71 % CESKÝCH FOTBALOVÝCH FANOUŠKU SLEDUJE SVUJ OBLÍBENÝ KLUB NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH

fotbal_-_míč.jpgMasterCard zveřejňuje výsledky průzkumu mezi
5 000 fotbalových fanoušků v celé Evropě v oblasti
sociálních médií. Češi o průběhu zápasu diskutují na sociálních
sítích raději až po jeho skončení.

Zraky celé Evropy se obracejí na
Milán, kde 28. května proběhne finále Ligy mistrů UEFA mezi Realem
Madrid a Atléticem Madrid. MasterCard je oficiálním sponzorem a
platebním systémem Ligy mistrů UEFA, rovněž je exkluzivním
dodavatelem hráčských maskotů. MasterCard při této příležitosti
zjišťoval, jak se chovají fanoušci na sociálních sítích.

·   Facebook je
nejpopulárnější sociální sítí mezi fotbalovými fanoušky (63 %)

·   Více než 69
% fanoušků si přeje wi-fi na stadionech

·   Fanoušci
v Německu jsou na sociálních sítích nejvíce loajální, jen 4 %
z nich sledují i další týmy než  jen svůj oblíbený

·   Češi (81%)
nikdy nepostují či netweetují, když jsou na zápase na stadionu

Podle výsledků průzkumu podporují svůj klub
nejvíce fanoušci ve Španělsku, kde čtvrtina (24 %) lidí napíše
čtyři a více postů na sociální média v průběhu zápasu, pokud
ho sleduje v televizi, což je skoro dvakrát více než
v Itálii (15 %). Jedna třetina Angličanů postuje
v průběhu zápasu na stadionu, v Turecku je to naopak 84
%. Češi se při sledování hry sociálním médií téměř nevěnují. 81%
z nich říká, že nikdy nepostuje ani netweetuje, když sleduje
zápas přímo na stadionu, 60 % ani při sledování
v televizi.

Social Fanalytics Report společnosti
MasterCard zdůrazňuje, že možnost se propojit s fotbalovými idoly
na sociálních sítích má pozitivní vliv na většinu fanoušků (69 %).
Nejvíce to oceňují v Turecku (92 %) a Španělsku (86 %). Názor
na to, zda mají být hráči na sociálních sítích, je ovšem
v rámci Evropy rozdílný – v ČR si to myslí 52 % fanoušků,
ve Velké Británii polovina.

Facebook je nejoblíbenější sociální sítí
(63 %) pro komunikaci týkající se fotbalu. Nejvyšších čísel
dosahuje ve věkové skupině 45 – 54 let. 64 % všech dotázaných
fanoušků odpovědělo, že sociální média využívají primárně pro
zjišťování novinek ve světě fotbalu.

Další výsledky:

·   71 % českých
fanoušků sleduje svůj oblíbený tým na sociálních sítích

·   Fotbaloví
fanoušci ve Španělsku jsou nejvíce aktivní na sociálních sítích na
stadionu, postují průměrně dvakrát za hru

·   Nejvíce
pozitivní fanoušci jsou na Ukrajině, kritiky se naopak nebojí
v Turecku a Velké Británii

·   Italové (42
%) a Španělé (47 %) využívají sociální média ke sledování živých
přenosů s komentáři, zatímco Rusové (63 %) a Češi (61 %)
raději diskutují s dalšími fanoušky

·   Fanoušci –
muži jsou dvakrát více náchylní než fanynky – ženy k tomu, aby
na sociálních sítích sledovali i jiný klub či tým, než je jejich
oblíbený

Social Fanalytics Report rovněž zjistil, že
69 % fanoušků by bylo rádo, aby bylo na všech stadionech wi-fi.
Poptávka po bezkontaktních platbách je v Evropě stále
silnější, 31 % fanoušků by si ji přálo i na stadionech. Více než
polovina fanoušků v Turecku (54 %) si chválí, že je tento
způsob platby pohodlný. 54 % rumunských fanoušků a 44 % těch
českých upřednostňuje zavedení bezkontaktních platebních bran pro
nákup lístků.

Gianluigi Buffon, ambasador
MasterCard pro Ligu mistrů UEFA
, říká: „Měl jsem
možnost hrát fotbal více než dvacet let a je skvělé sledovat, jaký
vliv mají na tento sport právě sociální média. Vtahují fanoušky
ještě více do hry a pro nás jsou způsobem, jak jim být ještě blíž,
a to i na osobní rovině.“

„Fotbal je v České republice velmi
populární. Fanoušci jsou ochotní utratit za podporu svého týmu
hodně peněz, třeba na permanentkách či merchandisingu. Skupiny
fanoušků se jistě také letos vypraví na finále Ligy mistrů a tisíce
ho budou sledovat v televizi,“
říká Miroslav
Lukeš, generální ředitel MasterCard pro ČR, SR a Rakousko
,
„Češi jsou velmi technologicky zdatní, ale z výsledků je
vidět, že si svoji oblíbenou hru raději užívají bez sociálních
médií. Vše diskutují s přáteli až po jejím skončení.“

Social Fanalytics Report byl realizován pro
MasterCard společností Mortar na 5 000 respondentech v 16
evropských zemích: Velká Británie, Německo, Španělsko, Francie,
Nizozemí, Itálie, Turecko, Rusko, Švédsko, Portugalsko, Řecko,
Ukrajina, Rumunsko, Izrael, Polsko a Česká republika.

Barbora Dlabáčková
                                                      

Best Communications

 

 

Napsat komentář