SCC a Remus Cup se v Brne neztratily

rally

Rychlé prototypy Sports Car Challenge,
které se letos již podruhé objevily v ČR a rakouský pohár
formulových monopostů Remus Cup se na Masaryk Racing Days
v Brně rozhodně neztratily.

ferrarilambo.jpgSedmým a posledním
závodem pokračoval v Brně Remus Cup určený formulovým vozům,
převážně F3, F Masters, F Renault, VW atd. Jeho promotér a sám
dlouholetý pilot Franz Woess může být i po přejmenování
z Austria F3 Cupu právem spokojený. Brněnský závod se jel
dohromady s Eset V4 Cupem a FIA CEZ, takže po závodech bylo co
vyhlašovat. První závod vyhrál i celkově Ital Paolo Brajnik na
Dallara 308 VW před Philipem Regenspergerem s Dallarou 305
Opel a Kurtem Böhlenem na Dallara 308 Opel.

Dalšímu pořadí pak vládl Marcel Tobler ze
Švýcarska na Dallara 308 Mercedes, před Němkou Angeligue German
s Dallara 308 Opel Spiess a naším Antonínem Sůsem
s Dallara 302 Opel Spiess. Sandro Zeller ze Švýcarska
s Dallara 308 Mercedes sice skončil až za nimi, ale bodový
příděl z obou klání v Brně mu vystačil na pohárový titul
v Remus Cupu za rok 2016. Sláva vítězům, čest poraženým.
Vítězem volné formule do 2000ccm byl Maďar Tamás Köszegi
s Dallara VL3, ten však do Remus Cupu nebodoval.

Nedělní závod absolutně opět vyhrál Ital
Brajnik z Pure Sport, před již jistým vítězem Remus Cupu 2016
Sandro Zellerem a Kurtem Böhlenem. V konečném účtování patří
Čechům tři bronzové posty po sedmi podnicích. Antonín Sůs skončil
třetí v Remus Formel F3 Trophy (1992-2004), Petr Samek skončil
třetí v Remus Formel Renault 2,0 Pokalu a Tomáš Korený
v Remus Formel 4 Pokal také s bronzem.

Sports Car Challenge se nakonec sezóny
představilo po Mostu i v Brně. Jelo společný závod s P9
Challenge a FIA zónovým šampionátem, vč etně Eset Cupu, tedy naší
D4 nad 2000ccm a skupiny D5, kam právě patří i prototypy Praga, KTM
X-bow, nebo Janíkova Norma. Zajímavý start předvedly tyto série,
běžně používaný v Anglii. Napřed za prvním safetycarem se
vydala D5 a SCC a pak následovala za druhým safetycarem další vlna
GT a cestovních vozů. První závod SCC vyhrál Rakušan Andreas
Fiedler na PRC Audi Turbo, když druhého Hoffmana z Rakouska od
něj dělilo pouhých 0,522min. Třetí skončil Turi Breitenmoser ze
Švýcarska s PRC Ford a čtvrtý Peter Kormann na PRC Audi
turbo.

formule_d2+3-03134.jpgDruhá divize do 2000ccm oslavila v Brně vítězem
Simona Stollera na PRC FRP9 Honda CN, když porazil Rakušana
Norberta Groera s Ligierem Honda, tak i dalšího Rakušana
Andrease Haslera na Radicalu SR4. Chyběl opět celý tým Ruthtronik,
tedy i Fabian Plenz, Tommy Tulpe, Evi Eizenhammer, ale i Jay Boyd.
Druhý závod vyhrál letos poprvé Roman Hoffmann s PRC Audi
Turbo s více jak minutovým náskokem na Turi Breitenmosera
s PRC Ford. Simon Stoller už vítězství z druhé divize
nezopakoval, když se již v zaváděcím kole musel pro poruchu
vozu odporoučet.

Zvítězil tak Dr. Norbert Groer
s Ligierem, před Andreasem Haslerem s Radicalem SR4.
Groer po vítězství mnoho nevěřil, že svůj vůz dá po Red Bull Ringu
dohromady, do takového stavu, aby s ním zvítězil, ale podařilo
se a s týmovým kolegou Hoffmanem odvážejí z Brna dva
zlaté poháry. Finále SCC se nepojede jako každoročně na
Hockenheimringu, ale opět podruhé na Redbullringu 22.-23. října. Ke
změně kalendáře došlo až v srpnu, vynechána byla i Monza.

Vláďa Rožánek, foto Milan Spurný

Zdroj Remus Cup a Sports Car Challenge Brno
2016