Milan Kolácek – do stredu Atlantiku!

ctsa

Dnes startuje ve francouzském Les Sables d´Olonne sólový
závod Les Sables – Les Acores – Les Sables dlouhý 2600 mil (téměř
5000 km). Závod je vrcholem letošní sezóny závodních speciálů
Classe Mini a účastní se ho samozřejmě i náš Milan Koláček na
jachtě Follow Me.

2600 mil dlouhá regata je rozdělena do dvou etap,
zastávka je v Hortě na ostrově Faial na Azorech, ve středu
Atlantického oceánu. Letošního ročníku závodu se účastní 38 jachet
ze 7 zemí.

Závod vede nejprve přes nechvalně proslulý Biskajský záliv,
okolo mysu Finisterre a na západ na Azory. Podle předpovědi by měl
v Biskaji převládat slabý vítr od severozápadu, který se u
mysu Finisterre bude stáčet na sever až severovýchod a sílit až na
35 uzlů, tedy téměř 70 km/h. Náročný bude i úplný závěr první
etapy, kdy bude vítr slábnout, a vyčerpaní a nevyspalí závodníci se
budou muset potýkat s oblastmi bez větru kolem ostrovů.

V současné chvíli je Milan Koláček, při své první sezóně
v Classe Mini, na vynikajícím 7.místě ze 107 závodníků
v královské třídě Proto.

Více na www.lodninoviny.cz  a
www.milan-transat.eu

Více o
Milanu Koláčkovi
a jeho jachtě Follow Me

Výsledky Milana Koláčka v Classe
Mini

Regata Demi Cle
                     
1.místo

Regata Pornichet
Select           
8.místo

Regata Mini
Pavois                  
10.místo

Regata Trophée Marie Agnes
Peron       10.místo

Regata Minifastnet       
11.místo

Classe Mini

V této třídě závodí 6,5 metru dlouhé závodní speciály.
Závody třídy se jezdí na západním pobřeží Evropy a ve Středomoří.
Závody jsou sólové a doublehanded (dva členové posádky). Jachty
jsou konstruovány pro závody na oceánu a pro plavbu přes Atlantik.
Jachty jsou rozděleny na sériově vyráběné a na prototypy. Prototypy
jsou technicky mnohem složitější a dosahují vyšších výkonů. Follow
Me závodí v kategorii prototypů. Patří k nejmodernějším a
technologicky nejlepším jachtám.

Classe Mini je vstupní branou do světového oceánského
jachtingu. Největší hvězdy světového sólového jachtingu se
rekrutují ze závodníků Classe Mini.

Transat 6,50

Vrcholem Milanovi účasti v Classe Mini bude příští rok
start v sólovém transatlantickém zádě Transat
6,50
. Je to závod z Francie do Brazílie dlouhý 4200
mil (cca 8000 km). V kategorii sériových jachet se v této
regatě dokázal prosadit náš jachtař David Křížek, který doplul
v roce 2007 na 3.místě.  Milan bude prvním a jediným
Čechem, který bude závodit v kategorii prototypů, která je
královskou kategorií v Classe Mini.

Karbonový závodní speciál Follow Me

Svoji závodní jachtu Follow Me si Milan postavil vlastními
silami za použití nejmodernějších technologií. Žádná podobná jachta
nebyla v ČR nikdy vyrobena.

Design lodě je dílem francouzského designéra Samuela
Manuarda, který se kromě vývoje jachet věnuje i závodnímu
jachtingu. Své designy tak má sám vyzkoušené a maximálně
vyladěné.

Jachta Follow Me je postavena z karbonového prepregu a
voštiny Nomex. Při výrobě byla používána vakuová a infuzní
laminace. Na závěr byla celá jachta „upečena“ na teplotu 80°C.

Technologie a materiály použité při stavbě se používají i
při výrobě monopostů Formule 1. V lodním stavitelství jde o
nejlepší možné materiály a technologie. Práci s těmito
materiály Milan studoval v loděnici Cookson Boats.

Jachta je vybavena nejmodernějšími technickými
řešeními

Naklápěcí kýl  – zvýšení stability a tím i výkonu a
rychlosti lodi

Nádrže s vodním balastem – zvýšení stability a tím i
výkonu a rychlosti lodi

Zasouvací daggerboardy – směrová stabilita a lepší
stoupavost proti větru

Vyklápěcí kormidla – menší odpor za plavby, vyšší rychlost,
větší bezpečnost kormidel

Natáčecí profilovaný stěžeň – lepší aerodynamické
vlastnosti, větší výkon

Naklápěcí stěžeň – vyšší stabilita a tím i větší výkon a
rychlost lodi

Milan Transat

La Rochelle

Více informací získáte na a na  

 

Napsat komentář