Našlapování v minovém poli!

ctsa

Po několika dnech surfování na samé hraně možností lodí
i posádek, mají nyní účastníci regaty Transat AG2R docela jiné
starosti. Potřebují plout na západ, ale tam panuje bezvětří. Čelo
závodu směřuje v posledních zbytcích pasátu mezi Kapverdy.
Zítra kolem souostroví projede i naše Fulgur-Evapco s Milan
Koláčkem a Pierrem Brasseurem na palubě.

Milan Koláček - Pierre Brasseur
Milan Koláček – Pierre Brasseur
Na hraně bezvětří
Západně od čela startovního pole je bezvětří. Nejkratší trasa vede
na západ. Proto se někteří závodníci snaží hranu bezvětří zkoumat.
Snaží se plout k západu. Dnes se o to pokouší na šestém místě
plující Cercle Vert. Odpoledne se ale dostal na samou bezpečnou
hranici. Vítr slábl a rychlost klesala. Proto se musel vrátit na
jižní kurz. To je výhoda pro naší Fulgur-Evapco, která má možnost
ukousnout z náskoku Cercle Vert několik mil.

Milan Koláček s Pierrem Brasseurem jsou momentálně na výborném
sedmém místě.

Omezení přídělů potravin?
Do cíle na ostrově St. Barth zbývá stále přes 4000 km. Po
přepočtení na dny je možné čekat ještě 12 – 14 dnů na moři. Alespoň
tak hovoří navigační programy, které vypočítávají ideální trasu.
Zdá se, že závod může trvat déle, než se předpokládalo v době
startu. Pierre s Milanem mají zásoby na 21 dnů plavby a 9 již
mají za sebou. Pokud se závod protáhne, bude nutné omezit denní
příděly potravin. To by bylo nepříjemné, protože energetické výdaje
závodníků jsou ohromné. Naštěstí již plují v tropech, kde
nehrozí zima, která by v případě nedostatku zásob byla
nepříjemným zabijákem. Vody je na palubě Fulgur-Evapco stále 90
litrů, tedy dost.

milan_koláček_atlantik_6.jpgNa jih k rovníku
Zatím to stále vypadá, že nejrychlejší cesta do cíle povede daleko
na jihu. Možná dokonce jen na 12°severní šířky, tedy jen cca 1300
km od rovníku. To je extrémně jižní varianta trasy, tedy také
extrémně dlouhá. Zajížďku by mohl závodníkům vynahradit pohled na
symbol jižní polokoule, tedy na Jižní kříž.

Skvělá práce našich
Fulgur-Evapco si stále drží sedmé místo, s dostatečným
náskokem na osmou britskou jachtu Artemis. Je to vynikající úspěch,
který dokazuje, že Milan Koláček s Pierrem Brasseurem jsou
schopni měřit své síly s nejlepšími na světě. To dokáže jen
málokdo, kdo se nenarodil ve Francii.
 
Pořadí
1  Gedimat Thierry Chabagny, Erwan Tabarly Francie
2  AGIR Recouvrement Adrien Hardy, Vincent Biarnes
Francie
3  Gretagne – CMB Performance    
Sébastien Simon, Xavier Macaire  Francie
4  Generali Nicolas Lunven, Gildas Mahe Francie
5  Bellocq Paysages – Sauveurs de Cornouaille  Martin Le
Pape, Eric Péron  Francie
6  Cercle Vert    Gildas Morvan, Alexis
Loison  Francie
7  Fulgur-Evapco Milan Koláček, Pierre Brasseur Česká
republika
8  Artemis  Sam Matson, Robin Elsey Velká Británie

Více informací o závodu
zde
.
Poloha lodí
zde.

 

Milan Koláček

Pierre Brasseur
milan_koláček_atlantik_7.jpgMilan se postaví na start spolu s Pierrem
Brasseurem, se kterým se zná již od chvíle, kdy oba závodili v
Classe Mini. Pierre si v loňském roce na své konto zapsal
zatím největší úspěch, kterým bylo vítězství v závodě Transat
Jacques Vabre ve třídě Class 40 spolu s Yannickem Bestavenem.
Celkově již má Pierre za sebou 6 regat přes Atlantik a pro Milana
bude cenným zdrojem zkušeností. V offshore jachtingu se i ti
nejlepší musí stále učit.

Transat AG2R
Start
Kdy   3. dubna 2016
Kde   Concarneau, jižní Bretaň, 47°52´N a 003°55´
 
Cíl
Kdy   Předpokládaný dojezd do cíle 23. dubna 2016
Kde   ostrov St. Barth, Malé Antily, 17°55´N a
062°50´W
 
Délka závodu  3800 námořních mil, cca 7000 km
Více informací najdete
zde
.
 
Loď, na které se jede
Závod se jede na sériově vyráběných jachtách Bénéteau Figaro II.
Díky shodným závodním lodím, je závod mimořádně vyrovnaný a
dramatický až do cíle.

Parametry Figaro Bénéteau
Design Marc Lombard
Délka  10,15 m
Šířka   3,43 m
Ponor  2,10 m
Výška stěžně 15,7 m
Výtlak 3050 kg
Balast 1100 kg
Vodní balast 2 x 220 l
Plocha hlavní plachty  38 m2
Plocha geny 30 m2
Plocha spinakeru 85 m2

Více informací o lodi najdete
zde
.
 
Foto Pavel Nesvadba
 
Daniel Vodička
Komunikace a PR

Napsat komentář