
Druhý letošní závod absolvovali jezdci
na slovenském autodromu Slovakiaring u Dunajskej Stredy. A ne jeden
závod, ale během jednoho dne hned dvě závodní jízdy, tedy celkem
slušný dvojnásobný bodový příděl a jeden ceremoniál.
Na Slovakiaringu
se sešlo poměrně pěkné pole 68 závodních vozů ve čtyřech základních
třídách, nebo chcete-li skupinách. Slunečné počasí v pondělí
vládlo, jen na samotný závěr při vyhlašování vítězů spadlo pár
jarních kapek. Garantem tohoto závodu, jenž se finančními
protředky zasadila o závodní den byla firma IP Racing Shop, která
se zabývá veškerým příslušenstvím patřícím k motorsportu, od
oblečení, doplňků k vozům pro motorsport a vybavením jezdců a
teamů.
Hned na samotný
začátek se v tréninku udála nepříjemná a zbytečná havárie
Martina Jansy s Porsche GT3, do kterého vrazil a roztočil jej
jezdec Walter Forster z Německa. Jednalo se o první kolo
prvního tréninku a tak mechanici budou mít po závodech co opravovat
a Martin si již nezajezdil a dění sledoval jen z tribuny. Doufejme,
že na dalších závodech ho opět přivítáme v plné síle.
Při prvním domácím klání na autodromu
v Mostě byla silně obsazená skupina A, kde se sešlo kromě dvou
Lamborghini Gallardo i několik dalších krasavců.
Na Slovensku bylo
v první jízdě klasifikováno 14 jezdců z celkově 19
startujících. V druhé jízdě dokončilo závod 13 jezdců. Michal Petrů
těsně před cílem první jízdy skončil k odtahu na cílové rovince.
Nedařilo se ani Otto Svobodovi na BMW M3 ze stáje Šenkýř
motorsport, který skončil ve čtvrtém kole. M.Jansa na
Porsche, ani W. Forster závody nejeli, protože jejich kolize
skončila snahy už v tréninku. Velice divácky zajímavý vůz
představil Jaromír Jiřík. Přivezl zbrusu novou Škodu Octavia RS
cup, tedy vůz, který se jinak zúčastňuje závodů stejnojmenného
seriálu, který svou tradici obnovil po několika letech. Ve skupině
A upravených cestovních vozů startoval ve třídě A4 do 3500ccm.
Jaromír Jiřík poté vybojoval v barvách Action Racing teamu
první a druhé místo, když Michal Vítek s BMW M3 GTR
nestartoval a Olaf Haueusner z Německa na BMW M3 střídající se
na svém voze s Andreasem Schwelginem dopadli na 1 a
3.místě.
V A1 zvítězil dvakrát Jiří Mika
s Citroenem Saxo, v A3 si vezl 2x zlato Slovák Marián
Polonyi na BMW 130i, v A4 jednou vyhrál Jára Jiřík a jednou Olaf
Haueusner, v A5 2x zlato Miloš Merta na Subaru Impreza WRX,
v A8 zlato Milan Valášek s Ginettou a jednou první místo Tomáš
Vojtěch s Pragou R1 a v A9 vyhrál jednou Dennis Waszek s
Ferrari a podruhé vyhrál Michal Petrů na Lamborghini, ten startoval
do druhého závodu z posledního místa na roštu, protože v
kvalifikaci ho zastavila závada palivového systému. Dennis do druhé
jízdy nenastoupil.
Ve skupině B
sériových vozů startovalo do obou závodních jízd 15 jezdců.
V B3 do 3000ccm dominoval dvakrát Zdeněk Čurda na BMW 330ci,
před Tomášem Benešem s Alfou Romeo a Lubošem Sázavou na
náhradním voze Honda. Ve skupině B4 pro změnu dominoval Zbyněk
Čurda s BMW M3 E36, který dvakrát zvítězil před Lukášem
Valdmanem a Jiřím Vaňkem na BMW M3. Skupina B5 nad 3500ccm
měla favorita v Boleslavu Waszkovi na Corvette ZR1, ten vyhrál
sice druhou jízdu, ale velmi rychlý Libor Milota s Nissanem
GTR, který Bolkovi nedal nic zadarmo vyhrál první závodní jízdu,
dva bronzy odvezl ze Slovenska Stanislav Šedivec s dalším
Corvette. Domácí Jan Kolárik skončil s Nissanem GTR R35
dvakrát šestý.
Ve společném závodě skupin C+D, tedy speciálů
a formulí udávaly tempo dvoulitrové monoposty formule Renault ale
také Gottfried Hatz na Peacemakeru, tedy na voze vlastní výroby,
jenž zajel nejrychlejší kolo v prvním závodě. V druhém závodě
celkově zvítězil Vladimír Netušil z teamu Effective Racing na
formuli Renault 2,0.
Ve své třídě D4 vyhrál V. Netušil zlato
dvakrát a dva bronzy ukořistil domácí Miroslav Nižnanský
s Oplem Lotus. V prvním klání urval stříbro Němec
Matthias Stark a v druhém klání nováček Karel Hrabáň také oba na
formuli Renault. V D1 se o prvenství podělili jednou Jan
Rieger a jednou Filip Turek. Tedy každý chvilku tahal pilku. Vašek
Šafář z technických důvodů stroje Tomis do závodu nenastoupil.
Zajímavá startovní
listina Caterhamů a KTM X-Bow slibovala taktéž zajímavé souboje,
které byly na dráze vidět. V C1 do 1400ccm se o vítězství
rozdělili Rakušané G. Hatz s Pacemakerem a W. Maurer
s Caterhamem Hayabusa. C2 nad 1400ccm pro Caterhamy SP a
prototypy Radical, Osella a Norma zvítězil dvakrát Rakušan Andreas
Krammer s Caterhamem Megabusa. V C3 do 1600ccm pro
Caterhamy, Kaipany, či Lotusy vyhrál dvakrát loňský obhájce
celkového vítězství v Carboniacupu Michal Rejman a dvakrát
druhý skončil Michal Vítek. Bronzové příčky patřily Marku
Bláhovi, či Jakubu Kirchnerovi. V C4 v první jízdě
zvítězil Rakušan B. Kranzmüller na Caterhamu Duratec, před krajanem
G. Reisenbauerem a Ondřejem Kočkou. Druhé jízdě kraloval opět B.
Kranzmüller, před Jakubem a Martinem Křečkovými. V C5 pro KTM
X-Bow zvítězil dvakrát Martin Vobořil, před Martinem Kalvasem.
Absolutně nejrychlejší čas ze závodní
jízdy měli:
1. Gottfried Hatz – 2:08,089
2. Dennis Waszek – 2:08,612
3. Tomáš Vojtěch – 2:09,604
Celkem povedené závody na Slovakiaringu již
brzy vystřídá maďarský Hungaroring, kde bude mít Carboniacup
premiéru, těšit se na něj můžeme už 5. Června.
Vláďa Rožánek a tým Carboniacup 2016