
Soutěžní tým Motorsport Kopecký s předstihem odcestoval na
jihozápad Evropy, neboť před startem druhé soutěže letošního
seriálu Intercontinental Rally Challenge měl pilot Jan Kopecký
naplánovaný test v dějišti samotné rallye.
V Portugalsku panuje nádherné slunečné počasí a teploty
přesahují výrazně pětadvacetistupňovou hranici. Připravený
šotolinový testovací úsek dlouhý téměř pět kilometrů byl
pochopitelně velmi prašný a věrně tak simuloval podmínky, které lze
s největší pravděpodobností očekávat během Portugalské rallye.
Úvodní část byla sestavena z rychlých pasáží s několika horizonty a
skoky, druhá polovina testu byla naopak nesmírně technická.
Úkolem testu bylo především odjet další potřebné kilometry na
nezpevněném povrchu s vozem specifikace S2000. Jan Kopecký během
testu absolvoval přibližně sto kilometrů ve velmi ostrém tempu.
Před startem úvodní rychlostní zkoušky v pátek 9.května ještě
posádku Jan Kopecký-Petr Starý čeká ve středu technická přejímka a
ve čtvrtek oficiální shakedown. Do té doby soutěžní vůz Peugeot 207
S2000 projde důkladnou kontrolou a repasí v servisním zázemí týmu
Motorsport Kopecký.
„Po Turecku nás čeká v Portugalsku druhá šotolinová soutěž
zařazená do seriálu Intercontinental Rally Challenge. Nicméně
rychlostní testy obou soutěží jsou velmi odlišné. V Turecku se po
vyjetí nezpevněného povrchu objevovaly na trati velmi tvrdé plotny,
které by se daly vzdáleně přirovnat k asfaltovému povrchu. Naopak v
Portugalsku nás čekají prašné erzety, jejichž povrch i podklad se
neustále drolí a sype. Pokud bych měl vybrat jinou podobnou soutěž,
kterou jsem v minulosti absolvoval, přirovnal bych zdejší
rychlostní zkoušky k erzetám v Řecku. S testem jsem spokojen, s
každým odjetým kilometrem na šotolině získávám na jistotě a
posouvám jízdu s vozem specifikace S2000 postupně dál.
Do Portugalské rallye odstartujeme se startovním číslem 3,
které není v této soutěži optimální. Budu se muset vyrovnat
především s vyprašováním trati. Z loňské sezóny mám určité
zkušenosti s portugalskými erzetami a vím, že velmi rizikovým
faktorem jsou hlavně velké kameny vylamující se z nezpevněného
podkladu. Stále hrozící defekty pneumatik mohou velmi výrazně
ovlivnit průběh a výsledek soutěže.
V Portugalsku se sešla skvělá konkurence a soutěž bude
atraktivní nejenom pro posádky, ale především pro diváky. Nejenom
proto se na start soutěže nesmírně těším,“ řekl pilot Jan
Kopecký.