Více než hustý Ceský Krumlov!

rally

Tak těžkou Rallye Český Krumlov
ještě Jan Černý ani Petr Černohorský nikdy nezažili. Dokončili na
osmé příčce.

Český_krumlov.jpgRallye Český Krumlov byla letos více než dobře hustá.
Tahle soutěž je proslulá rychlými změnami počasí, ale to, co
postihlo závodníky a i obyvatele v oblasti, to nepamatují ani
ti největší pamětníci rallye nejen na jihu Čech. Hned v úvodu
soutěže Jan Černý zariskoval s volbou pneumatik, když se kolem
Českého Krumlova prohnala bouřka. Na tvrdých pneumatikách do
suchého počasí pak za deště a na blátě Jan Černý s Petrem
Černohorským nabrali hned na prvních čtyřech rychlostních zkouškách
citelnou časovou ztrátu. Dva poslední měřené úseky první etapy už
posádka MOGUL Racing Teamu zvolila správné obutí, a podařilo se
zajet dva třetí nejrychlejší časy. To znamenalo, že týmová Škoda
Fabia S2000 byla ve výsledcích po první etapě na pátém místě
s nevelkou ztrátou na stupně vítězů.

Český_krumlov_1.jpgS odhodláním poprat se o nepříliš vzdálené třetí
místo vyrazili v sobotu ráno Honza Černý s Petrem
Černohorským na rychlostní zkoušky druhé etapy Rallye Český Krumlov
a Honzu hned v úvodu etapy nepříjemně překvapila informace o
zrušení prvního průjezdu RZ Malonty, na níž si dost věřil a
podřídil tomu i nastavení podvozku a volbu pneumatik. Malonty ale
v pátek večer zasáhlo extrémní krupobití, které razantně
změnilo povrch rychlostní zkoušky, ale poškodilo i domy
v sousedství rychlostní zkoušky. Na 12. RZ přišla navíc chyba
a další časová ztráta. Do cíle Rallye Český Krumlov dojela posádka
MOGUL Racing Teamu nakonec na osmém místě absolutně, což není
výsledek, který by tým rozjásal. Tentokrát chybělo k lepšímu
výsledku trochu toho závodnického štěstí, ale Jan Černý rozhodně
neztrácí motivaci na to, rvát se se špičkou na další soutěži,
kterou budou Rally Hustopeče.  

Český_krumlov_2.jpgJan
Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Risk s volbou
pneumatik v první sekci nám nevyšel, a když jsme stáli na
startu rychlostní zkoušky se suchými pneumatikami a stěrače nebraly
vodu, nebylo mi do smíchu. Byla to jedna velká krizovka, ale snažil
jsem se neztratit tolik času. Druhé průjezdy v první etapě
vyšly dobře, ale trochu jsme bojovali s malým výkonem
v nízkých zatáčkách a z některých vracáků jsem musel
odjíždět přes spojku. Mrzelo mě zrušení průjezdu RZ Malonty, o
kterém se rozhodlo až v sobotu ráno. Na tuhle zkoušku si věřím
a chtěl jsem se tady pokusit snížit ztrátu, ale chápu rozhodnutí
pořadatelů. Mohlo ale přijít dřív. Snažil jsem se pak tahat asi
víc, než bylo nutné, a na Rožmberku jsem udělal chybu a spadli jsme
na tři minuty do příkopu, ze kterého nás museli vyprostit diváci.
Trvalo to déle, než by muselo, protože jsem po nárazu měl dojem, že
jsme minimálně přišli o kolo, a běžel hlavně zastavovat další auto,
aby do nás nevletělo. Autu nakonec nic moc nebylo a diváci, kteří
se seběhli, nás rychle dostali ven a já jim za to moc děkuju.
Zbytek soutěže už byl o dojetí a my znovu nevybrali správné
pneumatiky a očekávali jsme více vody. Celkový výsledek není dobrý,
ale vím, že můžeme být rychlí a jet se špičkou a v pátek večer
jsme si to potvrdili. Díky moc Petrovi, celému týmu a našim
partnerům MOGULu a Benzině za podporu, bez níž bychom jen těžko
mohli startovat. V Hustopečích už to bude zase dobře
hustý.“ 

Petr Eliáš – PR

Odkaz na video z havárie Jana
Černého:
https://www.youtube.com/watch?v=y8XqYZCQ0OI

 

Napsat komentář