Engeho vítezný návrat na Silverstone

rally

Silverstone, legenda mezi legendami. Právě
tato britská trať byla svědkem letošního prvního závodu českého
závodníka Tomáše Engeho za volantem vozu specifikace GT3.

silvestrone_vítěz.jpgStalo se tak při čtvrtém podniku šampionátu
International GT Open, do kterého Enge nastoupil společně s domácím
jezdcem Craigem Dolbym a vozem Lamborghini Gallardo R-EX v barvách
týmu Wessex Motorsport.

Enge s Dolbym patřili od úvodních jízd k
nejrychlejším posádkám celého pole. V sobotní kvalifikaci si
česko-britská posádka vyjela start z první řady, který v
odpoledním závodě proměnili ve vítězství. O podobný výsledek se
chtěli jezdci týmu Wessex pokusit i ve druhé závodní jízdě, nicméně
po slibném úvodu vystavilo předčasnou stopku zavěšení u pravého
předního kola.

„S Craigem jsme utvořili opravdu silnou a
vyrovnanou dvojici. Dařilo se nám jezdit rychlé časy a díky tomu
jsme dokázali zvítězit v sobotním závodě, do kterého jsme
startovali s vědomím 15ti vteřinové penalizace. Ta nám byla udělena
na základě hodnocení jezdců na žebříčku FIA, kde je Craig zlatý a
já platinový,”
těmito slovy začíná Engeho vyprávění po návratu
ze Silverstone.

“V GT Open jezdí vozy aktuálních specifikací.
Jsou zde nové BMW M6, Ferrari 488, Mercedes AMG a spousta McLarenů.
My jsme v  nabité konkurenci dokázali s naším Lamborghini bez
problému obstát a tím jasně ukázat jak moc je  auto
konkurenceschopné,”
dodává Enge.

silvestrone_1.jpgV
neděli pak jezdcům černožlutého Lamborghini vystavila stopku závada
na zavěšení, která poslala Dolbyho do boxů sedm minut před koncem
závodu.

“Pro nedělní závod nám k povinné zastávce v
boxech přibylo dalších 15 vteřin za sobotní vítězství. Věděli jsme,
že napodobit sobotní vítězství bude velice obtížné, ale stále jsme
věřili, že pódium by mohlo být reálné. V kvalifikaci jsem zajel
čtvrtý nejrychlejší čas a krátce po startu jsem se dokázal posunout
na třetí místo. Craig se po pitstopu vrátil na dráhu na šestém
místě, čímž jsme potvrdili, že ambice na pódium byly oprávněné.
Týmová strategie velela jet na výsledek, a tak jsme oba jeli na
hraně. Ještě to nevíme jistě, ale zdá se, že důsledkem agresivní
jízdy přes obrubníky došlo k poškození zavěšení u pravého předního
kola a náš boj o další pódium skončil deset minut před vypršením
stanoveného časového limitu. Ten byl navíc oproti sobotnímu závodu
o deset minut kratší.“
 

silvestrone_2.jpg„Myslím, že i přes nedokončený nedělní závod,
můžeme považovat uplynulý víkend za úspěšný. Pro
výsledek
jsme udělali maximum. Měli jsme potřebnou kvalitu i rychlost a
sobotní vítězství jasně ukázalo, že cesta, kterou si tým Wessex
Motorsport zvolil pro nadcházející sezony je správná,“
uzavírá
Enge hodnocení britského podniku.

Výsledky posádky Enge/Dolby:

volný trénink 1 – P4 – 2:01,419
volný trénink 2 – P6 – 2:01.009
kvalifikace 1 – P2 – 1:58,927 (Craig Dolby)
závod 1 – P1
kvalifikace 2 – P4 – 1:58,757 (Tomáš Enge)
závod 2 – P13.

T.Enge,