
Každý ročník musí mít své vítěze a tak i Carboniacup
v sezóně 2014 dozrál do finále, které se konalo posledním
6-tým sobotním závodem na autodromu v Mostě při rekordní
účasti 91 přihlášených vozů i v dosti mlhavém a mrholivém
počasí.
Oblíbený Mostecký autodrom už potřetí
a letos naposledy přivítal účastníky Carboniacupu. Po zrušeném
závodním víkendu v březnu na Mugellu v Itálii zahajoval sezónu
právě tento autodrom a také ji velkoryse uzavřel. Ten, kdo chtěl
vidět různé modely aut, nebo si zazávodit o poháry naposled se
svými soupeři před zimní přestávkou, v Carboniacupu své
favority a soupeře jistě našel. Pro diváky je zde také k vidění
vždy široká škála ostatních oku lahodících značek vozů jako jsou
Alfa Romeo, BMW, Porsche, KTM X-Bow, Caterhamy, Ford Mustang, nebo
unikáty Noble M400, Ultima GT, nebo ryze formulové vozy Tomis, MTX,
či prototypy Radical, Norma nebo premiérově se zde účastnila v
soubojích na trati Praga R1, kterou představila firma Praga a která
s jezdcem Tomášem Vojtěchem trochu přizdobila poslední
letošní, ač trochu deštivé závody Carboniacupu v Mostě.
Po ranních třech 20min. trénincích,
kdy jako vždy mají možnost jezdci potrénovat znalosti tratě a
nastavit svůj vůz nejlépe do kvalifikace, aby si zde již vybojovali
pěkné místo na startovním roštu a tím si zabezpečili i téměř
.-) klidný letmý start do závodu. Proběhlo vše tak jak má a mohl
být závod o poslední body odstartován.
V Mostě nakonec po úpěnlivých bojích bez vážných
nehod zvítězili ve skupinách upravených automobilů (A) a odvezli si
krom ocenění také poslední důležité body do celkového hodnocení
tito jezdci:
A1 – Petr Zelenka – Suzuki Swift Kit Car
A2 – Jiří Stránský – Škoda Octavia DTM
A3 – Petr Doležal BMW 1.
Ve více upravovaných vozech a většíh obsahů motorů skupiny A+
dominovali v:
A4 – Michal Petrů – BMW M3
A5 – Milan Kodídek – Porsche GT3
A6 – Stanislav Šedivec – Corvette ZR1
A7 – Tomáš Horák – Honda Civic
A8 – Petr Krejsa – Lotus Elise
A9 – Lukáš Urban – Ultima GTR
Mezi sériovými vozy skupiny B a jejich podskupin zajeli
nejlépe v:
B1 – David Karchňak – Alfa Romeo
B3 – Zdeněk Čurda – BMW M3
B4 – Zbyněk Čurda – BMW M3
B5 – Jan Mareček – Nissan GTR.
Speciální vozy uvidíme ve skupině C, tedy Caterhamy, KTM
X-Bow, Radicaly a další prototypy a kde ve skupinách s céčkem
dominovali:
C1 – Michal Bláha – Radical SR4
C2 – Martin Šípek – Norma FC20
C3 – Michal Vítek – Caterham
C4 – Martin Křeček – Caterham
C5 – Miroslav Šimon – KTM X-Bow
C6 – Tomáš Miniberger – KTM X-Bow
Poslední skupinu D představují volné
formule E, které startovaly společně se speciály a jejichž start
doprovázela již při slabém dešti pěkná mela, kdy se tři vozy
dostali do hodin, srazili se a někteří už nemohli pokračovat v
závodě a druhý okruh absolvovali jezdci už pod žlutými
vlajkami.
V této skupině to pak dopadlo následovně:
D1 – Lumír Vaszily – Tomis 03
D2 – Miroslav Veselý – NF1400
D3 – Matthias Stark – Formule Renault 2,0
Favorit Filip Zelenský s rychlým
monopostem Dallara 394 Mugen Honda byl v závěrečném závodu
klasifikován ve své skupině až na čtvrtém místě, díky havárii
z prvního kola, která byla zaviněna jinými jezdci tak bohužel
nedobrovolně přišel i o celkové vítězství celé sezony Carbonia
cupu. Celkové vítězství tak letos připadlo a zasloužil si pan
Stanislav Šedivec, který jezdil letošní sezonu v závodní třídě A,
kam přestoupil z minulých ročníků ze třídy B a který svými šesti
prvními místy letos nasbíral plných 120bodů ze všech zúčastněných.
Gratulujeme.
Již brzy se můžete těšit na článek shrnující celou sezónu 2014
s přehledem jednotlivých jmen vítězů s pozváním na slavnostní
vyhlášení.
Výsledky z Mostu naleznete zde:
http://www.carboniacup.cz/index.php?sel=content&menuID=133&parentID=39
Vláďa Rožánek, Carbonia Cup 2014