
Neděle 20. 7. 2014
Jakub SmržMatěj po neděli: „Samozřejmě nemůžu
být spokojený, jedno sedmé místo je málo. Každopádně víc bodů za
danných okolností vytěžit nešlo. Postihla nás smůla v podobě
jednoho zničeného motoru v první kvalifikaci, kde jsem stihl jen
dvě kola, což stačilo alespoň na 13. místo na startu. Do druhé
kvalifikace jsme vyměnili motor, ale záhadně se něco stalo s
elektronikou a motorka jela jen na 3 válce. Neobjel jsem tak ani
jedno kolo a naneštěstí jsme problém neodstranili ani do prvního
závodu. Poprvé za 5 let co jezdím IDM se první jízda jela v sobotu
odpoledne a zrovna když jsme měli tento problém… neuvěřitelné. Do
WU už vše fungovalo, ale nebylo to ono. Neměl jsem dobrý pocit z
motorky a hlavně po volné sobotě jsem se neuměl dostat do dobrého
tempa. Závod podle toho tak i vypadal. Začal jsem 14-tý a
nevybojoval víc než 7. místo. Neměl jsem žádné informace a nebylo v
mých silách dokončit závod na lepším místě, s nastavením z
pátečních jízd. Další závod se jede v Assenu a tam to bude určitě
lepší, musí být!“
Závod2 – Po startu se Matěj
postupně prokousává dopředu a po pár kolech jede na desátém místě.
Před polovinou závodu se Matěj dostává na deváté místo a postupně
stahuje osmého exzávodníka MotoGP – Damiana Cudlina. Toho náš
jezdec tři kola před koncem předjíždí a pokusí se ještě získat
skalp Stefana Nebela. Ač se zdálo, že už prostě nezbývá dost kol na
dojetí a předjetí Nebela, tak Maty si to evidentně nemyslel a v
posledním kole dvojnásobného mistra IDM zařízl. Ze Schleizu si tedy
Matěj odváží sedmé místo.
Warm up – Matěj v zahřívacím
tréninku patřil k nejpilnějším jezdcům, objel deset kol a obsadil
desáté místo.
Sobota 19.7. 2014
Matěj po prvním závodě: „Motorka prostě nefunguje.
Vyjel jsem na start a pořád stejný problém jako v kvalifikaci.
Kluci vyměnili všechno co šlo, ale nepodařilo se to vyřešit. Ješte
2x jsem vyjel do závodu, abych motorku vyzkoušel, ale ani to
nestačilo. Doufám, že do zítra problém vyřešíme. Mám teď třetí nulu
po sobě a to není dobré…“
Závod1 – Kalich hořkosti dnes
bohužel Matěj musí vypít až do dna, jelikož v prvním závodě nemůže
bojovat o body a zajíždí do
boxů.
Matěj po kvalifikaci: „Tak bohuzel, hned po prvnim kole
do boxu, protoze novy motor sel jen na 3 valce… Jezdeni na
Triumphu uz mam za sebou…:-D Kluci se snazili udelat maximum, ale
nepovedlo se a i kdyz jsem vyjel a zdalo se to dobre, nevydrzelo to
ani jedno kolo. Na 99% by pomohlo vymenit svicky, ale u Yamahy se
musi svesit motor a to se za 35 min. neda zvladnout. Startovat budu
nakonec ze 13. mista, coz bude tezky, ale nejak se s tim
poperu!“
QP2 – Během druhé kvalifikace
bohužel Matějovi jeho Yamaha nedovolí odjet ani jedno rychlé kolo a
náš jezdec tak bude dvakrát startovat ze třináctého místa.
QP1 – Jak včera Matěj řekl,
tak i činí. Hned od začátku první kvalifikace zajíždí rychlá kola,
ale bohuže ani ne po třech kolech ho zastavuje technická závada –
„Ve třetí měřeném kole motor kaput. Jel sem sice hned
rychle, ale na SPP to stačit asi nebude. 11:10 bude další kvalda,
tak to musím dát tam.“
Pátek 18.7. 2014
Po patku: „Na konci dne jsem spokojeny. Po velikem padu
na Nurburgringu se mi nezacinalo nejlepe. Mel jsem novou kombinezu
i rukavice, na coz si vzdy potrebuju trochu zvyknout a po tak
velikem highsideru jsem potreboval take trochu casu, abych ziskal
zpet duveru hlavne k zadni pneumatice. Vsechno probihalo dobre,
pres den jsme museli vyresit problem s predni brzdou a take trochu
doladit nastaveni kontroly trakce. Myslim si, za nakonec se vsechno
podarilo dobre nastavit a zajel jsem slusny cas. Ano, prvni 3
jezdci na Pirelli jsou trochu jinde, ale tim se nemuzu nechat
znepokojit. Vime kde je problem, ale neni v nasi moci ho zmenit.
Soustredime se na nejlepsi mozny vysledek a kdyz vsechno bude dobre
fungovat a nic se zasadne nepokazi, muzu v obou jizdach dobre
bodovat, coz potrebujeme do sampionatu. Zitra se jede prvni
kvalifikace brzy v 8:30 a myslim si, ze bude rozhodujici. Rano
jeste nebude takove teplo a bude dulezite dat dobry cas a dostat se
do Superpole. Pak se uvidi
;-)“
FP3 – Poslední páteční volný trénink
našemu jezdci docela vyšel a přestože moc kol nenajezdil, tak se mu
povedlo obsadit čtvrtou příčkuz a Neukirchnerem, Reiterbergerem a
Forésem, naopak za svými zády Matěj udržel rychlého Lanziho a
Garetha Jonese, jenž nahradil Matějovo ex-týmoveho kolegu Lucu
Hansena na Yamaze.
FP2 – Ve druhém volném tréninku se
pole řadí podobně jako ráno a matěj se pohybuje kolem osmého místa
a v závěru mu opět patří příčka sedmá.
FP1 – Matěj Scheiz vždycky uměl, což
jde vidět hned po prvním rychlém kole, které ho řadí na čtvrté
místo. Hned v dalším kole se náš jezdec posouvá do průběžného
vedení, ale vydržet na první příčce nebude lehké – pole se
rozšířilo o hostující jezdce z nichž nejvíce pozornosti rozhodně
poutá starý známý Lorenzo Lanzi, který bude sedlat Panigalku letos
bezkonkurenčního týmu 3C-Racing. Dalším ze zkušených pilotů je
francouzský mistr světa endurance, Gwen Giabbani. No a nemíme
zapomínat na velkého sympaťáka a loňského týmového kolegu našeho
jezdce – ano do IDM Superbike se minimálně pro tento závod vrací
Gareth Jones. Před půlkou tréninku jede Matěj do boxů a drží tou
dobou pátou příčku. Přestože Matěj zajel po návratu na trať několik
slibných kol, tak trénink končí na sedmém místě.
Jakub Smrž,