Mpizza Day uzavrel sezónu Carbonia Cupu v Moste

rally

Každý ročník musí mít své vítěze a tak i Carboniacup
v sezóně 2014 dozrál do finále, které se konalo posledním
6-tým sobotním závodem na autodromu v Mostě při rekordní
účasti 91 přihlášených vozů i v dosti mlhavém a mrholivém
počasí.

most.jpgOblíbený Mostecký autodrom už potřetí
a letos naposledy přivítal účastníky Carboniacupu. Po zrušeném
závodním víkendu v březnu na Mugellu v Itálii zahajoval sezónu
právě tento autodrom a také ji velkoryse uzavřel. Ten, kdo chtěl
vidět různé modely aut, nebo si zazávodit o poháry naposled se
svými soupeři před zimní přestávkou, v Carboniacupu své
favority a soupeře jistě našel. Pro diváky je zde také k vidění
vždy široká škála ostatních oku lahodících značek vozů jako jsou
Alfa Romeo, BMW, Porsche, KTM X-Bow, Caterhamy, Ford Mustang, nebo
unikáty Noble M400, Ultima GT, nebo ryze formulové vozy Tomis, MTX,
či prototypy Radical, Norma nebo premiérově se zde účastnila v
soubojích na trati Praga R1, kterou představila firma Praga a která
s jezdcem Tomášem Vojtěchem trochu přizdobila poslední
letošní, ač trochu deštivé závody Carboniacupu v Mostě.

most_1.jpgPo ranních třech 20min. trénincích,
kdy jako vždy mají možnost jezdci potrénovat znalosti tratě a
nastavit svůj vůz nejlépe do kvalifikace, aby si zde již vybojovali
pěkné místo na startovním roštu a tím si zabezpečili i téměř 
.-) klidný letmý start do závodu. Proběhlo vše tak jak má a mohl
být závod o poslední body odstartován.

V Mostě nakonec po úpěnlivých bojích bez vážných
nehod zvítězili ve skupinách upravených automobilů (A) a odvezli si
krom ocenění také poslední důležité body do celkového hodnocení
tito jezdci: 

A1 – Petr Zelenka –  Suzuki Swift Kit Car

A2 – Jiří Stránský – Škoda Octavia DTM

A3 – Petr Doležal BMW 1.

Ve více upravovaných vozech a většíh obsahů motorů skupiny A+
dominovali v:

A4 – Michal Petrů – BMW M3

A5 – Milan Kodídek – Porsche GT3

A6 –  Stanislav Šedivec – Corvette ZR1

A7 – Tomáš Horák – Honda Civic

A8 – Petr Krejsa – Lotus Elise

A9 – Lukáš Urban – Ultima GTR

Mezi sériovými vozy skupiny B a jejich podskupin zajeli
nejlépe v:

B1 – David Karchňak – Alfa Romeo

B3 – Zdeněk Čurda – BMW M3

B4 – Zbyněk Čurda – BMW M3

B5 – Jan Mareček – Nissan GTR.

Speciální vozy uvidíme ve skupině C, tedy Caterhamy, KTM
X-Bow, Radicaly a další prototypy a kde ve skupinách s céčkem
dominovali:

C1 – Michal Bláha – Radical SR4

C2 – Martin Šípek – Norma FC20

C3 – Michal Vítek – Caterham

C4 – Martin Křeček – Caterham

C5 – Miroslav Šimon – KTM X-Bow

C6 – Tomáš Miniberger – KTM X-Bow

most_3.jpgPoslední skupinu D představují volné
formule E, které startovaly společně se speciály a jejichž start
doprovázela již při slabém dešti pěkná mela, kdy se tři vozy
dostali do hodin, srazili se a někteří už nemohli pokračovat v
závodě a druhý okruh absolvovali jezdci už pod žlutými
vlajkami.

V této skupině to pak dopadlo následovně:

D1 – Lumír Vaszily – Tomis 03

D2 – Miroslav Veselý – NF1400

D3 – Matthias Stark – Formule Renault 2,0

most_2.jpgFavorit Filip Zelenský s rychlým
monopostem Dallara 394 Mugen Honda byl v závěrečném závodu
klasifikován ve své skupině až na čtvrtém místě, díky havárii
z prvního kola, která byla zaviněna jinými jezdci tak bohužel
nedobrovolně přišel i o celkové vítězství celé sezony Carbonia
cupu. Celkové vítězství tak letos připadlo a zasloužil si pan
Stanislav Šedivec, který jezdil letošní sezonu v závodní třídě A,
kam přestoupil z minulých ročníků ze třídy B a který svými šesti
prvními místy letos nasbíral plných 120bodů ze všech zúčastněných.
Gratulujeme.

Již brzy se můžete těšit na článek shrnující celou sezónu 2014
s přehledem jednotlivých jmen vítězů s pozváním na slavnostní
vyhlášení.

Výsledky z Mostu naleznete zde:


http://www.carboniacup.cz/index.php?sel=content&menuID=133&parentID=39

Vláďa Rožánek, Carbonia Cup 2014

 

Napsat komentář