
Neděle 1. 6. 2014
Matěj SmržMatěj po
neděli: „Věděl jsem, že v závodech to nebude
jednoduché, ale po první jízdě jsem mohl být spokojený. 4. místo v
momentální situaci byl dobrý výsledek. Motorka fungovala velmi
dobře, ale na první tři jezdce jsem nestačil. V ničem není chyba,
jen jedou hodně rychle, s čímž se těžko bojuje, když v některých
věcech trochu chybí. Druhá jízda byla velmi podobná, jen skončila
moc brzy a žádný bod jsem nedovezl. V nájezdu do poslední šikany mi
uklouzl předek, což se prostě někdy stane. Neudělal jsem nic
špatně, ale pád už nevrátím. Chtěl jsem ještě zabojovat, ale
uvolnilo se řídítko, tak jsem to raději nepokoušel. Další závod je
Oschersleben, tam si snad spravíme chuť. Dunlop nám slíbil lepší
pneumatiky, což by hodně pomohlo. To je totiž v současné chvíli náš
největší problém.“
Závod 2 – V úvodu závodu se Matěj
posouvá na šestou příčku, ale tentokrát na něj tlačí Erwan Nigon.
Matěj však kontruje a postupně se svému soupeři vzdaluje. Dotáhnout
první pětku ale bude těžké. Bohužel deset kol před koncem Matěj
padá v posledním sektoru a ve druhém závodě tak své bodové konto
nerozšíří.
Závod 1 – Po hektickém prvním kole
drží Matěj sedmou příčku za týmovým kolegou Lucou Hansenem, který
měl skvělý start. Hned ve druhém kole se ale náš jezdec posouvá na
pátou příčku, ale na čtvrtého Ransedera má už bohužel menší ztrátu.
Michiho závod se však nevyvíjí zrovna nejlíp a Matěj tak jde na
čtvrté místo. Za naším jezdcem jede Damian Cudlin na kterého doráží
Hansen, který je dnes opravdu rozjetý. Maty tedy stabilně drží
čtvrté místo, když na vedoucí trojici Fores, Neukirchner,
Reiterberger ztrácí, ale od zbytku pole neustále navyšuje svůj
odstup. Semtam je Matěj rychlejší, než třetí Reiterberger, ale na
dotáhnutí se na třetí místo to nestačí. První závod tedy jihočeský
jezdec končí na čtvrtém místě.
Warm up – V krátkém zahřívacím
tréninku Matěj objel šest kol a obsadil šestou příčku před Nigonem,
Cudlinem a Nebelem.
Lausitz Sobota 31. 5.
2014
Matěj po sobotě:
„Dneska jsem vůbec neměl štěstí. Ráno to vypadalo nadějně,
ale ve druhé kvaldě se nepovedlo nic vyzkoušet. Nejprve byla
červená vlajka a potom jsem měl problém s jedním čidlem, takže jsem
nemohl zkusit pneumatiku, kterou jsem potřeboval otestovat pro
Superpole. Do Superpole jsem vyjel se zadní kvalifikační pneu na
jedno kolo a to mi nevyšlo. Vyrazit na trať a okamžitě dát rychlé
kolo není lehký. Zítra to bude fuška, ale na závody se těším.
Udělám maximum pro co nejlepší výsledky, to je jasný.
:-)“
Superpole – Matěj se svým
týmovým kolegou jako první zajíždějí rychlá kola a ještě pět minut
před koncem svítí čas našeho jezdce na první pozici. Poslední
minuty jsou však opravdu hektické a přestože se Matěj zlepšuje, tak
se propadá na šestou příčku. Z pole position nakonec odstartuje
Reiterberger před dvojicí týmu 3C-Racing. Matěj do závodů vyrazí se
sedmého místa.
QP2 – Závodníkům ve
druhé kvalifikaci netrvá dlouho, než se dostanou na dopolední časy,
ale Matějovo třetí místo zatím nikdo nepokořil. Náš jezdec v úvodu
objede pár kol a zamíří do boxů. Zastávka není dlouhá a v
prostřední části přidá Maty další rychlá kola. Zhruba devět minut
před koncem pak přichází další zastávka u mechanků, když průběžné
pořadí je Reiterberger, Forés, Smrž. Těsně před Matějovým nvratem
na trať ho na čtvrté místo odsouvá domácí Mackels a vzápětí i Max
Neukirchner překonává čas našeho jezdce. V posledních minutách se
ale už nestihne nic změnit, protože většina jezdců, včetně Matěje
zajíždí do boxů. Matěj je tedy pátý, což na postup do
desetiminutového Superpole bohatě
stačí.
QP1– Do první kvalifikace
vyjíždí Matěj ihned po rozsvícení zelených světel na konci pitlane.
Hned první kolo ho řadí na druhé místo. Pořadí se však ještě pár
minut bude míchat. Přesto se náš závodník v úvodních minutách drží
kolem čtvrtého místa. Momentálně se Maty propadne na šestou příčku,
ale z té se rychle posouvá dopředu po zajetí třetího nejrychlejšího
času. 20minut a 47sekund před koncem tréninku jsou vyvěšeny červené
vlajky. Po pár minutách je můžou piloti znovu na trať. Do
kvalifikace už však bohuže nezasáhne Leon Bovee, který je na cestě
do medical centra. Matěj objíždí pár kol a pak se vrací ke svým
mechanikům. Během zastávky v boxech se Matěj propadá, ale po
návratu na trať jde znovu dopředu a vrací se na třetí místo, které
se mu daří udržet až do konce. Velmi slušný začátek
dne.
Pátek 30. 5. 2014
Matěj po pátku: „Dnešek nebyl vůbec
lehký. Ve startovním poli je hodně jezdců a nebylo jednoduché
dostat se na víc kol do dobrého tempa. Ráno jsem lehce upadl na
předek, což je škoda, ale o nic nešlo a navíc jsme zjistili
příčinu, takže „no problem“. V dalších dvou jízdách jsem
zkoušel jinou zadní pneumatiku a jiné nastavení zadní pružiny. Na
konci jsem byl s motorkou spokojený. Dobrý čas jsem ale nezajel,
měl jsem smůlu na pomalejší jezdce, ale mezičasy vypadaly dobře. Na
zítřek vyměníme už celkem unavený motor a myslím, že by všechno
mělo klapat. ;-)“
FP3 – V posledním volném tréninku se
náš závodník dlouho držel kolem sedmého místa, které se mu v závěru
podařilo vylepšit na šestou příčku, kterou udržel před sedmým
Cudlinem.
FP2 – Druhý trénink začíná Matěj také
pozvolna a čtvrt hodiny před koncem je na šesté příčce. Dvanáct
minut před koncem se náš jezdec ztrácí z livetimingu, ale podle
všeho šlo jen o závadu na transpondéru a sedm minut před koncem
Matěj vyjíždí z boxů. Náš závodník postupně zrychluje a čtyři
minuty před koncem má rozjeté velmi dobré kolo, ale bohužel ve
třetím sektoru přichází propad. To stejné se děje i v dalším kole a
Matymu tak už nezbývá čas na projetí ani jedno okruhu. Doufejme, že
jde znovu o vadný transpondér. Každopádně na konci druhého tréninku
timing u Matěje ukazuje sedmé místo.
FP1 – Matěj se sice do prvního
tréninku zapojí o trochu později než jeho soupeři, ale zato do něj
vlétne jako velká voda. Po pár kolech Yamaha se startovním číslem
25 obsazuje čtvrtou příčku a vzápětí se posouvá na třetí místo.
Před koncem tréninku se Matěj vrací na čtvrté místo, ale několikrát
se u něj objevují zajímavé mezičasy. Hlavně v prvním sektor náš
jezdec zajede několikrát nejrychleji z celého pole. Bohužel tři
minuty před koncem přichází pád ve druhém sektoru, ale Matěj by měl
naštěstí být v pořádku. V první tréninku je nakonec Matěj
čtvrtý.
js.,