
Kubas, Skalický, Jirásek, či Levíček,
ano, tato jména patří vítězům mezinárodního mistrovství
v závodech automobilů na okruzích v endurance za loňský rok.
V zónovém mistrovství sprintů FIA střední Evropy už to pro
Čechy tak slavné nebylo, neboť vyhrál Vesnič, Erdélyi, Rosina a
Jirásek.
Zóna v endurance
obsahovala stejný závodní program, jako letos, neboli známé
okruhy Hungaroring, RedBullring, Poznaň, Sazburgring, Slovakiaring
a na závěr sezóny také zavítalo do ČR a viděli jsme dva závody
v Mostě a Brně, neboli klasický termín v srpnové
výhni v Mostě a Masaryk days, bývalou podzimní cenu
v Brně. Ve sprintu přibyly ještě okruhy Banja Luka, Beograd a
autodrom Grobnik. Z MMČR vypadl závod v Poznani, která
však již několik let pořádá ve stejném termínu, jako je Most,
závody svého polského šampionátu, takže účast polských jezdců byla
tomu úměrná.
Volnou
formuli E2 v zóně vyhrál navrátilec Christopher Höher
z Rakouska na Dallara Opel s 250 body, druhý skončil
Polák Smiechowski na Dallara Mercedes, který mimo F3 jezdí také
závody BOSS GP a na třetí příčce skončil český jezdec Antonín Sůs
s Dallara Opel, který si tak s postarší technikou
zaslouží uznání. Za ním skončil Maďar Magyar s formulí Masters
a další Češi skončili na deváté a dvanáctém místě, neboli Pospíšil
s formulí Renault a Korený na formuli Gloria.
Cestovní vozy byly rozděleny opět do několika
skupin podle objemu motorů. Sprintové šestnáctistovky vyhrál Maďar
Merk se Suzuki Ignis. Dvoulitry ve sprintu patřily Milovanu
Vesničovi s Vauxhallem Vexta ze Srbska, přes Polákem
Wyszomirskim na Hondě CRX a Pěšovičem na BMW 320 iS. Bramborová
medaile patří Pekařovi na Cliu IV generace, pátý skončil Krejčí
s Lotusem Exige, šestý Konček na Vauxhallu a sedmý David Palmi
s BMW E46. Endurance pak do 2000ccm vyhrál Petr Levíček
s Lotusem Exige, před Srby Lalušičem a Brkičem na Renaultech
Clio IV. Devátý skončil Tomáš Salva na Cliu.
V zónovém sprintu vyhrál třiapůllitry Tomáš Erdélyi
na BMW GTR, před Skalickým a Kačírkem. V endurance dominoval
Skalický s BMW GTR, před Valáškem a Horňákem s Ginnetou
G50, sedmý skončil Petr Válek s BMW. V nejsilnějších
cestovních vozech vyhrál zónu sprintu Slovák Stefan Rosina
s BMW B6 Alpina GT3, před Kubasem a Konopkou, čtvrtý skončil
Rakušan Triller, startující stejně jako Konopka s Porsche.
V endurance zvítězil Jakub Kubas, před Lubomírem Jakubíkem na
Ferrari 458 Challenge a Stefanem Rosinou s BMW Alpina B6 GT3.
Čtvrtý skončil loni Marcel Kusín s Ferrari GT2 a pátou příčku
obsadil Miro Konopka s Porsche GT3, hned za ním skončil sezónu
další Čech Jiří Písařík s Ferrari 458 Challenge.
Trochu kontroverzní skupinou je D5,
vozů startuje málo a D4 si tuto rychlou konkurenci, která není
vidět v zrcátku nepřejí. Mezi prototypy ve sprintu vyhrál
stejně jako v endurance Aleš Jirásek s Pragou R1 a jen
pořadí si vyměnili druhý a třetí Rakušan Gruber a Tomáš Vojtěch.
Gruber skončil ve sprintu druhý, kdežto v endurance se musel
pokořit Vojtěchovi s Pragou R1. Ve sprintu pak bodovali ještě
Rakušan Hasler, Černohorec Asanovič, Čech Pachura a Slovák
Nemec.
Kompletní výsledky pak naleznete zde, kam
směřují i odkazy ze stránek autoklubu.cz
http://www.osk.or.at/index.php?navid=107_10&__wizardStep=Circuit_28
Přejme do sezóny MMČR i zóny FIA střední
Evropy závodníkům pevné nervy, bohatou sponzorskou tašku a zajímavé
závody pro oko divákovo.
Vláďa Rožánek, iRacingNews