
Neděle 20. 7.
2014:
Jakub SmržKuba po
neděli: „Musel jsem se vyspat
po vcerejsim zklamani a i vzteku, abych mohl napsat neco rozumnyho
🙂 v prvni jizde jsem diky chybe ride by wire ztratil na startu
tolik, ze jsem byl v prvnim kole 14. a pak uz jsem jen dohanel.
Nakonec z toho bylo 7. misto a skupina o prvni misto nadostrel. To
se ale bohuzel nepocita a i kdyz rychlost a nasazeni byla na
regulerni souboj o podium, nepovedlo se! Start do druhe jizdy byl
podstatne lepsi az na probrzdenou druhou zatacku a pak safety car,
cervena vlajka, restart, safety car, cervena vlajka a cekani,
jestli zaprsi nebo ne. Nakonec lehce zaprselo, motorku jsme
nastavili podle jedinych informaci, ktere mame z kvalifikacni BH
Indy potopy na zacatku sezony. Vzhledem k tomu, ze Ducati a jeji
spojka neni uplne delana na tolik startu, aniz by se to rozebralo a
zas slozilo, byly tam spravne vule,atd., tak posledni rozhodujici
start byl tragickej. Zacatek zavodu sice vypadal nadejne, ale
nejelo se mi dobre, vsude se mi protacelo zadni kolo a s ubyvajici
vodou to bylo cim dal horsi. V premire snahy udrzet tempo jsem to
nakonec jeste zahodil a tim zavod skoncil. Priste mirime to
Thruxtonu, kde jsem byl jen jednou, ale trat se mi libi a pak
zustavam v Anglii na dalsi zavod v Oulton Parku. Par dni mezi
bychom radi vyuzili na trenink startu, protoze behem zavodu neni
moc moznosti.“
Race2 – Druhý závod
Kuba odstartuje také ze čtvrtého místa a problém s nastavením ride
by wire, které zkazilo první start, by měl být už odstraněn. Start
není špatný a Kuba odjíždí pátý, bohužel v zatáčce Druids musí Kuba
jet trochu zeširoka a před něj se tak dostává Linfoot a Easton. Po
obrovkém crashi Ellisona vyjíždí na trať safety car a Kuba jede na
šestém místě. Nad okruhem se ale vznáší zlověstné mraky a i silný
vítr napovídá tomu, že brzo se na trať snese pořádný déšť. To samé
samozřejmě vidí i ředitelství závodu a závod je přerušen červenými
vlajkami. Restart po vyčištění tratě Kuba absolvuje ze třetího
místa v první řadě a čeké ho závod na osmnáct kol. Start se bohužel
tentokrát moc nepovedl a před vyjetím safety caru po pádu Linfoota
je na devátém místě. Bizardní průběh druhého závodu pokračuje a
přichází přerušení tohoto klání červenými vlajkami kvůli
začínajícímu dešti. Po pvním kole restartovaného závodu drží na
vlhké trati Kuba třinácté místo. Po několika kolech Kuba bojuje s
Kirkhamem a Walkerem o osmé místo. Bohužel v devátém kole Kuba padá
a zakončuje tak zvláštní druhý závod. Hlavní je, že náš jezdec
zůstává
nezraněn.
Race1 – V prvním
závodě Kuba po zmatku prvních kol a ne zrovna povedeném startu
(Kuba: Po rozjeti to z neznameho duvodu (stejne jak v
Knockhillu) jakoby zdechlo. Takhle kdybych zkazil start svou
chybou, tak roztrham licenci 😀) jezdí ve skupině
bojující o deváté místo a postupně se z ní spolu s Eastonem
vyčleňuje a vydává se stíhat jezdce před sebou. V polovině závodu
jede Jakub na desátém místě. Kuba však bojuje a po předjetí Eastona
jezdí nejrychlejší časy ze všech závodníků na trati a dotahuje se
na sedmého Brookese, který bojuje s Cooperem. Náš závodník se
dostáve přes Coopera na sedmé místo a poslední kolo se odehraje ve
znamení rychlého stahování Brookese ale šachovnicová vlajka
přichází příliš brzo a Kuba tedy končí sedmý a do druhého závodu
může čerpat z velmi pěkného výkonu ve druhé půli tohoto klání.
Warm up – Neděle
začíná pozitivně po tom, co Kuba zajel v zahřívacím tréninku na
druhé
místo.
Sobota 19. 7. 2014
Kuba po sobotě:
„Po pátku jsme toho potřebovali docela dost změnit, ale
dopolední volný trénink začal na vodě a až v posledních pár kolech
byla trať relativně suchá. V první fázi kvalifikace jsme obuli
použitou pneumatiku a objel jsem jen pár kol, která stačila na
postup do Q2. V ušetřeném čase jsme zapracovali na setupu, což se
vyplatilo a ve druhé části kvalifikace jsem měl z motorky mnohem
lepší pocit. Do kvalifikačního finále jsme udělali několik dalších
úprav nastavení, které se osvědčily, ale bohužel jsem udělal pár
menších chyb a ztratil nějakou tu desetinu. Přesto jsem se čtvrtou
příčkou spokojený, stejně jako s prací mého týmu Millsport Ducati.
Ve warm-upu vyzkoušíme ještě pár věcí, ale už po dnešku vidím
zítřek pozitivně.“
QP – Kvalifikace se jede již
za sucha a jezdci se rychle dostávají do tempa. Po několika
minutách ale kvalifikaci přerušují červené vlajky po pádu Brookese.
Kuba do té doby stihl objet dvě kola, které ho zařadili na
jedenácté místo a jelikož je nyní v boxech tak se mu pauza hodí.
Evidentně ji taky se svým týmem velice dobře využil a ve druhé fázi
kvalifikace pořádně vystrkuje růžky, když zajíždí
skvělý čas, který ho dlouho drží na prvním místě. Až v úplném
závěru druhé fáze kvalifikace Kubu překonává o šest tisícin Dan
Linfoot a do finálního rozstřelu tak náš jezdec postupuje ze druhé
pozice. V boji o první dvě řady jdou časy okamžitě rapidně dolů a
Jakub v úvodu drží čtvrtou příčku. V pátém kole Kuba zlepšuje svůj
čas, ale zůstává na čtvrtém místě, nicméně první sektor dalšího
kola zajíždí náš závodník nejrychleji ze všech. Poslední rychlé
kolo jede Kuba za Kiyonarim a divokou jízdou krotí svou Panigale.
Přestože tímto kolem Kuba znovu vylepšuje svůj čas, tak nakonec
zůstává na čtvrtém místě a povede tak jezdce startující ze druhé
řady.
FP3 – Sobotní dopoledne
přináší jezdcům deštivé počasí, s čímž se Kuba vypořádává dobře a
po první zastávce v boxech drží pátou příčku. To byla ovšem jen
předzvěst velmi vydařeného závěru tréninku, který se Kubovi povedlo
vyhrát, takže na déšť je náš závodník rozhodně dobře připraven!
Pátek 18. 7. 2014
„Dnes jsem v Brands Hatch skončil na desátém místě.
Cítím se dobře. Pracovali jsme s jetými pneumatikami a stále máme
pár problémů k řešení. Můj tým Millsport Ducati ale tvrdě pracuje
na jejich vylepšení a jám mám ještě také co zlepšovat!“
FP2 – Druhý volný trénink Kuba
dokončil na desátém místě pouhou tisícinu za Danem Linfootem.
Trénink vyhrál Josh Brookes před Shakeym Byrnem a Jamesem
Ellisonem.
FP1 – Úvod druhého závodního víkendu
na této dráze byl ovlivněn několika zprávami. Josh Brookes
prohlásil, že další sezonu v BSB již neplánuje a je tedy maximálně
motivován letos vyhrát. A místo Westmoreland nastoupí Lee Jackson,
kterého můžete znát z přírodních okruhů a také jako předního jezdce
britských superstocků 1000, kde loni jezdil i za Kubův tým
Padgett’s. Na trati se však během prvního volného tréninku
odehrává tradiční míchanice, ze které Kuba vychází po první
zastávce v boxech na osmém místě. Po návratu na trať Jakub hned
zrychluje a posouvá se na šestou příčku. V závěru tréninku se
pořadí ještě trochu zamíchá a Kuba končí na osmém místě.
Jakub Smrž,