Regata pres Atlantik odstartovala!

ctsa

Milan Koláček s Pierrem Brasseurem bojují se
světovou špičkou

Milan Koláček
Milan Koláček
Dnes ve 1308 byl odstartován transatlantický závod
Transat AG2R. Mezi závodníky je téměř kompletní světová špička, se
kterou se náš nejlepší sólový jachtař bude měřit. Startovalo se ve
větru o rychlosti 7–10 uzlů, který mírně sílil. Deset hodin po
startu jsou Milan Koláček s Pierrem Brasseurem na Fulgur –
Evapco na 10. místě, na čelo startovního pole ztrácejí jen 1,3
námořní míle.
 
Startovalo se na zadní vítr se spinakery. První měl spinaker nahoře
Agir (Hardy, Biarnes). Rychle ale byli zastíněni zbytkem
startovního pole a propadli se. Podobně na tom byli i Milan
s Pierrem. Startovali vpředu, ale nebyli na čistém větru a
soupeři byli rychlejší.

Startovní pole bylo vyprovázeno stovkami lodí a člunů
s diváky, nad stěžni visely pod zataženou oblohou dvě
helikoptéry s televizními štáby. Další diváci čekali na
pobřeží nedaleko poslední točné bóje. Kromě diváků na místě byl
start přímo přenášen i francouzskou televizí.

Milan Koláček
Milan Koláček
Na první bóji stahoval nejdříve spinaker Macif
(Dalin, Richome) Po bóji, kterou naši točili na 11. místě,
následovala stoupačka (kurz proti větru) a pak další spinaker
k poslední otočné bóji před přístavem Concarneau. Pořadí na
čele se nezměnilo a ani naši ve startovním poli udrželi 11.
příčku.Pokračovalo se na předobok na otevřené moře. Nyní je
rychlost startovního pole kolem 8 uzlů.  Všichni mají před
sebou těžkou noc. Přibližně dva dny po začátku závodu trvá, než se
závodníci dostanou do správného rytmu, než si zvyknou na spánkový a
stravovací rytmus.

Milan Koláček
Milan Koláček
Vítr se stočí více k západu, tedy proti směru
plavby. Důležité bude najít správnou chvíli k obratu vhodný
moment pro změnu směru plavby více k jihu.  Správné
načasování může pomoci vyšplhat se nahoru startovním polem. Všichni
vědí, že kdo se dostane první do příznivého severního větru, který
se blíží od západu, ujede soupeřům a získá náskok.
Další zprávy přineseme zítra během dne.

Pořadí a poloha lodí. 
 
Milan Koláček

Pierre Brasseur
Milan se postaví na start spolu s Pierrem Brasseurem, se
kterým se zná již od chvíle, kdy oba závodili v Classe Mini. Pierre
si v loňském roce na své konto zapsal zatím největší úspěch,
kterým bylo vítězství v závodě Transat Jacques Vabre ve třídě
Class 40 spolu s Yannickem Bestavenem. Celkově již má Pierre
za sebou 6 regat přes Atlantik a pro Milana bude cenným zdrojem
zkušeností. V offshore jachtingu se i ti nejlepší musí stále
učit.

Transat AG2R
Start
Kdy        3. dubna 2016
Kde        Concarneau, jižní
Bretaň, 47°52´N a 003°55´
 
Cíl
Kdy        Předpokládaný dojezd
do cíle 23. dubna 2016
Kde        ostrov St. Barth,
Malé Antily, 17°55´N a 062°50´W
 
Délka závodu    3800 námořních mil, cca 7000 km

Více informací o lodi najdete zde.

Loď, na které se jede
Závod se jede na sériově vyráběných jachtách Bénéteau Figaro II.
Díky shodným závodním lodím, je závod mimořádně vyrovnaný a
dramatický až do cíle.
Parametry Figaro Bénéteau
Design  Marc Lombard
Délka    10,15 m
Šířka      3,43 m
Ponor   2,10 m
Výška stěžně     15,7 m
Výtlak   3050 kg
Balast    1100 kg
Vodní balast       2 x 220 l
Plocha hlavní plachty     38 m2
Plocha geny       30 m2
Plocha spinakeru    85 m2
 
Více informací o lodi najdete zde.
 
Fotografie
Fotografie pro tiskové použití najdete zde.
Další fotografie rádi poskytneme na vyžádání. U fotografií prosím
uvádějte autora dle složek

Na vyžádání budou také videa natočená před startem a na
startu a dále aktuální videa přímo z
paluby lodi. 

 
Daniel Vodička
Komunikace a PR