Tomáš Enge se po šesti letech predstavil v závode na domácí pude

rally

Uplynulý víkend na mosteckém Autodromu přinesl celou
řadu novinek a zajímavých momentů. V rámci mosteckého závodního
víkendu, kdy se na dráze představili jezdci Středoevropského
zónového mistrovství, došlo také na českou premiéru obnoveného
pohárového klání Octavia Cupu.

Tomáš Enge
Tomáš Enge
A právě
v tomto atraktivním poháru se mezi šestnácti závodníky představil
také Tomáš Enge, který se po dlouhých šesti letech aktivně zapojil
do závodu konaného v České republice.

V pátek vše odstartovaly  volné tréninky a atraktivní
spanilá jízda mosteckými ulicemi, na jejímž závěru proběhla
autogramiáda a setkání s fanoušky na mosteckém náměstí.

„Možnost svézt se doma jsem již dlouho neměl a tak jsem
rád, že mě zástupci Octavia Cupu pozvali k účasti na tomto podniku.
S autodromem spolupracuji na přípravě a organizaci  projektu
Enge Racing Academy, což jsou kurzy  určené každému, kdo se
chce naučit rychle a přitom bezpečně řídit svůj civilní nebo
závodní vůz. Okruh v Mostě mám moc rád a pokaždé se sem rád vracím,
navíc autodrom slavil v průběhu tohoto víkendu 33. výročí svého
založení a na diváky tak nečekaly pouze závody, ale také velice
bohatý doprovodný program,“
těmito slovy začíná Enge své
vyprávění po skončení nedělního závodu a vzpomíná na sobotní
kvalifikaci, ve které si poprvé naostro vyzkoušel novou závodní
Octavii třetí generace:

tomáš_enge_most_2.png„Kvalifikace byla trošku hektická. Do auta jsem
usednul s tím, že si ještě musím trochu přivyknout na přední náhon
a tak jsem se v prvních kolech spíš hledal a postupně se dostával
do tempa. Přední náhon s takhle malým výkonem a relativně těžkým
autem, to je něco úplně jiného, než na co jsem zvyklý. Před
výjezdem z boxů jsme dali druhou sadu pneumatik, a když po pár
ujetých kolech začalo na půlce okruhu pršet začínal jsem si myslet,
že už je po kvalifikaci. To jsem byl na čtvrtém místě, asi půl
vteřiny ztrátu za prvním Tomášem Pekařem. Z deště ale nakonec byla
jen přeháňka, a tak jsem na posledních osm minut ještě vyjel na
trať a zajel kolo, které stačilo na pole position.“

To kolo mělo hodnotu 1:47.160 a znamenalo vítězství s náskokem 0,6
vteřiny před Tomášem Pekařem a Michaelem Vorbou.

„Za ten čas jsem hrozně rád, protože tihle kluci, ze
kterých mám velký respekt (pozn. Tomáš Pekař, Michal Vorba, Gábor
Tim), jsou v tomhle autě jako doma a tak mají s předním náhonem
daleko větší zkušenosti. Dobře jsem ale věděl, že závod bude zcela
o něčem jiném, že to nebude o tom, kdo jede nejrychleji, ale o tom,
kdo jede nejchytřeji,“
řekl Tomáš Enge po kvalifikaci a
jeho slova se potvrdila o pár hodin později, když byl šachovnicovým
praporem odmáván na osmém místě.

„Dnešní závod byl skvělý, hodně jsem si zazávodil. Těch
předjížděcích manévrů bylo spousta a v mém případě to stačilo jen
na osmé místo. Možná by to pro někoho mohlo být zklamání, ale já to
beru tak, že dnes bylo v poli sedm jezdců, kteří jeli lépe než
já.“

Tomáš Enge
Tomáš Enge
Podvečerní los rozhodnul o tom, že na startu druhého
závodu se otočí sedmička nejrychlejších jezdců, což znamenalo, že
na startu nedělní jízdy stál Enge v jedné řadě s vítězem sobotní
jízdy Tomášem Pekařem. Tento závod pak pro Engeho dopadl o poznání
lépe. K bodům za čtvrté místo si připsal také autorství
nejrychlejšího závodního kola a z Mostu odjížděl s pocitem, že před
ním projeli cílem jen tři nejlepší jezdci absolutní
klasifikace.

„Vůbec jsem nečekal, že by to mělo být jednoduché a ono to
jednoduché opravdu nebylo. Trošku mě překvapila ta kvalifikace, ale
myslím si, že to prostě bylo jedno kolo, které se povede jednou za
rok. Využil jsem maximálně pneumatiky, a proto byl ten čas super.
Ve druhém závodě se jasně ukázalo, že ta první trojka si prostě
jede svoji ligu, tak jak tomu bylo  v předchozích závodech na
Hungaroringu a Red Bull Ringu. Snažil jsem se jich držet, ale
bohužel, ještě bych potřeboval pár cvičných koleček najezdit a
naladit si nastavení podle sebe. A na to tady ten čas prostě nebyl.
I tak jsme ale myslím vytěžili maximum a já jsem hrozně rád, že
jsem dostal tuto šanci a mohl závodit v Octavia Cupu. Je to skvělé
závodění a velká zábava. V obou závodech jsme mohli vidět jízdu
plech na plech, lítaly nárazníky, blatníčky a těch šmírů na autě
bylo opravdu hodně. A to je přesně to, co diváci chtějí vidět.
Vyhrát závod je super, ale těsné souboje, kolo na kolo, prostě
nárazník na nárazník, to jsou právě cupové závody, a přesně to
Octavia Cup také splňuje.“

Z Mostu vyrazil Tomáš Enge zpět do Německa, kde se zapojí do
závěrečných příprav na další podnik seriálu Reiter Young Stars. Ten
pokračuje již druhý červencový víkend (8. – 10. 7. 2016) dalšími
dvěma závody v Belgii ve Spa-Francorchamps.

T. Enge,
 

Napsat komentář