
Tak těžkou Rallye Český Krumlov
ještě Jan Černý ani Petr Černohorský nikdy nezažili. Dokončili na
osmé příčce.
Rallye Český Krumlov byla letos více než dobře hustá.
Tahle soutěž je proslulá rychlými změnami počasí, ale to, co
postihlo závodníky a i obyvatele v oblasti, to nepamatují ani
ti největší pamětníci rallye nejen na jihu Čech. Hned v úvodu
soutěže Jan Černý zariskoval s volbou pneumatik, když se kolem
Českého Krumlova prohnala bouřka. Na tvrdých pneumatikách do
suchého počasí pak za deště a na blátě Jan Černý s Petrem
Černohorským nabrali hned na prvních čtyřech rychlostních zkouškách
citelnou časovou ztrátu. Dva poslední měřené úseky první etapy už
posádka MOGUL Racing Teamu zvolila správné obutí, a podařilo se
zajet dva třetí nejrychlejší časy. To znamenalo, že týmová Škoda
Fabia S2000 byla ve výsledcích po první etapě na pátém místě
s nevelkou ztrátou na stupně vítězů.
S odhodláním poprat se o nepříliš vzdálené třetí
místo vyrazili v sobotu ráno Honza Černý s Petrem
Černohorským na rychlostní zkoušky druhé etapy Rallye Český Krumlov
a Honzu hned v úvodu etapy nepříjemně překvapila informace o
zrušení prvního průjezdu RZ Malonty, na níž si dost věřil a
podřídil tomu i nastavení podvozku a volbu pneumatik. Malonty ale
v pátek večer zasáhlo extrémní krupobití, které razantně
změnilo povrch rychlostní zkoušky, ale poškodilo i domy
v sousedství rychlostní zkoušky. Na 12. RZ přišla navíc chyba
a další časová ztráta. Do cíle Rallye Český Krumlov dojela posádka
MOGUL Racing Teamu nakonec na osmém místě absolutně, což není
výsledek, který by tým rozjásal. Tentokrát chybělo k lepšímu
výsledku trochu toho závodnického štěstí, ale Jan Černý rozhodně
neztrácí motivaci na to, rvát se se špičkou na další soutěži,
kterou budou Rally Hustopeče.
Jan
Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Risk s volbou
pneumatik v první sekci nám nevyšel, a když jsme stáli na
startu rychlostní zkoušky se suchými pneumatikami a stěrače nebraly
vodu, nebylo mi do smíchu. Byla to jedna velká krizovka, ale snažil
jsem se neztratit tolik času. Druhé průjezdy v první etapě
vyšly dobře, ale trochu jsme bojovali s malým výkonem
v nízkých zatáčkách a z některých vracáků jsem musel
odjíždět přes spojku. Mrzelo mě zrušení průjezdu RZ Malonty, o
kterém se rozhodlo až v sobotu ráno. Na tuhle zkoušku si věřím
a chtěl jsem se tady pokusit snížit ztrátu, ale chápu rozhodnutí
pořadatelů. Mohlo ale přijít dřív. Snažil jsem se pak tahat asi
víc, než bylo nutné, a na Rožmberku jsem udělal chybu a spadli jsme
na tři minuty do příkopu, ze kterého nás museli vyprostit diváci.
Trvalo to déle, než by muselo, protože jsem po nárazu měl dojem, že
jsme minimálně přišli o kolo, a běžel hlavně zastavovat další auto,
aby do nás nevletělo. Autu nakonec nic moc nebylo a diváci, kteří
se seběhli, nás rychle dostali ven a já jim za to moc děkuju.
Zbytek soutěže už byl o dojetí a my znovu nevybrali správné
pneumatiky a očekávali jsme více vody. Celkový výsledek není dobrý,
ale vím, že můžeme být rychlí a jet se špičkou a v pátek večer
jsme si to potvrdili. Díky moc Petrovi, celému týmu a našim
partnerům MOGULu a Benzině za podporu, bez níž bychom jen těžko
mohli startovat. V Hustopečích už to bude zase dobře
hustý.“
Petr Eliáš – PR
Odkaz na video z havárie Jana
Černého: https://www.youtube.com/watch?v=y8XqYZCQ0OI