Úspešný víkend Carboniacupu u sousedu v Nemecku!

rally

Na Lausitzringu se po ADAC GT
meisterschaftu konal již 3. závod Carboniacupu, neboli souboje
cestovních, upravených, sériových, či formulových vozů.  82
závodníků překvapilo pořadatele Edera days poměrně mile.

3._závod_carboniacupu.jpgNěmecký okruh, nedaleko českých hranic přivítal letos po
třetí amatérské, či profesionální závodníky. Závod se konal hned po
ADAC GT, takže kdo chtěl, udělal si pěkný motoristický víkend za
velmi pěkného počasí.  Z 85 přihlášených vozů se jich 82
objevilo na startu a hlavně formulová divize představila nebývalé
pole závodníků, které rozšířili hlavně domácí piloti, ale
k vidění byl i nováček Rieger na Forim Honda.

3._závod_carboniacupu_1.jpgSkupina A upravených cestovních vozů prožila na
Lausitzringu pěkný boom, počet přihlášených vozů atakoval maximální
propustnost trati pro vozy této kategorie. Vůbec nejrychlejší kolo
zajel Michael Oliver z Německa s Porsche GT3 RS, když
jeho hodnota činila 1.52, 83min, jen malinko horší čas zajel Lukáš
Suchomel s Ultimou GT.

3._závod_carboniacupu_2.jpgV A1 zvítězil celkem suverénně Jiří Míka na
Citroenu Saxo VTS, před Petrem Zelenkou na Suzuki Swift a Luďkem
Dolejšem s Fiestou. A2, neboli souboj Octávia vs Japonci
vyhrál Jiří Stránský, před Jiřím Šubrtem na Octáviích, třetí dojel
 Andreas Schulz s Hondou type R. Mezi bavoráky v A3
zvítězil Honza Semlbauer na BMW 1, před Andre Maškem a Němcem Uwe
Schaferem. V A4 si pro zlatý pohár zajel Olaf Hauesner na BMW
M3, před Radkem Hortem na stejném voze a třetí skončil Nissan 350Z
Bronislava Stratila. A5 vyhrál nejrychlejší Michael Oliver
s Porsche GT3RS, v A7 Jaroslav Nosal na Renaultu Clio, A8
Milan Valášek s Ginnetou G50 GTR, před nováčkem Radimem
Adámkem s Ginnetou G50 GT4 a poslední skupinu A9 vyhrál Martin
Jansa s Porsche 911 GT3 Cup, před Lukášem Suchomelem
s Ultimou GT.

Skupina B si bohužel na Lausitzringu mnoho
nezazávodila. Nejen že startovalo 13 vozů, ale z Alfy Romeo
Tomáše Beneše vyskočila v prvním kole ojnice a zbytek závodu
se víceméně odkroužilo pomalu za safetycarem, bohužel i takové věci
se v motosportu občas přihodí. Pořadí pak vlastně kopíroval
start závodu, kdo dobře odstartoval, tak také dobře dojel.
V B2 to byl Petr Urbánek na Hondě Civic, v B3 Lukáš
Sázava na BMW M3, v B4 Zbyněk Čurda na BMW a nejobsazenější B5
zvítězil Standa Šedivec s Corvette ZR1, před Liborem Milotou
s Nissanem GTR a se stejným vozem jedoucím Janem Marečkem.

Speciálních aut skupiny C se sešlo deset,
přičemž se objevil i jeden prototyp Radical RS3 Luďka Dostála,
který také veze poháry ze skupiny C2. Skupinu C3 ovládl Michal
Rejman, před Markem Bláhou a Jakubem Kirchnerem na Caterhamech,
v C4 dominovali Martin a Jakub Křečkové a Tomáš Frank se
silnější verzí Caterhamů a konečně C5 vyhrál Jaroslav Novák, před
Radimem Havlíkem a Miroslavem Šimonem na strojích KTM X-BOW.

3._závod_carboniacupu_3.jpgSkupina D měla na Lausitzringu rekordní účast, když se
na start postavilo celkem 16 monopostů. Prakticky celý závod spolu
bojovala dvojice Michal Petrů s Van Diemen a nadějný junior
Václav Šafář na Tomis 04, jejich odstup v cíli skupiny činil
0,28s. Michal Petrů také zajel nejrychlejší kolo časem 1.51,09min a
pasoval se tak na nejrychlejšího muže formulových vozů. Startovaly
však i tři ženy! Němka Helga Heinrich, Věra Vostrá Petrů a Jeanette
Siegert.

V D1 zvítězil Michal Petrů, před
Václavem Šafářem a Filipem Turkem, D2 ovládla Věra Petrů Vostrá
s Tomisem 99-02, před Miroslavem Veselým na NF Škoda a Kay
Hähnerem z Německa na Estonii 21. V D3 pak zvítězil
Mathias Stark, před Helgou Heinrich na Renaultech 2,0. Hned čtyři
vozy nestartovaly nebo závod nedokončily.

Kompletní výsledky naleznete zde:
http://www.carboniacup.cz/index.php?sel=content&menuID=144&parentID=39

Nyní se kolotoč závodů Carboniacupu
přesouvá 5.8. na autodrom Most, kde Vás opět rádi uvidíme.

Vláďa Rožánek Carbonia cup 2015

foto Radoslav Holan

 

 

Napsat komentář