FIA Cars weekend v Moste nadchnul atrakcemi, nikoliv však jezdeckou úcastí

rally

Mostecký víkend nabídl vskutku pěkné
závodní náčiní, jezdeckou kvalitu a velmi dobře pořadatelsky
zvládnuté divácké atrakce, kde nechyběla jízda offroadem, taxi
jízdy, drifty a další zábavní průmysl na dráze i polygonu autodromu
Most. Co ovšem diváky nenadchnulo, bylo startovní pole některých
závodních sérií.

dscf6510.jpgTřeba divize 4
v zónovém provedení nabídla několik vozů specifikace GT3, ale
při sprintech se objevilo jen deset vozů celkově, ve třech třídách,
tedy kdo jel, měl velkou naději se pěkně umístit, protože na
českých okruzích prostě konkurence není. Docela tristní pohled do
startovních listin na jedenáct strojů ve třech třídách. Nebýt
účasti jednoho Slovince Pešoviče, Poláka Wyszomirskiho, Slováků
Konopky a Malchárka, je otázka, zda by se závod vůbec uskutečnil.
Čtyři dvoulitry, dva vozy do 3500ccm a zbytek nad třiapůllitru, kdo
přijel, ten si už skoro odvážel poháry, ale tak jednoché to zase
nebylo. Ale zpět k závodům, brečení už v tomto případě
bylo dost, protože jinak program nabídl pěkné souboje, jen Ti
jezdci se někde asi opalovali.

dscf6478.jpgJedním
z nejpočetnějších a nejvyrovnanějších závodů se stal zónový
závod formulí divize 2, který měl ovšem velkou jezdeckou podporu
z Remus Cupu, neboli rakouského poháru promotéra a jezdce
Franze Woesse. Součástí bylo taktéž hodnocení do poháru Eset Cup,
proto se nám sešlo velmi kvalitní pole 20 vozů. V první jízdě
ovládl toto početné pole Ital Paolo Branjik na Dallara 308
Volkswagen, před Sandro Zellerem na Dallara Mercedes 308 HWA, který
by rád přestoupil do větších formulí, ale zatím na to shání
prostředky. Za ním pak dojeli další dva Švýcaři Tobler a Bohlen.
Z našich opět podal velmi kvalitní výkon Antonín Sůs se starší
Dallarou 302 Opel, když dojel celkově šestý a nechal za sebou nejen
další početné pole, ale také mnohem mladší techniku. Za sebou
nechal jak Angeligue Germann z Německa, tak i Franze Woesse.
Naši pak dojeli v pořadí T.Chabr, T.Korený, V. Šafář a
P.Semerád. Druhý závod vyhrál stylem start cíl nadějný Švýcar
Sandro Zeller, před Paolem Branjikem z Itálie a Kurtem
Böhlenem, šestý skončil opět náš Sůs, dále pak z českých
jezdců následovali navrátilec Petr Samek s formulí Renault,
Tomáš Chabr, Václav Šafář a Tomáš Korený.

Velmi pěknou techniku přivezl divákům ukázat
seriál Sports Car Challenge, který pro tentokrát startoval se
zónovou skupinou FIA D5. V té startoval Aleš Jirásek na Praga
R1, Sebastian Daum na KTM X-Bow a Rakušan Andreas Hasler
s Radicalem SR4. Jirásek, ačkoliv nebodoval do Sports Car
Challenge, tak jim alespoň zle zatápěl, vyhrál kvalifikaci a do
retardéru se držel vpředu, tam ovšem špatně zařadil a propadl se,
v průběhu závodu nakonec odstoupil pro odfouklé těsnění pod
hlavou. V zónových závodech D5 tedy dvakrát vyhrál Sebastian
Daum na KTM, před Andreasem Haslerem na Radicalu, pohár za třetí
místa nebylo komu udělit. Sports Car Challenge se jelo v Mostě
již několikrát, ať už při FIA Truck, nebo při MMČR a
okruzích.  Loni se tu sešlo deset aut, letos to bylo velmi
podobné číslo, a to když připočteme i naší D5. Do Mostu bohužel
nepřijel tým Rutronik s Fabianem Plenzem a Tommy Tulpem, kteří
startovali při DMV GTC. Plenz jinak vede SCC. Ve druhé divizi také
chyběl tým Rutronik, nepřijel ani Boyd, ani Eizenhamer a ani druhý
v klasifikaci Rakušan Groer s Ligierem. Do závodu pak
nenastoupil ani Siegmar Pfeifer, tak ani Alexander Frank s PRC
Opel a první jízdu vynechal, kvůli technickým problémům i Kormann
s PRC Audi Turbo. Rupprechter s Normou Honda Compresor
z první divize měl velké problém hned při nájezdu na rošt,
když se roztočil v retardéru, závod pak nedokončil. 
V první jízdě zvítězil největší favorit Andreas Fiedler
s PRC Audi Turbo a s odstupem 0,25s dojel druhý Alexander
Seibold s PRC BMW, Pro bronz v první divizi si dojel Turi
Breitenmoser na PRC Ford. V divizi druhé vyhrál Simon Stoller
ze Švýcarska, před krajanem Amwegem na PRC Honda. Ve druhé jízdě
opět vyhrál s více, jak minutovým náskokem Fiedler, před
Seiboldem a třetí skončil Petr Kormannem s PRCAudi turbo.
Breitenmoser a Ruprechter skočili už ve druhé kole. Ve druhé divizi
dojel opět lépe Stoller, druhý dojel Amweg.  S plným
počtem kol dokončily závod pouze tři vozy, další tři měly už kolo
odstup a dva z toho jely zónové mistrovství divize 5.

Divize 4 MMČR, FIA Zone Central Europe a Eset
Cupu nabídla vozů jedenáct ve třech třídách. Čtyři dvoulitry, dva
do 3500ccm a 5 vozů nad 3500ccm. Ale i tak souboj Jakuba Knolla a
Jakuba Kubase na BMW Z4 GT3 potěšil oko divákovo, z počátku
jim trochu zatopil Dennis Waszek s Ferrari 430 GT3, ale
postupně se propadl a do cíle mu chybělo 5 kol. V první jízdě
tak vyhrál Knoll, před Kubasem a Konopkou na Lamborghini Huracane.
Čtvrtý pak dojel s velmi pěkným BMW M6 GT3 Jiří Malchárek. Ve
druhé jízdě zvítězil Kubas, když jeho největší soupeř Knoll musel
odstoupit. S desetisekundovým odstupem dojel druhý Konopka a
třetí Malchárek. Waszek už druhý závod neabsolvoval.

Ve třiapůllitrech si zlato a stříbro rozdělili
Kusín a Skalický na BMW M3 GTR. Ve dvoulitrech chyběly vozy TCR,
zlato tak pobral Mandelík s Lotusem Exige, před Slovincem
Pešovičem na BMW 320 S2000 a bronz si vyjel Krejčí s dalším
Exigem. Ve druhé jízdě zvítězil Slovinec Pešovič, před Krejčím a
Polákem Wyszomirskim na Hondě CR-Z. Vytrvalostní závod pak vyhrál
Jakub Kubas na BMW Z4 GT3, před Slovákem Miro Konopkou
s Huracanem a Robertem Šenkýřem na BMW Z4 GTR. Navrátilec
Palmi s BMW Z4 GT3 ujel jen 15 ze 37 okruhů. Dvoulitry pak
vyhrál Levíček s Lotusem Exige, před Poláky Wyszomirskim a
Kolakowskim na Renaultu Clio.

Velmi pěknou a napínavou podívanou, plnou
předjížděcích manévrů předvedl znovuzrozený Škoda Octavia Cup.
Organizátoři odvedli kus práce a na autech i početném poli je to
vidět. Do Mostu si přijel pozávodit i Tomáš Enge, který vyhrál i
kvalifikaci, ale na stupně vítězů při závodě se bohužel nepodíval.
Z VIP hostů se tentokrát připojila Olga Lounová. Úvodní
premiérový domácí závod vyhrál Tomáš Pekař před Michaelem Vorbou a
zatím vedoucím Maďarem Gáborem Timem. Kolize vyřadila Bareše,
Klobásu a Meixnera již v úvodu klání. Ve druhém dějství
nenechal nikoho na pochybách o svých kvalitách Gábor Tim
z Maďarska, když poněkolikáté letos vystoupil na zlatý trůn.
Po krásném souboji s ním skončil druhý Tomáš Pekař a třetí
Michael Vorba. Čtvrtý skončil při premiéře ve Škoda Octavia Cupu
Tomáš Enge. 16 aut na startu bylo potěšujícím zpestřením víkendu
FIA Cars.

Tradičně velmi hezké startovní pole přivezl
Eset Twc ve dvou samostatných závodech skupin A a B.

f1_hungaroring.jpgVe skupině
A mezi sebou bojovali jezdci Chevrolet Cruz cupu a jezdci
s vozy Renault Twingo. Celkem se předvedlo ve skupině A
šestnáct vozů. Mezi Chevrolety vyhrál v první jízdě Neiss,
před Krieglem a Nattauem, ve druhé jízdě pak zvítězil Kriegl, před
Neissem a Dietrichem. Mezi Renaultíky zvítězil Weixler
z Německa, před Slovincem Děrnovšekem a naším Midrlou.
Z našich pak bojovali i Semerád a Gellner. Druhý závod vyhrál
Děrnovšek, před Rakušanem Krammerem a Slovincem Bugžou.

Ve skupině B TWC bojovaly Seaty Leon a
Renaulty Clio III a IV generace. Mezi Seaty bylo po oba dny pořadí
stejné Ch.J.Schreiber zvítězil dvakrát, před Carol Wittke a
Christophem von Grünnigenem. V Clio Cupu zvítězil Slovinec
Abvejl, před Gabrielou Jílkovou a A.Kramerem jr. Z Renaultů
Clio III generace byl nejlepší Milan Häring, před Lukášem Uxou a
Rakušanem Fischerem. Druhý den zůstalo ve čtyřkových Cliích pořadí
stejné, jako v sobotu. V souboji o třídu starších evolucí
III generace vyhrál Rakušan Citera, který přesedlal
z Chevroletu Cruz, před Lukášem Uxou a Polákem
Kolakowskim.

Podrobné výsledky závodů v Mostě
naleznete zde:

http://www.autodrom-most.cz/cz/vysledky-1/

V srpnu uvidíme MMČR, ESET V4 Cup i FIA
Zone Central Europe na Slovakiaringu, kde očekáváme větší jezdeckou
účast. Eset Twingo Cup pak pokračuje dalším závodem ve slovinském
Grobniku již v červenci.

Vláďa Rožánek

 

 

Napsat komentář