Pechovi sázka na déšt nevyšla!

rally

Třetí soutěž domácího mistrovství
České republiky v automobilových soutěžích Rallye Hustopeče
opět přinesla nesmírně atraktivní souboj o vedení
v mistrovství republiky, kde byli jedněmi z favoritů
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem a vozem MINI John Cooper Works
S2000 1,6 turbo. Soutěž se pro posádku EuroOil – invelt teamu
z počátku vyvíjela velmi slibně.

václav_pech_jun._-_petr_uhel.jpg„Přesně jak jsme předpovídali, tak rychlostní
zkoušky letošní Rallye Hustopeče velmi klouzaly a na to jsme našli
optimální nastavení podvozku. Podařilo se nám s Petrem v pátek
večer vyhrát tři ze čtyř rychlostek a byli jsme ve vedení o více
jak půl minuty před Pavlem Valouškem a na továrního Kopeckého měli
k dobru dokonce 42 vteřin, které ale nabral hlavně díky defektu
pneumatiky,“
popisuje úvodní etapu Rallye Hustopeče Václav
Pech jun.

Druhá etapa začínala v sobotu
dopoledne nezvykle pozdě a dle informací o počasí se nad oblast
soutěže od západu blížily intenzivní srážky, které dokáží zaprášené
tratě v okolí jihomoravských Hustopečí proměnit v kluzké
peklo. „Při každé soutěži spolupracujeme s osvědčeným
meteorologem, který nám dává informace, jestli zaprší a předpovídá
i kdy. Podle toho a podle informací z trati pak volím
pneumatiky. Tentokrát jsem dostal informaci, že déšť určitě přijde
a bude mokro. Auto jsme přestavěli na mokrý podvozek a obuli i
ty nejměkčí pneumatiky do deště. Když jsme přijeli na rychlostní
zkoušky, bylo tam naprosté sucho. Déšť se stočil o něco více
k severu a už na první rychlostní zkoušce jsme dost ztratili.
Pohroma přišla na druhé rychlostce, která měřila
17
km. Pneumatiky jsem rychle přehřál a bylo těžké
udržet se na trati, ještě horší však bylo, že se sjely na úplné
plátno a každým okamžikem hrozilo jejich úplné prodření a ztráta
tlaku. Byla to jízda jako na ledě. Jednu krizovku při brzdách jsem
vyřešil výletem mimo trať do pole, kde jsme nějakému zemědělci
nechtěně vyorali pár brambor. Před třetí rychlostní zkouškou jsme
vůbec nevěděli, jestli dojedeme do cíle. Na předek jsme
s Petrem dali dvě rezervy a na zadek vybrali dvě kola, které
měly alespoň ještě ocelové dráty. Byl jsem si téměř jistý, že ani
nedojedeme, ale zkusili jsme to opatrnější jízdou. Během zkoušky
jedno kolo ušlo a do cíle jsme dojížděli na defektu. Na těchto
třech rychlostních zkouškách jsme ztratili  více jak minutu.
V zápalu boje jsem za špatnou volbu pneumatik samozřejmě
obvinil všechny kolem, i když sázku na déšť jsem rozhodl sám. Teď
 mám co „žehlit“,“
vysvětluje s odstupem důvod
obrovské časové ztráty na úvodních třech RZ druhé etapy Václav Pech
jun.

václav_pech_mČr_hustopeče.jpg,,V  poslední sekci závodu jsme ještě zkusili na
Honzu Kopeckého zaútočit, ale možná až příliš velké nasazení vedlo
k několika jezdeckým chybičkám. Ztrátu už nebylo možné
stáhnout.

Jsme z toho s celým týmem
dost smutní, protože už druhou soutěž po sobě jsme sahali po
vítězství proti továrnímu teamu a znovu nám to nevyšlo. Jsme
zklamaní, ale je to sport, pokusíme se o to v dalších
soutěžích,“
dodává Václav Pech jun., který s Petrem
Uhlem obsadil při Rallye Hustopeče druhé místo v absolutní
klasifikaci.

EuroOil – invelt team teď čeká příprava
před tradiční Rallye Bohemia, která se uskuteční ve druhém
prázdninovém týdnu.

www.VaclavPech.cz

www.invelt.com  
                                                                                   

www.vaclavpech-fanclub.cz     
      

www.minimotorsport.cz
           

 

Napsat komentář