu, nesoucí jméno
Lausitzring, tedy česky Lužický okruh, na kterém jsou pro potřeby
závodů Indycar i klopené zatáčky.
Po Lausitzringu už budeme
mít za sebou polovinu sezóny a další jízdy pak ještě uvidíme
v Mostě i na Slovakiaringu. Most tak uvidíme letos třikrát a
Slovakiaring dvakrát. Premiérově se závody uskutečnily při minulém
klání na Hungaroringu v Maďarsku, které jste jako ostatní
podniky mohli sledovat na televizní obrazovce kanálu Sport5.
Garantem závodů na Lausitzringu je opět firma Effective,
která se stará i o vaše finance, ale také prodejem vozů a v
neposlední řadě vstoupila do závodů okruhů s formulovým vozem a
závodí tedy za team Effective Racing.
Průběh Carboniacupu nám zatím ukázal, jak
rozmanité je zde pole aut, tak i zkušené jezdce, nebo i zajímavé
speciály, které jinak jinde neuvidíte. Například Pacemeker PMP1
Gottfrieda Hatze z Rakouska, tedy vůz vlastní konstrukce,
připomínající vzdáleně motokáru, který při závodech dokáže být
velmi rychlý.
Prozatímní hodnocení skupiny A vede před
Lausitzringem André Mašek, před Marianem Polonyim a Jiřím Mikou a
Martinem Šípkem. Mašek má prozatím náskok, před svými největšími
pronásledovateli jen 6 bodů.
Skupinu B sériových cestovních vozů vede
Zdeněk Čurda s BMW 330 Ci, s pětibodovým náskokem před
Liborem Milotou s Nissanem GTR a Tomášem Benešem s Alfou
Romeo. Ve skupině speciálních vozů skupiny C + formule skupiny D,
které mají nejen občas společné závody, ale i společné hodnocení
vede Michal Rejman s Caterhamem, tedy loňský absolutní vítěz
celého seriálu. Druhý prozatím figuruje první formulový jezdec
Vladimír Netušil s formulí Renault 2,0 a třetí zůstal po
Hungaroringu Andreas Krammer s Caterhamem SP
z Rakouska.
Do závodu na Lausitzringu, který měří 3,5km se
do dnešního dne přihlásilo zatím 50 vozidel. Je tedy ještě místo
přijímat další jezdce.
Nejpočetnější seznam přihlášených máme u
skupiny A, kde se dokonce přihlásil i jeden Fin, a to Jarkko
Sihvola s Fordem Fiesta R1, se kterými se dále představí
Martinovský, Petráš, Galuška a Felgr. Do skupiny A se přihlásil i
Martin Skála s Fordem Focus, který s tímto vozem dříve
jezdil republiku a když dříve, tak již první starty v roce
2005. Domácí jezdci budou mít zastoupení v O.Hauesnerovi, W.
Forsterovi, U.Schäfrovi, S.Sarnowovi a F.Hadschkem. Všichni pojedou
se značkou BMW. Další BMW Z3 představí Dominik Jech, Krejsa a
Štumpf pojedou na Lotusech Elise a jejich stájový kolega Suchomel
přiveze Renault Megane RS Trophy. Čtvrtým do patry stáje Spine CZ
přijede Lukáš Urban s Ultimou GTR a Petrů s Formánkem
opět přivezou dvě Lamborghini Gallardo. Zatím nemáme přihlášené
žádné Porsche.
Letos poprvé se vydá do Carboniacupu ve skupině B
sériových cestovních vozů Vojtěch Chaura jr. se svým BMW,
konkurenci mu udělají Zdeněk a Zbyněk Čurdové s BMW, Libor
Milota s Nissanem GTR, Standa Šedivec s Corvette ZR1, Jan
Mareček s dalším Nissanem GTR, Tomáš Beneš s Alfou Romeo,
Tomáš Honz s VW Scirocco, či Lukáš Valdmann na BMW.
Celkem 13 jezdců se přihlásilo ve skupině C
speciálních vozů, kde v silném poli Caterhamů nebude chybět
Michal Vítek, Jakub a Martin Křečkové, Tomáš Frank, Michal Axmann,
Marek Bláha, Jakub Kirchner, či Ondřej Kočka. S KTM X-BOW si
přijedou pozávodit Radim Havlík a Miroslav Šimon.
Zatím ve skupině D jen 10 formulí. Přihlásili se zatím
pouze H.Siegert, H.Sieber, H.Werner, F.Thallmann na MT 77, či MTX,
dále pak Vladimír Netušil s formulí Renault 2,0., Jan Rieger
s Forimem Honda, či Filip Turek a Vašek Šafář ze stáje
Chabrmotorsport.
Záznam závodu pak můžete shlédnout na TV
Sport5, jako mediální partnery pro Carboniacup můžeme doporučit
servery iRacingNews.cz, Ceskeokruhy.cz, E-sportfoto.cz,
Autosportfoto.sk, či Motorsvět, kde se o našich závodech můžete
také dočíst.
Vláďa Rožánek a Carboniacup team 2016