Madarská okruhová premiéra se vydarila

rally

Eset V4 Cup, spojený s MMČR na
okruzích začal zónovým závodem FIA na maďarském okruhu nedaleko
Budapešti. Hlavně ve skupině cestovních a GT vozů D4 nad 2000ccm se
sešla zdařilá konkurence, když startovali i domácí jezdci, kteří se
jinak dalších závodů zúčastňují velmi sporadicky, to samé platí pro
Poláky, kteří jezdí své mistrovství. Eset cup je pohárem, bez
kterého si MMČR už ani nedokážeme představit. Do klasifikace MMČR
mohou jezdci bodovat jen v případě, že skupinu absolvuje
alespoň 5 vozidel.

knollbmwz4gt3.jpgAle
zpět k závodům, kterých jezdci během víkendu absolvovali hned
dva.

Slibný začátek představil obnovený Škoda
Octavia Cup se třinácti vozy na roštu a vyrovnanými závody. Domácí
fanoušky potěšil a zároveň všechny překvapil výkon domácího Gábora
Tima, který oba dva závody vyhrál, ale rozhodně mu vítězství
nespadlo do klína zadarmo. Dvě druhá místa pobral Tomáš Pekař a dva
bronzy Michael Vorba. Jako VIP se představil Dalibor Gondík.

maďarsko_dscf4453.jpgCelkovou klasifikaci D4 cestovních vozů do 2000ccm si
v prvním závodu podmanil Srb Vesnič, před Maďarkou Bús a
dalším Srbem Lalušičem na Seatech Leon. Pátý skončil Petr Mandelík
s Lotusem Exige a osmý Petr Krejčí na stejné značce.  Ve
druhé jízdě se Lalušic dostal před Maďarku na stříbrné místo.
Čtvrtá Maďarka Keszthelyi na Audi TT cup měla nedávno teprve
patnáct let. Z našich skončil nejlépe Mandelík pátý a Krejčí
si o příčku polepšil.

maďarsko_dscf5639.jpgV závodě nad 2000ccm zvítězil v pátek Jakub
Kubas na BMW Z4 GT3, před Jakubem Knollem na stejném voze a Miro
Konopkou s Lamborghini Huracane. Čtvrtý nad 3500ccm skončil
Jiří Malchárek s novým BMW M6 GT3. Divizi D4 do 3500ccm vyhrál
Miro Horňák s Ginettou G50, před Danielem Skalickým. Divizi 5,
která ožívá, vyhrál Aleš Jirásek na Praga R1, před Václavem Janíkem
s Normou, který poprvé přesedlal do okruhového dění. Druhý
závod měl trochu dramatický začátek, když Maďar s Renaultem
vylétl v zaváděcím kole a Jakub Knoll se snažil po zdržení
zařadit na čelo, tak si Malchárek nevšiml blikajících oranžových
světel a začal závodit. Nicméně ani organizátoři nejsou bez
poskvrny, nemávali žlutými vlajkami. Přední jezdci potom za
safetycarem zvolnili a závodící Malchárek už neměl kam, a tak se
srazil s v té době už kličkujícím Kubasem, který zvolnil
a začal zase zahřívat kroužením pneumatiky. No, trochu horký
začátek. Celkově a v divizi 5 vyhrál Aleš Jirásek se speciálem
Praga R1, nechal za sebou vítěze D4 nad 3500ccm Miroslava Konopku
s Huracánem i celkově třetího Janíka s prototypem Norma.
V D4 nad 3500ccm skončil druhý Knoll na BMW Z4 GT3 a třetí
Jakubík s Ferrari 458 Challenge. Do 3500ccm skončil vítězně
Dan Skalický s BMW M3 E36 GTR, před Slovákem Marcinkem na
Nissanu 350Z.

maďarsko_eset_v4_cup,.jpgEndurance vyhrál Sládečka ze Šenkýř motosportu na
BMW Z4 GTR ex Marc VDS, za ním dojeli sice do republiky nebodující
Maďaři s Renaultem RS01, v dalším pořadí pak dojeli
Konopka na Lamborghini a Dan Skalický s BMW B6 Alpina GT3 ze
stáje Trevor. D5 vyhráli Janík s Trnkou na Normě, před Němcem
Daumem na KTM-X-BOW a do 3500ccm Raspet a Marinšek na Seatu Leon,
dvoulitry pak zajeli nejlépe Vesnič s Lalušičem.

D2 formule v pátek vyhráli domácí Ronai a
Magyar, třetí skončil Antonín Sůs s Dallarou, v sobotu
pak z prvního místa spadl díky safetycaru navrátilec Petr
Samek s formulí Renault a zvítězil Magyar, před Ronaiem, naši
pak byli v pořadí Chabr, Sůs, Korený.

Podrobné výsledky i skupiny TWC1 a TWC
započítávané do Eset V4 Cup naleznete zde:


http://www.chronomoto.hu/livetiming/pdf/?eventid=20160428_30_agyob_hungaroring

bodování do Eset V4 Cupu pak máme zde:

http://www.eset-v4.com/body/

Další závod se jede 14.-15. května na
Redbullringu

Vláďa Rožánek