Úspech s horkou príchutí

ctsa

Jachta Imerys vedená triem Phil Sharp, Milan Koláček a
Adrien Hardy dojela do cíle regaty Transat Quebec – St.Malo na
výborném sedmém místě. Pro Milana je to letos již druhé umístění
v první desítce při závodu přes Atlantik. To se ještě žádnému
českému jachtaři nepovedlo.

 
Milan Koláček
Milan Koláček
Radost ze skvělého umístění kalí to, že po většinu
závodu se tým Imerys pohyboval na medailových příčkách.
V prvních dnech dlouho vedl, později tvrdě atakoval
nejrychlejší jachtu Tales II.
Imerys jako jediná dokázala s Tales II držet krok. Bohužel za
to draze zaplatila. Nejvýkonnější plachta na palubě nevydržela
nápor větru a roztrhla se. Poslední tři dny závodu se tým snažil
důležitou plachtu opravit. Bez ní ztrácel a propadal se startovním
polem. Několikeré opravy v náročných podmínkách nebyly
dostatečně trvalé na to, aby šla plachta použít.

Propad startovním polem byl nepříjemný, ale tým Imerys se
nevzdával. Před cílem vítr slábl a to byla možnost ještě jednou
zaútočit. V bezvětří se propracovával dopředu a dotahoval se
na čelo závodu. Znovu se zdálo, že je medaile z těžkého závodu
reálná.

Pak se však štěstěna otočila zády. Imerys uvízla na několik hodin
v absolutním bezvětří. To byl konec. Na tři hodiny bylo
dokonce nutné zakotvit, aby loď v bezvětří neodnesl zpět
proud.
Znovu začalo foukat. Soupeřům přišel vítr dříve a Imerys se
v posledních mílích propadla na sedmé místo.

Milan Koláček
Milan Koláček
I
přes konečné umístění je třeba ocenit nádherný závod, který Phil
Sharp, Milan Koláček a Adrien Hardy zajeli. Nebýt defektu plachty,
bojovali by jako jediní se španělskou Tales II o vítězství. Jako
jediní dokázali se superrychlou jachtou držet krok.

Milan Koláček řekl po závodě

O začátku závodu
„Byla to velká zkušenost. Moře daleko na severu je jiné. U
Newfoundlandu byl život v moři cítit ve vzduchu. Velcí
delfíni, plankton, který v noci neuvěřitelné fosforeskoval a
dokonce i velryby. Do jedné jsme málem vrazili! Následovalo několik
dnů, kdy nebylo kvůli mlze téměř nic vidět. Nebylo vidět na příď,
ani na vršek stěžně. Byli jsme v oblasti, kde hrozila srážka
s ledovci. Zima byla vlhká, lezavá. Moře mělo jen 6°C.“

O únavě
„Fyzicky byl závod velmi těžký. Jeli jsme na doraz. Stále znovu
přerovnávání věcí uvnitř lodi. Po každém obratu! Do toho zima a
málo spánku. A problémy technické. Motor nepracoval tak, jak měl,
akumulátory nedržely energii, pak i časově náročné opravy
spinakeru. To odčerpá síly. Únava se během závodu kumuluje a ke
konci je to znát i na výkonosti, která klesá.“

O závěru závodu
„Cíl byl bohužel pro nás smolný. Dostali jsme se do velmi slabého
větru. Byli jsme velice blízko druhému ale i 7. místu. Kdokoli z
vedoucího balíku mohl dojet za vedoucí španělskou lodí.  V
silném protiproudu jsme dokonce 3 hodiny kotvili na hloubce 40
metrů, abychom se neposunuli o 6 mil zpět.“
 
Pořadí
1. Tales II  Gonzalo Botin  Španělsko  11 dnů, 22
hodin a 42 minut
2. Generali Horizon Mixité  Isabelle Joschke  Francie 12
dnů a 10 minut
3. Eärendil  Catherine Pourre  Francie 12 dnů a 17
minut

7. Imerys  Phil Sharp  Velká Británie  12 dnů, 2
hodiny a 24 minuty
 
Výsledky najdete
zde
.
Další informace o závodu najdete
zde
a
zde
.
Phil Sharp Racing
zde
.
 
 
Milan Koláček

 
 Daniel Vodička
Komunikace a PR