
Matěj Smrž bude i v sezóně 2015 pokračovat v seriálu
SUPERBIKE*IDM, nikoliv však na Yamaze ve stáji Yamaha Motor
Germany, ale na stroji BMW za známý tým Wilbers-BMW-Racing
Team.
Matěj Smrž – BMW„S týmem Wilbers BMW jsem byl v kontaktu již delší
dobu a Bennyho (majitele týmu) samozřejmě znám z Paddocku. Benny
věděl, že do konce října mám platnou smlouvu s Yamahou a do té doby
jsem neměl v plánu řešit cokoliv jiného.“ Uvedl
Matěj, jenž sedlal Yamahu tři roky a do doby, než mu Michael
Galinski oznámil konec jeho smlouvy, věřil, že na Yamaze pojede i v
roce 2015. Pro rok 2015 připravila Yamaha po šesti letech nový
motocykl a tým YMG plánuje přejít na pneumatiky Pirelli, toto
všechno by si jihočech přinejmenším zasloužil, za odvedené služby
na starém motocyklu a v posledních dvou letech převážně
nefungujících pneumatikách Dunlop.
Matěj se netajil tím, že by u Yamahy rád zůstal a vyzkoušel nový
motocykl na nových pneumatikách, ale vše ze změnilo právě vstupem
nového motocyklu na trh. Za pověstné nitky, zřejmě už netahal pouze
majitel týmu Michael Galinski, se kterým má Matěj velmi dobrý
vztah, ale „befel“ asi přišel z vyšších řad…
„Konec spolupráce bych nechtěl moc komentovat. Svoje
jsem k tomu řekl osobně přímo Galinskemu a dál to nemá cenu řešit.
Fér to rozhodně nebylo a s jezdci zacházet tímto způsobem by se
nemělo! Do vypršení mé smlouvy jsem byl uměle udržován v domnění,
že na Yamaze pojedu dál, ale nakonec se všechno změnilo během dvou
dnů. Prozatím nemám veliký problém najít si jiné místo, ale
nepředpokládal jsem tento přístup. Především po tom, co po dobu
třech let všechno fungovalo na velice přátelské úrovni. Tým
Michaela v mých očích snad omlouvá jen to, že se nerozhodoval sám a
s nových motocyklem je nyní pod velikým tlakem Yamaha Germany,
potažmo Yamaha Europe.“
Ostatně nyní, necelé tři týdny po ukončení spolupráce s Yamahou,
je vše jinak a Matěje čeká nové dobrodružství!
„Měl jsem několik možností a rozhodoval jsem se mezi
IDM, CEV, BSB a World Endurance. Všechno jsem konzultoval v rodině
a s našimi významnými partnery a jednohlasně jsme se dohodli pro
IDM. Potom už to bylo jednoduché, neváhal jsem a využil velmi
vstřícné nabídky od pana Wilberse. Na tuto novou výzvu se
neuvěřitelně těším. Je mi jasné, že pro mě bude všechno nové a s
elektronickým pérování se budu muset naučit
„spolupracovat“. Pevně ale věřím tomu, že v kombinaci s
takto profesionálním týmem můžu dosáhnout dobrých
výsledků.“
Matěj Smrž tak poprvé ve své kariéře osedlá stroj BMW a rovou
specifikaci Superbike, model S1000RR 2015! Zajímavostí je, že tým
Bennyho Wilberse je smluvním testovacím týmem pro BMW Motorrad a
vyvíjí tak elektronické pérování DDC. Jednoduše řečeno, klidně se
může stát, že Vámi zakoupená S1000RR bude mít v základu nastavené
pérování právě na základě poznatků, našeho českého pilota!
MS.,