Carboniacup zanechal první stopy na Hungaroringu

rally

Po Mostě a Slovakiaringu zavítal
Carboniacup do Maďarska, kde si odbyl závodní premiéru na známém
okruhu F1 zvaném Hungaroring. Tento zatáčkovitý 4381m dlouhý
závodní okruh přivítal jezdce třemi tréninkovými jízdami a vlhkou
kvalifikací.

f1_hungaroring.jpgPak
již následovala pro každou skupinu jedna jízda na body. Celkem se
na maďarském okruhu sešlo 65 závodníků z Česka, Slovenska,
Německa a Rakouska. Ryze českou záležitostí se stal závod skupiny B
sériových cestovních vozů. Naopak nejmenší účast tentokráte
zaznamenala skupina formulových vozů, kde se ovšem objevili letos
dva nováčci Pavel Langer s Autolou a Günther Weiss
s Renautem 2,0.

f1_hungaroring_1.jpgVe
skupině A překvapivě celkově zvítězil Martin Duras s BMW E36
GTR, který tak vyhrál nejen skupinu A8, ale i absolutně, když za
sebou nechal i dvě Lamborghini Gallardo Michala Petrů a Bronislava
Formánka ze stáje Mičánek Motorsport z Brna. Ve skupině A3
zvítězil Slovák Marián Polonyi na BMW 130i, před André Maškem a
Tomášem Zabloudilem na stejných vozech BMW 130i. Ve skupině A4
dominoval pro změnu další jezdec stáje Šenkýř Motorsport Otto
Svoboda na BMW M3, pro brněnskou stáj tak dvojnásobný úspěch na
neznámé trati. Stříbrný věnec z A4 získal Jakub Klobása se
Škodou Octavia a bronz bral Bronislav Stratil s Nissanem. Ve
skupině A8 dominoval Slovák M.Duras, před Danem Trnkou na Attacku
GTR a M.Valášek s Ginnetou závod nedokončil.
V nejpočetnější a také nejsilnější A9 zajela nejlépe Gallarda
od Mičánka, v dalším pořadí pak figurovali M.Oliver, M.Jansa,
R.Hort, D.Waszek a M.Galáš. Jen jediný Waszek startoval
s Ferrari 430, jinak všichni jmenovaní závodili na vozech
Porsche, v různých vývojových evolucích.

Skupina B sériových vozů přilákala do Maďarska
jedenáct vozů a v této skupině došlo i na safety car, a to
když selhaly brzdy Boleslavu Waszkovi s jeho Corvette ZR1.
Celkově ve skupině zvítězil Libor Milota s Nissanem GTR, když
porazil Standu Šedivce s Corvette ZR1 a Lukáše Valdmanna
s BMW M3. Skupinu B3 vyhrál Tomáš Beneš s Alfou Romeo,
před Zdeňkem Čurdou s BMW 330Ci. V B4 ujmul první příčku
Lukáš Valdmann s BMW M3, před Tomášem Honzem na VW Scirocco a
Jiřím Vaňkem s BMW M3. V nejsilnější A5 vyhrál Libor
Milota s Nissanem GTR s náskokem více než 12s na druhého
Šedivce. Jezdec Zbyněk Čurda si udělal výlet mimo trať již v
tréninku, tedy do kvalifkace ani závodu s rozbitým vozem
nenastoupil.

f1_hungaroring_2.jpgLetos zatím nejvíce obsazovaná skupina C patří
speciálům, tedy prototypům, Caterhamům, KTM X-Bow, Kaipanům, ale
třeba úplnému speciálu vlastní konstrukce Pacemaker, se kterou opět
zvítězil Gottfried Hatz z Rakouska. Stroj připomínající
vzezřením spíše motokáru umí upalovat velmi rychle. Celkově
zvítězil před Caterhamem Megabusa krajana Andrease Krammera a KTM
X-BOW Tomáše Mičánka. Ve skupině C1 zvítězil G.Hatz, před Michalem
Bláhou na Radicalu SR4 a Wolfgangem Maurerem na Caterhamu.
V C2 zvítězil osamocený Rakušan A.Krammer s Caterhamem
Megabusa. V C3 Michal Rejman, před Jakubem Kirchnerem a
Michalem Beladou na Caterhamech. V C4 pak zajel nejlépe Jakub
Křeček, před Rakušany G.Reisenbauerem a B.Kranzmüllerem na
Caterhamech V této skupině se také letos poprvé představila
značka Kaipan a na sedmém místě s ním závod dokončil Jaroslav
Varga. V C5 pak zlato bral Tomáš Mičánek a stříbro Radim
Havlík s KTM X-BOW.

f1_hungaroring_3.jpgVe
skupině D formulových vozů, která stejně jako v jiných
závodech startuje a je hodnocena společně se skupinou C se na
startu objevilo slabých 8 vozů, z nichž ovšem závod dokončil
pouze šest vozů. Do závodní jízdy neodstartoval ani Václav Šafář,
ani Karel Hrabáň s Renaultem 2,0 a závod poté nedokončil ani
Pavel Langer s Autola 1/8. Celkově zvítězil Vladimír Netušil
ze stáje Effective, která se také stala garantem závodního víkendu
v Maďarsku a po němž byl pojmenován celý závodní den.
V D4 tak zvítězil před nováčkem Carboniacupu Güntherem Weissem
z Německa na Renaultu 2,0 a dalším stájovým kolegou Matthiasem
Starkem. V D1 zajel nejlépe Filip Turek s VD05 stáje
Chabrmotorsport, před Janem Riegerem na Forimu Honda. V D2
zůstal neklasifikován Pavel Langer na Autola 1/8.

Na podrobné výsledky se můžete podívat na
našem webu
http://www.carboniacup.cz/index.php?sel=content&menuID=154&parentID=39

Další závod se uskuteční již brzy 4. července
na německém okruhu Lausitzring a pevně věříme, že k nám cestu
opět najdou východoněmečtí sousedé, zejména pak ve formulových
kategoriích, kde loni napomohli při závodu v Mostě
k rekordní účasti 23 vozů. Tolik už z Maďarska a
Carboniacup se na své diváky bude těšit u televizních obrazovek
kanálu Sport5, nebo v hledišti Lausitzringu.

Vláďa Rožánek, Carboniacup 2016