Matej Smrž – EuroSpeedway Lausitz I.

rally

matěj_smrž.jpgNeděle
4.5.2014 –
Matěj
po neděli:

„Do druhé jízdy jsem dobře odstartoval. Držel jsem se
na 4. místě, ale asi po třech kolech jsem zjistil, že na lepší jak
čtvrté místo to nebude. Jezdil jsem celkem bezpečně čtvrtý, ale byl
na mě nalepený Ranseder. Nechal jsem ho předjet a asi dvě kola jel
za ním, abych šetřil pneu. Kolo před koncem jsem ho celkem lehce
předjel a v cíli byl o sekundu před ním čtvrtý. Ve druhé jízdě jsem
z možného vytěžil maximum. Tento víkend i začátek sezony nezačal
špatně. I přes smulu v první rundě jsem dokončil oba závody na
bodech a hlavně dojel. Sezóna je dlouhá a na jiných tratích můžeme
rozhodně ukázat víc. Lausitz nebyla naše půda, což bylo jasné už od
testu. Mrzi mě první jízda, chtěl jsem být 2x na čtvrtém místě, ale
stalo se.. Teď už myslím na Zolder, tam může být všechno jinak!
Body se sčítají na konci roku…;-)“

Závod 2 Po úvodním
kole Maty drží svou čtvrtou pozici a jede za Reiterbergerem,
Forésem a Neukirchnerem. V dalším kole jde opět duo Forés –
Neukirchner dopředu a Matěj se přibližuje třetímu Reiterbergerovi.
Zezadu se na našeho jezdce však tlačí Michi Ranseder. Matěj jeho
útoky odráží, ale první trojka se mu i díky tomu vzdaluje. Zezadu
se snaží dotáhnout také Bastien Mackels, ale ten po pár kolech již
nestíhá. Ranseder je ale i po polovině závodu stále nalepen na
krovce Yamahy se startovním číslem 25 a pět kol před koncem jde
Michael přes Matěje. Ten však nemíní dát svou kůži snadno a
šachovnicovou vlajku vidí nakonec o sekundu dřív než jeho soupeř. V
konečném pořadí tedy Matěj obsazuje čtvrtou
příčku.

Závod 1 Start měl
Matěj dobrý, ale bohužel ve třetím sektoru prvního kola měl nějaký
velký problém a po prvním kole bohužel náš jezdec uzavírá startovní
pole. V cíli druhého kola matěj postupuje o jedno místo dopředu a
mezi superbikery je čtrnáctý. V dalším kole Matěj zařízne dva další
jezdce a i s tímto předjížděním zajíždí velmi slušný čas. Díky
svému tempu se Matěj za chvíli dostane na skupinu tří superbikerů a
v jednom kole je také v pořadí Carl Berthelsen, Daniel
Kartheininger, Marca Buchnera, předjíždí! Mezi superbikery je náš
pilot tedy jedenáctý a neustále letí dopředu s časy lepšími, než
například Stefan Nebel, nebo Michi Ranseder. Pět kol před koncem je
Matěj už patnáctý a kolo na to je nalepený na třináctého Rizmayera,
který jede superbikovou Kawasaki. Před Gáborem je ale již sedmi
sekundová díra, takže zde se úžasná stíhačka našeho závodníka
nejspíš zastaví, jelikož už nezbývá dost kol. Závodu podle
očekávání dominuje duo Xavi Forés a Max Neukirchner, třetí místo
obsazuje Markus Reiterberger. Matěj po skvělé stíhačce končí
třináctý a desátý mezi superbikery.

Matěj o prvním závodě:

„V nájezdu na start někdo spadl a smetl ceduli 150m po
dlouhé pravé, kde se brzdí do dvojkového vracáku. V prvním kole
jsem čekal na 150 a když jsem viděl 100, tak jsem začal brzdit.. 😀
Samozřejmě jsem byl dlouhej a musel jsem do kačeru. Prostě smolík..
ale hlavně že jsem neupadl a závod dokončil. Nejelo se mi ale
nejlíp. Vždycky jsem se rozjel, ale při předjíždění zase spomalil,
takže dostat se do tempa nebylo lehký. Druhý závod bude
lepší!“

Warm up Zahřívací
trénink bere Matěj opravdu jako rozehřátí před náročným dnem a
končí ho na devátém
místě.

Sobota 3.5.2014

Matěj po sobotě:

„Kvůli pádu jsem nemohl nasadit kvalifikační
pneumatiku. Kdyby cokoliv bylo s motorkou, tak jsem potřeboval mít
jistotu, že bych mohl zajet ještě do boxu. Dali jsme tedy měkkou
pneu pro závod a na té jsem zkusil dvě rychlá kola. Jedno kolo jsem
pak pol
evil, abych pneumatiku lehce ochladil, a pak jsem
dal ještě dvě rychlá kola. Se čtvrtým místem i se zajetým časem
jsem spokojenej. Po pádu a s pocitem, že bych byl trapnej, kdybych
to zahodil znova, jsem udělal myslím maximum. Pozice na startu je
dobrá a myslím si, že závody můžou být zajímavý. Pravidlo je jasný:
maximum bodů na kontě, ale zůstat na kolech
;)“

Superpole Musíme smeknout
před mechaniky týmu MGM a hlavně před Matějem, protože náš závodník
do Superpole skutečně vyráží. Po prvním rychlém kole je Maty pátý.
Soupeři ho sice ihned odsouvají dozadu, ale v dalším kole se Matěj
znovu vrací na pátou příčku. Kolo za kolem je Yamaha se startovním
číslem 25 rychlejší a rychlejší a v posledních sekundách se Matěj
dostává na čtvrté místo, což je vzhledem k situaci velmi dobré a
hlavně tvrdě vydřené
umístění.

QP 2 Ve druhé kvalifikaci
přichází v úvodních minutách velké zrychlení a i když je Matěj
stále šestý, tak pořádně snížil odstup od vedoucího Reiterbergera.
Dvacet minut před koncem náš závodník znovu zrychluje a posouvá se
na čtvrté místo. Ve svém sedmém kole Matěj zajíždí 1:39.785 a má na
dostřel třetího Maxe Neukirchnera. Čtvrt hodiny před koncem
kvalifikace přichází čas na zastávku v boxech, ale ta trvá jen
zhruba pět minut. Bohužel jakmile se Matěj znovu rozjížděl k
rychlým časům, potkal na trati vykružujícího soupeře, a to zrovna v
místě, kde se jde tvrdě na brzdy. Aby ho netrefil, tak musel do
trávy, kde bohužel ztratil předek a pořádně si pochroumal záda.
Postup do Superpole má Mates i tak z pátého místa zajištěný a díky
tomu, že motorku dotlačil do boxů, tak by se oprava před Superpole
snad měla stihnout. Nebude to ovšem žádna sranda, a to ani pro
mechaniky, ale hlavně pro
Matěje.

QP 1 Od začátku kvalifikace
se na obrazovce objevují velice zajímavé časy vzhledem k tomu, že
je strašná zima. Matěj se postupně rozjíždí a kolo za kolem se
přibližuje špičce. Do boxů náš jezdec míří zhruba po jedenácti
minutách a tou dobou drží desátou příčku. U svých mechaniků je Maty
osm minut, okamžitě po návratu pak výrazně zrychluje a posouvá se
na šesté místo. Zelené časy u našeho závodníka naskočí do konce
kvalifikace ještě několikrát, ale šestá příčka mu nakonec zůstává,
což je pozice, která by ho posouvala do závěrečného Superpole.

„Během první kvalifikace bylo jen 5°C a
asfalt měl také jen 9°C. Vyjel jsem na tvrdší zadní a měkčí přední
pneumatice. Zbytečně sem neriskoval, protože odpoledne mají už být
lepší podmínky. Hlídal jsem si hlavně první devítku, abych měl
jistotu, že budu v Superpole, kdyby náhodou
zapršelo.“

Pátek 2.5.2014 

Počasí nepřeje a žádný z jedců do volných jízd zatím nevyrazil.
Druhý volný trénink ve 12:50 a poslední dnešní jízda ve 14:55 jsou
zatím neznámou. Pokud se počasí nezlepší, šéf týmu Michael Galinski
rozhodl, že dnes z boxu žádná Yamaha ve startovním poli Superbiků
nevyjede. A přesně tak se i stalo. Počasí se neumoudřilo a trať
byla po celý den prakticky prázdná.

Matěj Smrž,

Napsat komentář