Uprostred oceánu!

ctsa

1300 mil (2500 km) zbývá do cíle závodu Transat
AG2R. Naše Fulgur-Evapco se drží na vynikajícím šestém místě.
Vedoucí jachty jsou uprostřed Atlantiku, na půl cesty mezi Afrikou
a Jižní Amerikou.

 
Milan Koláček
Milan Koláček
Po první týdnu závodu, který byl ve znamení silného
větru a tím pádem i rekordních výkonů, se podmínky změnily. Vítr
zeslábl a mezi Kanárskými ostrovy, Kapverdy a cílem je oblast bez
větru. Absence větru je pro závodního jachtaře horší, než bouře.
S bouří se dá bojovat, postupovat vpřed. V bezvětří
nezbývá než čekat na vítr.

Ubíjející vedro
Proto je tentokrát cesta do cíle extrémně dlouhá. Vede daleko na
jih, obeplouvá bezvětří,  stovky mil od ideální trasy. Znamená
to plavbu hluboko v tropech, jen necelých 800 mil od rovníku.
Ve vražedném vedru, se sluncem přímo nad hlavou.

Chabé zásoby vody
Vedro je kruté i proto, že před pár dny se startovalo
z chladné jarní Bretaně. Organismy závodníků si musely rychle
zvyknout na proměněné klima. A je tu ještě jeden faktor. Na
normální turistické plachetnici mají jachtaři k dispozici
stovky litrů vody. Závodníci kvůli úspoře hmotnosti vezou jen
nejnutnější. Proto si berou jen desítky litrů. Je třeba šetřit.
Voda je na pití a na vaření. Na umytí musí stačit 1 litr na osobu a
týden. Pro suchozemce nepředstavitelné.

Milan Koláček
Milan Koláček
Obrat znamená mnoho práce a potu
Po dlouhé plavbě bez obratů jsou znovu na čase změny směru. Je
nutné plout ještě dále na jih pro vítr. Obrat je v tropickém
vedru náročný. Nestačí otočit kormidlem a přehodit plachty. Pro
ideální rychlost lodi je nutné dělat více. Veškeré vybavení se musí
přeskládat na návětrný bok. V tropickém vedru dvojnásob
náročná činnost, která znamená potoky potu po zádech.
 
Taktický souboj až do cíle
Taktický souboj je možné očekávat až do cíle. Největšími soupeři
Milana Koláčka a Pierra Brasseura jsou anglická Artemis a
francouzská Bellocq Paysages. S těmi si to naše jachta
nejspíše rozdá o 6. – 8. místo. I když ani soupeři vpředu nejsou
daleko.
 
Pořadí
1  AGIR Recouvrement  Adrien Hardy, Vincent
Biarnes   Francie
2  Cercle Vert  Gildas Morvan, Alexis Loison 
Francie
3  Bretagne – CMB Performance   Sébastien Simon,
Xavier Macaire  Francie
4  Generali  Nicolas Lunven, Gildas Mahe 
Francie
5  Gedimat   Thierry Chabagny, Erwan Tabarly 
Francie
6  Fulgur-Evapco   Milan Koláček, Pierre
Brasseur  Česká republika
7  Artemis Sam Matson, Robin Elsey  Velká Británie
8  Bellocq Paysages – Sauveurs de Cornouaille  Martin Le
Pape, Eric Péron Francie

Více informací o závodu zde.
Poloha lodí zde.
 
Milan Koláček
Pierre Brasseur
milan_koláček_atln_1.jpgMilan se postaví na start spolu s Pierrem
Brasseurem, se kterým se zná již od chvíle, kdy oba závodili v
Classe Mini. Pierre si v loňském roce na své konto zapsal
zatím největší úspěch, kterým bylo vítězství v závodě Transat
Jacques Vabre ve třídě Class 40 spolu s Yannickem Bestavenem.
Celkově již má Pierre za sebou 6 regat přes Atlantik a pro Milana
bude cenným zdrojem zkušeností. V offshore jachtingu se i ti
nejlepší musí stále učit.

Transat AG2R

Start
Kdy  3. dubna 2016
Kde  Concarneau, jižní Bretaň, 47°52´N a 003°55´
 
Cíl
Kdy  Předpokládaný dojezd do cíle 23. dubna 2016
Kde  ostrov St. Barth, Malé Antily, 17°55´N a 062°50´W
 
Délka závodu    3800 námořních mil, cca 7000
km
Více informací najdete zde.
 
Loď, na které se jede:

Závod se jede na sériově vyráběných jachtách Bénéteau Figaro II.
Díky shodným závodním lodím, je závod mimořádně vyrovnaný a
dramatický až do cíle.

Parametry Figaro Bénéteau

Design  Marc Lombard
Délka    10,15 m
Šířka      3,43 m
Ponor   2,10 m
Výška stěžně  15,7 m
Výtlak   3050 kg
Balast    1100 kg
Vodní balast 2 x 220 l
Plocha hlavní plachty  38 m2
Plocha geny  30 m2
Plocha spinakeru  85 m2
 
Více informací o lodi najdete zde.
 
Daniel Vodička
Komunikace a PR

Napsat komentář