
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem mají před
sebou posledních 24 hodin. Do cíle závodu přes Atlantik Transat
AG2R zbývá 200 mil. Posádka Fulgur-Evapco je u konce se silami.
Závod je mnohem delší, než bylo před startem
odhadováno.
Závodníci si berou s sebou na palubu přesně
odměřené zásoby jídla a pití. Třída Figaro je nesmírně vyrovnaná a
každé kilo navíc se počítá. Problémem ale je, že meteorologové
nemohou spolehlivě odhadnout vývoj počasí na 21 dnů, tedy na celý
průběh závodu přes Atlantik.
Co je pravdou jeden den,…
Před startem se prognózy meteorologů shodovali v tom, že půjde
o extrémně rychlý závod. Po sprintu na Kanáry (který se vyplnil),
mělo celé startovní pole zamířit přímo k cíli. Dokonce se
mluvilo o tom, že půjde o rekordní ročník.
První týden byl extrémně rychlý. Potom se ale situace
změnila. Nevýrazné pole vyššího tlaku se posunulo níže a bezvětří
vytlačilo pasát až daleko na jih. Trasa závodu se extrémně
prodloužila. Po sprintu prvního týdne začalo jít především o
trpělivost a vytrvalost. Dny se začaly vléct a zásoby
ubývaly.
Poslední 2 litry vody
Milan s Pierrem jsou vyčerpaní. Do závodu dali vše a síly se
ke konci tenčí. Ještě 24 hodin zbývá a na palubě jsou jen poslední
2 litry vody. V tropickém vedru a při fyzicky namáhavém
trimování je to extrémně málo. Kluci již potřebují být v cíli.
Situace je vážná.
O mnoho lepší to není ani s jídlem. Na 24 hodin je
k dispozici jedna malá plechovka tuňáka a jeden plátek
trvanlivého chleba. Jachtaři spotřebovávají především vlastní
tukové zásoby. A Milan nikdy žádné neměl.
Propad na osmé místo
Bohužel se vyplnila dlouho očekávaná predikce. Před naší
Fulgur-Evapco se dostala dvojice Artemis a Bellocq Paysages, která
se blížila z jihu. Naše dvojice je nyní na osmém místě. Vše je
dáno směrem větru, který se pro naše závodníky vyvíjel
nevýhodně.
Pořadí
1 Gedimat Thierry Chabagny, Erwan Tabarly Francie
2 Generali Nicolas Lunven, Gildas Mahe
Francie
3 Bretagne – CMB Performance Sébastien Simon, Xavier
Macaire Francie
4 AGIR Recouvrement Adrien Hardy, Vincent Biarnes
Francie
5 Cercle Vert Gildas Morvan, Alexis Loison
Francie
6 Artemis Sam Matson, Robin Elsey Velká
Británie
7 Bellocq Paysages – Sauveurs de Cornouaille Martin Le Pape,
Eric Péron Francie
8 Fulgur-Evapco Milan Koláček, Pierre Brasseur Česká
republika
9 Les Saintes Arthur Prat, Nicolas Thomas
Francie
10 Marie Galante Keni Piperol, Benjamin Augereau
Francie
11 Guadeloupe Arthur Bouwin, Alienor Fleury Francie
12 Cuisines Ixina Tanguy Le Turquais, Hervé Aubry
Francie
13 Free Dom Tolga Ekrem Pamir, Stéphanie Jadaud
Turecko
14 Lorientreprendre Yannig Livory, Erwan Liwory
Francie
ABD Skipper Macif Charlie Dalin, Yoann Richomme
Francie
Více informací o závodu
zde.
Poloha lodí
zde.
Milan Koláček
Pierre Brasseur
Milan se postaví na start spolu s Pierrem Brasseurem, se
kterým se zná již od chvíle, kdy oba závodili v Classe Mini. Pierre
si v loňském roce na své konto zapsal zatím největší úspěch,
kterým bylo vítězství v závodě Transat Jacques Vabre ve třídě
Class 40 spolu s Yannickem Bestavenem. Celkově již má Pierre
za sebou 6 regat přes Atlantik a pro Milana bude cenným zdrojem
zkušeností. V offshore jachtingu se i ti nejlepší musí stále
učit.
Transat AG2R
Start
Kdy 3. dubna 2016
Kde Concarneau, jižní Bretaň, 47°52´N a 003°55´
Cíl
Kdy Předpokládaný dojezd do cíle 23. dubna 2016
Kde ostrov St. Barth, Malé Antily, 17°55´N a 062°50´W
Délka závodu 3800 námořních mil, cca 7000 km
Více informací najdete
zde.
Loď, na které se jede
Závod se jede na sériově vyráběných jachtách Bénéteau Figaro II.
Díky shodným závodním lodím, je závod mimořádně vyrovnaný a
dramatický až do cíle.
Parametry Figaro Bénéteau
Design Marc Lombard
Délka 10,15 m
Šířka 3,43 m
Ponor 2,10 m
Výška stěžně 15,7 m
Výtlak 3050 kg
Balast 1100 kg
Vodní balast 2 x 220 l
Plocha hlavní plachty 38 m2
Plocha geny 30 m2
Plocha spinakeru 85 m2
Více informací o lodi najdete
zde.
Foto Pavel Nesvadba
Daniel Vodička
Komunikace a PR