Milan Kolácek vpredu s nejlepšími

ctsa

Milan Koláček
Milan Koláček
Náš tým Fulgur-Evapco se třetí den po startu
transatlantického závodu Transat AG2R drží na vynikající 6.příčce.
Před sebou má 5 dnů bouřlivého surfování s větrem
v zádech. Milan Koláček s Pierrem Brasseurem odvádějí
vynikající práci. Na vedoucí tým Generali ztrácejí 27 námořních
mil.
 

Startovní pole má za sebou obávaný Biskajský záliv. Zatím směřuje
na jihozápad, ale brzy změní kurz k jihu. Oproti původním
předpokladům se zdá, že ideální trasa do Karibského moře povede
tentokrát daleko na jihu, téměř na dohled Kapverdským
ostrovům.

Náročná první noc
Prvních 24 hodin bylo těžkých. Přecházela studená fronta, prudké
přeháňky, vítr až 70 km/h a zima. Po první noci na moři byli
závodníci do kosti prokřehlí. Kdo zažil noční chlad na moři, ví, o
čem je řeč. Následovala obtížná pasáž se slabším větrem, kdy bylo
třeba dát přednost krátkodobé ztrátě a zaměřit se na zisk
v delším časovém horizontu. Zní to jednoduše, ale není snadné
sledovat, jak soupeři ujíždějí a věřit v lepší
budoucnost.

milan_koláček_atlantik_2.jpgPosun startovním polem
Vítr slábl k nule, nejprve pro skupinu na západě, ve které
plula i Fulgur-Evapco, později pro ty, kteří se vydali na jih. To
byla chvíle, kdy se Milan Koláček s Pierrem Brasseurem začali
propracovávat dopředu, z 11. místa po prvním dnu, na 6. příčku
za mysem Finisterre na západě Pyrenejského poloostrova. Sázka na
západní trasu vyšla.

milan_koláček_atlantik_3.jpgSurfing po vlnách v dalších
dnech

Za mysem Finisterre se konečně dostalo čelo startovního pole do
silného severního větru. Pro nejrychlejší to znamenalo další
navýšení náskoku. Vítr bude sílit na 60 – 75 km/h. To je limit pro
plné plachty, možná dokonce i mírně za limitem. Jachty budou
surfovat po vysokých vlnách. Bude to let na ostří nože. Jediná
chyba může znamenat konec závodu.
Silný severní vítr vydrží v několika příštích dnech. Poslední
předpovědi naznačují, že nejrychlejší cesta do Karibského moře
povede daleko na jihu, až na úrovni Kapverdských ostrovů.
 
milan_koláček_atlantik.jpgZprávy z paluby
Milan Koláček

„První den byl náročný. Trvá 48 hodin, než se člověk dostane do
správného závodního rytmu. Byli jsme mokří a prochladlí. Důležité
ale bylo, že jsme se udrželi v kontaktu s čelem
startovního pole. Vsadili jsme na to, že nový vítr přijde o západu
a vyplatilo se. Ti co byli jihovýchodně od nás, se dostali do
bezvětří a my jsme se propracovali na 6. místo.  Nyní nás
čekají docela jiné starosti. Pojedeme na hraně se spinakerem. Bude
to náročné, ale rychlé. A to je důležité. Navíc my jsme se
spinakerem velmi rychlí.“

 
Polohu lodí najdete zde.
 
Více najdete zde.

Celkové pořadí

Pořadí Jméno lodi Posádka Země Vzdálenost do cíle
1 Generali Nicolas Lunven, Gildas Mahé Francie 3378,5 nm
2 Agir Recouvrement Adrien Hardy, Vincent Biarnes Francie + 4,7 nm
3 Skipper Macif Charlie Dalin, Yoann Richomme Francie + 10,4 nm
       
6 Fulgur-Evapco Milan Koláček, Pierre Brasseur Česká republika + 27,5 nm

Transat AG2R 

Start 

Kdy 3. dubna 2016 

Kde Concarneau, jižní Bretaň, 47°52´N a
003°55´ 

Cíl 

Kdy Předpokládaný dojezd do cíle 23. dubna
2016 

Kde ostrov St. Barth, Malé Antily, 17°55´N a
062°50´W 

Délka závodu 3800 námořních mil, cca 7000 km Více
informací najdete zde. 

Loď, na které se jede 

Závod se jede na sériově vyráběných jachtách Bénéteau
Figaro II. Díky shodným závodním lodím, je závod mimořádně
vyrovnaný a dramatický až do cíle. 

Parametry Figaro Bénéteau 

Design Marc Lombard 

Délka 10,15 m 

Šířka 3,43 m 

Ponor 2,10 m 

Výška stěžně 15,7 m 

Výtlak 3050 kg 

Balast 1100 kg

Vodní balast 2 x 220 l 

Plocha hlavní plachty 38 m2 

Plocha geny 30 m2 

Plocha spinakeru 85 m2 

Více informací o lodi najdete zde

Daniel Vodička, Komunikace a PR, lodní noviny,

Foto: Pavel Nesvadba,