Eurosport představil logo pro Tokio 2020

Logo inspirované Mangou bylo odhaleno 500 dnů před startem Letních olympijských her v Tokiu 2020.

Perrette: Sportovní fanoušci zažijí bezkonkurenční zkušenost, uvidí každou minutu, každý sport a každého sportovce her. Eurosport je připraven stavět na rekordních Zimních olympijských hrách v Pchjongčchangu 2018.

Aby oslavil 500 dní, které zbývají do rozzáření olympijského ohně na Olympijském stadionu v Tokiu, představil Eurosport – Domov olympijských her v Evropě* – logo pro Letní olympijské hry, které se uskuteční v příštím roce v Tokiu.

V hledání univerzálního designu, který by byl provázaný s potřebou vybudovat společný příběh všech sportů, v nichž se bude v Tokiu soutěžit, inspirovala tvůrčí centrum Eurosportu Manga – originální japonský komiks zaměřený na dospělé i děti.

Logo spojuje logo Eurosportu, olympijské kruhy a nápis Tokio 2020 písmem ovlivněným Mangou. Logo tak překlenuje rozdíly mezi západními a východními kulturami a uvádí Mangu do nové éry.

JB Perrette, prezident a výkonný ředitel Discovery International: „Naše olympijská cesta začala v Pchjongčchangu 2018. Je naším velkým privilegiem, že vysíláme největší sportovní přehlídku na světě pro vášnivé komunity fanoušků napříč Evropou. Využili jsme inovativní technologie a nové způsoby propojení napříč všemi platformami, aby tyto hry byly skutečně digitální, což napomohlo rekordnímu počtu diváků.

Naše ambice pro Tokio jsou ještě vyšší. Zavázali jsme se, že nabídneme zážitky z her
v takovém měřítku, jako nikdy v minulosti, budeme smělí a zapojíme více lidí na více obrazovkách, nabídneme každou minutu, každý sport a každého sportovce her.

Eurosport vysílá během roku 70 % letních olympijských sportovních disciplín. Náš tým špičkových světových expertů nabízí bezkonkurenční sportovní zkušenosti a analýzy. Naše oceněné studio Eurosport cube bylo obrovským hitem a tuto zkušenost umocníme využitím nejnovějších technologií pro Tokio 2020, abychom fanoušky vtáhli do akce jako nikdy předtím.“

George Aivazoglou, viceprezident Eurosportu pro marketing: „Chtěli jsme, aby naše logo Tokio 2020 bylo jedinečným symbolem, který bude zahrnovat a respektovat japonskou kulturu, a aby se zároveň stalo okamžitě rozpoznatelným a rezonovalo s miliony lidí, kteří budou sledovat hry napříč Evropou.

Během příštích 18 měsíců budou fanoušci svědky toho, jak toto nové logo podpoří marketingovou kampaň Eurosportu před a během Tokia 2020. Věříme, že jsme tímto designem vytvořili vizuální identitu, která je univerzální, vyjadřuje dynamickou stránku her
a zapojuje mladší generace.“

V červnu 2015 oznámil Mezinárodní olympijský výbor, že udělil multimediální práva pro
50 zemí a teritorií společnosti Discovery, Inc. a Eurosportu pro OH v letech 2018 až 2024. Eurosport po OH v Pchjongčchangu oznámil rekordní počet diváků pro Zimní olympijské hry, které sledovalo 63 % evropské populace.**

Zahajovací ceremoniál Letních olympijských her v Tokiu 2020 se uskuteční v pátek 24. července a hry budou pokračovat až do 9. srpna.

Matěj Senft, Media:list s.r.o.