Ztroskotání na útesech!

ctsa

Milan Koláček na své jachtě Gaben – Follow Me poprvé
během svého dvouletého působení v Classe Mini nedojede do cíle
závodu. Spolu s dalšími třemi favority ztroskotal na útesech u
ostrova Nourmoutier.

Do regaty Transgascogne odstartoval Milan
výborně
a držel se na 2.místě. Měl dostatek rychlosti a
odolával útokům soupeřů. U ostrova Nourmoutier vycházel kurz
nedaleko pobřeží, kde je plno útesů. Čtveřice nejlepších se držela
poblíž ostrova, Milan plul ze všech nejvíce na moři. Všichni se
vzájemně hlídali a čekali, kdo první otočí. Nakonec otáčí jako
první Milan a vydává se na moře. V té chvíli vidí, že nedaleko
něj plující Jorg Riechers na mare.de vlétl na mělčinu. Milan však
nemá čas sledovat Riechersovo konání, protože i jemu klesá na
hloubkoměru hloubka. 3 metry, 2,5 metru, 2,3 metru a pak znovu 2,5
metru. Zdá se, že to nejhorší má Milan za sebou. Pak však přichází
rána a Gaben – Follow Me poskočí na útesu. Na lodi se láme
daggerboard, naštěstí není zasažen kýl a poškozeno není ani pouzdro
daggerboardu. Do lodě neteče. Bez daggerboardu však jachta není
dále konkurenceschopná. Milan se rozhoduje pro návrat do maríny a
pro odstoupení z regaty.

Z riskující čtveřice dopadl Milan nejlépe. Ani Jorg
Riechers
sice nemá na lodi vážné viditelné poškození, ale
s útesem se dostal do kontaktu i kýlem a to může mít
nepříjemné následky. Italský reprezentant Andrea Carracci poškodil
pouzdro daggerrboardu tak, že do lodi zatékalo, ale nejhůře byl na
tom Etienne Bertrand, kterému musela na pomoc vyplout loď
záchranářů.

Ve velmi silné konkurenci dochází k podobným nehodám často.
Špičkoví závodníci riskují, proplouvají nebezpečnými vodami, kde
bývají slabší proudy. Navíc se závody jezdí v přílivových
vodách, kde se výška hladiny moře každou minutu mění.

Milan je nyní na cestě do loděnice
v Marseille
, kde bude vyrábět nový daggerboard, který
by měl být hotový již o víkendu. Od začátku týdne by se již opět
měl naplno věnovat tréninku na vrchol dvouletého snažení, kterým
bude závod Transat 6,50 přes Atlantik, který startuje ve druhé
polovině září.

V cíli první etapy závodu Transgascogne byl první
David Raison na Teamwork Evolution, druhá příčka patří Sébastienu
Rogues na Éole Generation/GDF – SUEZ a třetí doplul Nico Boidevezi
na Défi GDE.

Foto: Pavel Nesvadba

D. Vodička, čtsa,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Napsat komentář