Rekordní pocet jezdcu uzavrel pátou sezónu Carboniacupu v Moste

rally

Stále populárnější série amatérských,
či profesionálních závodníků Carboniacupu uzavřela svou již pátou
závodní sezónu na Autodromu v Mostě, kde se sešel i rekordní
počet 100 startujících jezdců a hlavně potěšilo velmi pěkné pole
formulí ve skupině D, kde jelo nakonec 20 vozů.

most_8.jpgPočasí poměrně závodům přálo, ovšem
bylo potřeba gumy trochu před závodem ohřát, přece jen ráno a
navečer už bylo chladněji. Jinak se do tváří závodníků opíralo i
sluníčko, a tak si na své úlovky přišla i skupina fotografů. Takové
světlo jsem již dlouho nezažil, cituji jednoho z nich.

most_14.jpgJednotlivé třídy si na počet
startující rozhodně nemohly stěžovat a k vidění byla i
zajímavá technika, která k nám do Mostu na Carboniacup
přijela. Po letošní závodní pauze se přijel svézt například
František Došek s Fordem Focus, nové Mičánkovo Lamborghini
Gallardo Tropheo vozil po mostecké dráze Michal Polák a startovalo
zde i přes dvacet Německých jezdců, také Rakušáci i Poláci.

Ve skupině A1 zvítězil Jiří Mika
s Citroenem Saxo VTS, před Maximilianem Hönigem s Toyotou
Yaris a Petrem Zelenkou se Suzuki Swift. V A2 dominoval Jiří
Stránský se Škodou Octavia Wars II, před Jiřím Šubrtem na Škoda
Octavia Cup a Andreasem Schulzem z Německa na Hondě TypeR.
V A3 vyhrál Jan Semlbauer na BMW 130i, před německým kolegou
Uwe Schäfferem na stejné značce. Nejrychlejším jezdcem A4 a celkově
byl Olaf Hauesner z Německa na BMW M3. V silnějších
speciálech skupiny A+ se představily trochu ostřejší stroje.
Vítězem A5 se stal Rakušan Michael Oliver na Porsche GT3 RS.
V A7 zvítězil Jiří Stránský s Octávií, před Vladimírem
Netušilem na Alfě Romeo 147 SP, kterou dříve používala pro své
starty závodní stáj Ciest la vie a Vladimír zajel první závod
v životě, třetí skončil Lukáš Hrubý s Renaultem Clio.
V A8 dojel první Milan Valášek s Ginnetou G50, před
Vítkem Smejkalem na Octavii KTCR a Petrem Krejsou s Lotusem
Elise. V A9 vyhrál Polák Dominik Kotarba Majkutewicz
s Porsche GT3 Cup, před Martinem Jansou se stejným vozem a
Vojtěchem Dvořákem s BMW.

Ve skupině B sériových cestovních vozů zajel
nejrychlejší čas Boleslav Waszek s  Corvette ZR1. Ve skupině
B2 vyhrál Němec Maxmilian Petschko s Lotusem Elise S1, před
Miroslavem Boškem na Hondě CTR7G a Petrem Urbánkem s Hondou
Civic. B3 vyhrál Luboš Sázava na BMW, před Janem Zubatým
s Citroenem DS3 a Petrem Moučkou na BMW, B4 vyhrál Zbyněk
Čurda na BMW, před Lukášem Valdmanem a Tomášem Čandou, všichni na
různých evolucích značky BMW. B5 pak vyhrál Boleslav Waszek
s Corvette ZR1, před Janem Marečkem na Nissanu GTR a na
stejném voze startujícím Liborem Milotou.

most_15.jpgSkupina C patří speciálním
vozům typu Radical, Caterham, či KTM X-Bow. Nejrychlejší čas zajel
Luděk Dostál na Radicalu SR3SR. V C1 zvítězil Martin Příhoda
s Radicalem SR4, C2 Luděk Dostál, C3 v Caterhamech zajel
nejlépe Michal Rejman, před Michalem Beladou a Jiřím Požárkem,
v C4 pak kraloval Bernhard Kranzmüller, před Martinem Křečkem
a Tomášem Frankem a v C5 s KTM X-BOW získal zlato Jaroslav
Novák, před Miroslavem Šimonem a Martinem Vobořilem.

most_16.jpgRekord v počtu účastníků
skupiny D nás po 5 letech snažení mile překvapil, dvacet
formulových vozů z nás nikdo na startu nečekal. Plejáda
německých vozů a směsice formulí NF, či Renaultů se opravdu
vydařila. V první zatáčce po letmém startu se bohužel stal
karambol a formule Renault Filipa Turka skončila bez kola, Hans
Sieber taktéž odstoupil a v karambolu zůstala bez jakékoliv újmy na
technice, ale zaklíněná i Věrka Vostrá Petrů. Chvíli pak účastníci
museli vydržet za safetycarem. D1 vyhrál opět Václav Šafář,
tentokrát pro změnu zase s jinou formulí Gloria, před Janem
Riegerem na Forimu Honda a třetí dokončil závod Michal Petrů
s Van Diemen.V D2 zvítězil Pavel Langer s konstrukcí
Autola, před Peterem Benzem s MT77 a Lutzem Stallbaumem
z Německa na MTX 1-03 Easter. V D3 pak zvítězil Polák
Alex Karkosik s formulí Renault 1,6 před Frankem Thalmannem
s Estonií 25 a jeho krajanem Heiko Wernerem.

V Mostě se bylo rozhodně na co koukat a
již teď se můžeme těšit na příští ročník Carboniacupu, který po
zimní přestávce určitě zaklepe na dveře evropských autodromů. Nyní
si užijme odpočinek a uvidíme se na slavnostní vyhlášení vítězů
🙂

Vláďa Rožánek, Carboniacup 2015