Carboniacup zakoncil sezónu 2016 doma v Moste

rally

Poslední letošní závod čekal
v Mostě na domácím automotodromu na jezdce Carboniacupu.
Jednalo se o celkově sedmý závodní den a poslední devátý závod
sezóny, při které jezdci pokořili okruh Hungaroring, podívali se ke
dvěma dvouzávodům na Slovakiaring, na německý Lausitzring a třikrát
se představili v Mostě, tedy známé kolébce motorsportu na
severu Čech.

carboniacup_2016.jpgVe
skupině A upravených aut se celkem představilo 30 vozů, proto musel
být závod rozdělen na vozy A a A+, protože maximální propustnost
trati byla stanovena na 20 vozů. Skupinu A Junior vyhrál osamocený
Matěj Chabr s VW Golf. Skupinu A1 vyhrál tentokrát Petr
Zelenka se Suzuki Swift, před Vítem Martinovským na Fordu Fiesta a
Markem Jägerem taktéž na Fiestě. Jiří Mika závod nedokončil. 
Skupinu A2 si podmanil Martin Walther na BMW 318,před Petrem Pánkem
na Hondě TypeR, okruhová legenda František Došek nakonec do závodu
neodstartoval. V A3 dojel nejlépe André Mašek s BMW 130i,
před Němci Uwe Schafferem a Saschou Sarnowem na BMW M3. V A4
zvítězil Olaf Haeusner z Německa na BMW M3, když jeho krajan
Mario Tischendorf na Seatu Leon závod nedokončil.

carboniacup_2016_-_1.jpgSkupinu A5 ovládlo Subaru Impreza WRX Miloše Merty,
v A8 úřadoval Petr Suchomel na Renaultu Megane Trophy, před
Vítem Smejkalem na Octavii. Nejlépe obsazenou třídou v áčkách
se stala skupina A9, tedy vůbec nejsilnější cestovní a GT vozy.
Tuto třídu ovládlo Lamborghini Gallardo stáje Mičánek Motorsport,
když Michal Petrů porazil i druhého Michaela Olivera s Porsche
GT3 i poprvé startujícího Petra Vencálka na BMW Z4 GT3. Na dalších
místech pak dojel Lukáš Urban s Ultimou GTR a Jiří Stránský
s druhým Lamborghini Gallardo. Nejrychlejší kolo zajel Petr
Vencálek s časem 1,39 min.

Pěkných dvacet strojů se předvedlo ve skupině
B sériových cestovních vozů. Skupinu B1 vyhrál Martin Bakeš na
Hondě, startující letos poprvé a porazil i druhého Karla Bubna s
vozem Alfa Romeo a na třetím místě skončil Luboš Sázava s náhradním
vozem Lada. Skupinu B2 si podmanil Jiří Zeman se Civicem, před
Pavlem Urbánkem na Alfě Romeo.     V B3 si
odvezl zlato jeden z vůbec nejčastěji startujích jezdců Tomáš
Beneš s Alfou Romeo, před Zdeňkem Čurdou na BMW 330Ci a
Lukášem Kaňkou na dalším italském voze Alfa Romeo.

carboniacup_2016_-_3.jpgV B4 zvítězil Lukáš Valdmann na BMW M3, před Karlem
Sobkem na BMW a třetí skončil Zbyněk Čurda s BMW M3 E36.Souboj
dvou Nissanů vs Corvette ZR1 skončil vítězstvím Libora Miloty
s Nissanem GTR, který si tak zajistil třetí místo
v absolutním pořadí letošní sezóny. Druhý dojel Stanislav
Šedivec s Corvette ZR1 a třetí Jan Mareček na Nissanu GTR,
který tréninky i kvalifikaci odjel ve skupině C s KTM X-BOW a po
technické závadě na tomto speciálu nastoupil do závodu se svým již
dříve závodním vozem GTR.

Maximální počet dvacet vozů se utkal také ve
skupině C, tedy mezi prototypy a speciálními vozy. Ve skupině C1 se
představilo stádo vozů připomínající spíše motokáry, ale tedy
pekelně rychlé motokáry, o značkách Performer, či Pacemaker ještě
zdá se uslyšíme. Přijel jak jejich konstruktér Gottfried Hatz
z Rakouska, tak i bývalý účastník Superkart závodů Peter
Elkmann. Zvítězil Peter Elkmann na Performeru, před Gottfriedem
Hatzem na Pecemakeru a Guido Kleinemeyerem na značce Performer.
V C2 nedojel jezdec Andreas Krammer s Caterhamem
Megabusa. V C3 zvítězil Michal Vítek, před Michalem Beladou a
Janem Červenkou s Caterhamy. C4 opanovali Křečkové, když
zvítězil Martin před Jakubem a Rakušanem Bernhardem Kranzmullerem.
V C5 pro vozy KTM X-BOW dojel nejlépe Radim Havlík, před
Miroslavem Šimonem.

Pěkných 18 formulových monopostů se sjelo do
Mostu k poslednímu závodu kategorie D. Nechyběli ani cizinci.
V D1 do 1400ccm s motocyklovými motory zvítězil Filip
Turek na konstrukci VD05, Jan Rieger s Forimem Honda tentokrát
cíl neviděl. V D2 s automobilovými motory vyhrál Pavel
Nedobitý s Van Diemenem, před Němcem Petrem Benzem. D3 do
1600ccm zvítězila co do počtu účastníků, především pak ze
sousedního Německa, když o první místo se zasloužil Bernd Weber,
před Günterem Schönfeldem a Frankem Thalmannem na Estoniích,
objevil se i bývalý jezdec Interserie Tim Rädlein. Skupinu D4 do
2000ccm vyhrál Vladimír Netušil s formulí Renault 2,0, před
Günterem Weissem a Václavem Laušmanem. Oba taktéž pilotovali vůz
formule Renault.

Již za několik týdnů proběhne slavnostní
vyhlášení vítězů jednotlivých tříd a skupin. Děkujeme za další
závodní rok Vám fanouškům, realizačnímu a organizačnímu týmu,
mechanikům, všem jezdcům a hlavně sponzorům a garantům, bez kterých
by to nešlo.

Vláďa Rožánek Carboniacup  2016