Carboniacup zavítal tentokrát k sousedum na okruh Lausitzring

rally

Krásné letní počasí přivítalo jezdce Carboniacupu na
německém závodním okruhu Lausitzring a na plánu měli se svézt na
4,3km dlouhé trati s názvem Grand Prix.

carbonia_cup_2014.jpgPo dvou závodech v Mostě a zatím jednom vystoupení
na Slovakiaringu, zavítali jezdci Carboniacupu také k sousedům
na slunný Lausitzring, tedy více jak čtyřkilometrový okruh nedaleko
Drážďan, který se nad ostatními tratěmi vyjímá klopenými zatáčkami,
neboť se zde odjelo i pár závodů Indycar a pravidelně zde okruh
hostí také závody DTM.

carbonia_cup_2014_-_1.jpgPo přijetí všech jezdců kterých nakonce startovalo 70 a
technických přejímek jejich vozů si jezdci v ranních trénincích
vypsaných na 3x20min testovali techniku a nastavovali svůj vůz na
připravující se kvalifikaci, která byla 25min. a hlavně na ostrý
20min. závod. V kvalifikaci je velmi důležité si zajet nejlepší
pozici na startu, a tím si tedy usnadnit trochu v letmém startu
místo na trati a ten jezdec pak nemá v první zatáčce po startu
okolo sebe tak těsno.

carbonia_cup_2014_-_2.jpgSprintové závody mývají větší obsazenost na startovním
roštu a nejinak tomu bylo i na Lausitzringu. O drobné kolize ani
tady však nebyla nouze, pomačkané plechy a technika, která si u
třech jezdců postavila hlavu a muselo být použito hasících
přístrojů. Naštěstí v neštěstí byli újmy pouze na strojích nikoliv
na zdraví jezdců.

Otevřené a uklizené tribuny zvaly diváky k návštěvě.
V letošním kalendáři to byl čtvrtý podnik a zbývají už jen
závody na Slovakiaringu a letos již potřetí v Mostě, je tedy
odjeto ¾ sezóny.

Skupina A rozdělující se na devět podskupin přilákala celkem 31
vozů a ze zahraničních v ní startoval např. Chris Zeuner
s Ginetou G40 z týmu Kumiega, který skončil nakonec druhý ve
třídě A7, když ho pojel Alex Šuhajda s Renaultem Clio.
Druhým zahraničním jezdcem byl Michael Oliver na voze Porsche který
si ve své skupině dojel pro první místo, následován druhým Milanem
Kodídkem též s vozem Porsche.

carbonia_cup_2014_-_3.jpgVýčet jednotlivých kategorií vypadá obsáhle a do
výsledků můžete na konci článku nahlédnout, tak jen shrňme vítěze
jednotlivých kategorií. Ve skupině A1 zvítězil Luďek Dolejš –
Fiesta R1, v A2 Jiří Šubrt – Škoda Octavia, v A3 to byl Jan
Semlbauer – BMW Challenge, v A4 pak Karel Kováč BMW Z3M, v A5
Michael Oliver – Porsche GT3 RS, v A6 vyhrál Stanislav Šedivec –
Corvette ZR1, v A7 již zmíněný Alexander Šuhajda – Renault Clio
2000, v A8 to byl Petr Suchomel – Megane Trophy a v poslední třídě
A9 vyhrál s přehledem Martin Jansa Porsche 997 GT3 Cup.

Skupině B celkově dominoval Jan Mareček na Nissanu GTR, ovšem na
startovním roštu stál nejlepší jezdec z kvalifikace  a to
Jaroslav Haštava s BMW M3, který v závodě jel velmi dobře a
útočil i na přední příčky soupeřů, avšak vinou techniky, kdy si
brzdy postavili hlavu, vylétl z trati a narazil do bariér, zničený
vůz tedy nebyl schopen nadále v závodě pokračovat.

Ve skupině B3 nakonec dojel nejlépe Luboš Sázava s BMW M3,
v B4 vyhrál Tomáš Barták s Porsche Cayman a B5 vyhrál
v Německu Jan Mareček před Filipem Doksanským na Corvette
ZR06.

Skupina C patří pravidelným účastníkům s vozidly Caterham,
KTM-X Bow či prototypy Radical. Skupinu C1 jedna vyhrál
nejrychlejší prototyp Radical SR4 Martina Příhody a v C2 pak
razantně sekundoval Luděk Dostál na Radicalu SR3. Skupinu C3 vyhrál
Michal Vítek z RTR Projects na svém Catehamu, skupinu C4
pak vyhrál Martin Křeček, také s Caterhamem ale silnější kubatury,
v C5 pak Radim Havlík – KTM X-Bow a C6 s obdobným vozem
Jaroslav Novák z Action Racing, který byl i nejrychlejším
účastníkem skupiny C.

carbonia_cup_2014_-_4.jpgPoslední skupinu tvořily formulové vozy, kde jsme opět
viděli vítěze Filipa Zelenského, který zvítězil s Dallarou 394
Mugen Honda nejen absolutně, ale také v D3, kde porazil i
domácího Hanse Siebera s konstrukcí MTX. Skupinu D2 zvítězil
Igor Lešinský s formulí Van Diemen, před Miroslavem Veselým
s formulí Škoda a Viktorem Mechlem na Tomisu 99. Skupinu D1
opanoval opět Lumír Vaszily na Tomis 03 a druhý skončil Tomáš Chabr
s VD-RF02.

Absolutně nejrychlejšími jezdci v závodě se stali Filip Zelenský
s časem 1:47,36 následován Tomášem Chabrem s časem 1:48,12 a třetí
byl pouze o fousek Lumír Vaszily s časem 1:48,22.

Vytrvalostní závod na 3hod, který byl zařazen na podvečení čas a
jehož se zůčastnilo celkem 8 teamů, nakonec na 82 okruhů našel
svého vítěze ve startovním čísle 188 s posádkou RTR Projects
4, ta dovezla do seriálu nově postavený vůz BMW Z4 a která na
okruhu vydržela 2h, 56min, zvítězili tak jak absolutně mezi teamy
ostatních tak i ve skupině A+B do 3500ccm.

Skupinu A+B do 2000ccm vyhrál team ART Ford Sport I. s vozem
Fiesta, ti ujeli celkem 69 kol a skupinu A+B nad 3500ccm zvítězil
nakonec team Veidec Racing také s vozem BMW kteří zajeli celkem
73kol.

Vítězové byli ohodnoceni poháry a vezou si domů důležité body v
celkovém hodnocení. Závod hodotíme jako velmi vydařený a tešíme se
na další.

Více výsledků a průjezdů kol naleznete zde: http://carboniacup.cz/index.php?
sel=content&menuID=133&parentID=133

Na další závod se můžete těšit 30.8. na
Slovakiaringu.

Vláďa Rožánek, Carboniacup 2014

 

 

 

Napsat komentář