Horké zlato z Hungaroringu!

Necelý měsíc po druhém závodě Carbonia Cupu 2018, který se odehrál na Pannoniaringu, přišel ke slovu okruh známý z kalendáře Formule 1 – na kraji Budapešti ležící Hungaroring. Hned první trénink přinesl nemalou komplikaci.

Silné probrzdění na konci cílové rovinky vytvořilo na přední pneumatice plošku způsobující vibrace tak silné, že nebylo možné v tréninku pokračovat. V situaci, kdy jsme měli k dispozici již pouze novou sadu pro kvalifikaci, nám trn z paty vytrhl servis MK-RACING, který pneumatiku v pauze před druhým tréninkem rychle vyvážil, a my jsme mohli pokračovat v hledání nastavení.

Celé dopoledne se neslo především ve znamení boje s vysokými teplotami. Zatímco teplota trati značně přesahovala 60 stupňů, pneumatiky se dostávaly téměř až ke kritické stovce. A jen pro zajímavost- v kokpitu jsme naměřili stupňů 55.

Pro čas kvalifikace meteorologové předpovídali silný déšť, ze kterého sice nakonec nic nebylo, ale počasí se alespoň trochu umoudřilo. Nám se podařilo ideálně nastavit vůz a s novou sadou pneumatik vylepšit loňské maximum o více než půl vteřiny, což nám s pohodlným náskokem vyneslo druhé letošní pole position.

Výsledky kvalifikace (TOP 6) 1. Honza Rieger Rieger Motorsport Gloria C8F 1:48,431
2. Günter Weiß (D) ULFI-RENNTEAM Formula Renault 2.0 1:50,892
3. Pavel Machulda HKC RACING Formula Renault 2.0 1:51,225
4. Tim Rädlein (D) Rädlein Racing Formula Renault 2.0 1:53,140
5. Václav Laušman VETTE Group Formula Renault 2.0 1:56,012
6. Matthias Stark (D) STARKMOTORSPORT Formula Renault 2.0 1:57.150

Jméno Pavla Machuldy může být motoristickým příznivcům povědomé. Kromě toho, že jsme s ním v loňském roce svedli na mosteckém okruhu velmi zajímavý souboj, se také jedná o někdejšího účastníka mistrovství ČR v závodech na okruzích právě s formulí, kde patřil k těm nejrychlejším.

Hlavní rovinka na Hungaroringu se vyznačuje jedním – pro nás ne pozitivním – faktem. První zatáčka je od startu opravdu daleko, což s plejádou dvoulitrů v zádech je všechno, jenom ne příjemné. Pro srovnání, vzdálenost je zhruba stejná, jako na dlouhé rovině na Slovakiaringu a zhruba o čtvrtinu delší než na autodromu v Mostě. Navíc okruh neskýtá mnoho možností pro předjíždění. Obzvlášť ve chvíli, kdy mají Renaulty výkonově navrch a udržet se na rovině v těsném závěsu je nemožné.

Samozřejmě, že se především Günter Weiß toho snažil využít a ještě před koncem boxové zídky se přes nás přehnal. V ten moment nezbývalo nic moc jiného, než to do první zatáčky poslat trochu na srdce a doufat, že to klapne. Klaplo.

 

Hned po pár zatáčkách jsme se vymanili z tlaku zbytku pole a náskok v klidu zvyšovali. Pohoda skončila hned ve třetím kole. Na trati zavlály žluté vlajky a na trať vyjel safety car. Jakkoliv jsou zdejší traťoví komisaři skvělí a signalizují na jedničku, odklízení Starkova Renaultu zabralo dobrou polovinu závodu. Kroužení za zpomalovacím vozem nevyhnutelně vede k některým změnám. Jednak je nesmírně náročné udržovat pneumatiky v teplotním okně, naopak chlazení motoru ztrácí na efektivitě, ale co je hlavní – vybudovaný náskok je rázem ta tam.

Postartovní bezmoc byla ještě v živé paměti, v případě restartu závodu se však na rozdíl od klasického startu dá leccos vymyslet. Nestartuje se na světla, nýbrž tempo určuje první v pořadí, což otevírá jisté možnosti využít momentu překvapení a soupeře setřást ještě před nájezdem na rovinu. To se naštěstí podařilo velmi dobře a v závěrečném tříkolovém sprintu jsme celkové vítězství uhájili.

Sledujte nás na Facebooku Rieger Motorsport, Instagramu @riegermotorsport nebo webu www.r-motorsport.cz.

Naše poděkování opět směřují k Vám všem, kteří nám se závoděním nemalou měrou pomáháte, zejména panu Pincovi (PINC – nákladní doprava) a panu Polákovi (LUTOPOL) za významnou pomoc s dopravou na závody a také našim dalším partnerům MK-RACING – dodavatel pneu HANKOOK, Moster, MEDUNA vakuová kalírna, Tyrex, FRROD reklama a iRacingNews.

Vláďa Rožánek, člen KMN 153