Jakub Smrž – Brands Hatch FINAL

rally

Neděle 19.10.2014

Kuba po
víkendu: 
„Za normalních okolností
bych měl jet do desítky, ale tři bodovaná umístění tento víkend pro
mě znamenají opravdu hodně. Dokázal jsem odjet závodní víkend
pouhých 7 týdnů po operaci zápěstí a po dvou měsíční pauze. Moc nám
nepomohlo, že jsme měli jen jeden suchý trénink před dnešními
závody, ale i tak jsme to zvládli. Díky moc týmu Moto Rapido Lloyds
British, že jsem mohl opět závodit a za skvělou práci po celý
víkend. Poslední závod bylo možné mnohem víc, ale bohužel jsem vše
ztratil na startu. Ale popravdě jsem byl rád, že jsem aspoň těch
pár vteřin udržel zmáčklou spojku… Díky všem za
podporu!!!“

Jakub Smrž
Jakub Smrž
Race 3
– Do posledního závodu
letošního finále Kuba odstartuje ze třetí řady z 9. místa. Start se
ale našemu jezdci vůbec nepodařil, do první zatáčky se výrazně
propadá startovním polem a závod tak pro něho začíná ze 17. místa
po průjezdu prvním kolem. Hned v druhém kole jde Kuba dopředu na
16. pozici, ale do vysněné „desítky“ to bude těžká práce.
V dalším kole Kuba postupuje ještě o další pozici a už je na
bodovaném 15. místě. Rychlost má Kuba opravdu dobrou a hned v
dalším kole se posouvá už na 14. místo. Budu se opakovat, ale je to
obrovská škoda, že start se nepodařil. Držet se v první desítce by
nebyl problém, protože Kuba zajíždí i s předjížděním velmi podobná
kola, jako top ten jezdci. Před polovinou závodu na 20 kol se
pořadí nemění a Kuba se drží za Watersem na 14. místě. Ve
startovním poli vznikají dve díry a nebude vůbec jednoduché se
posunout do desítky. V průjezdu desátým kolem je česká vlajka už na
13. místě a doufejme, že brzy sesadí pomalejšího Backlunda na
Yamaze. Netrvalo dlouho a další průjezd už je Kuba na 12. místě a
připisuje si tak pátý zářez v poslední jízdě letošního ročníku. 8
kol před koncem závodu padá Mainwaring na Kawasaki a jeho stroj
posílá až na plot, chránící diváky u tratě. Kuba jde dopředu na 11.
místo a na trať vyjíždí safety car. Safety car zajíždí 6 kol před
koncem a nám to hraje do karet. Kuba je 11-tý a v přímém kontaktu s
jezdci před sebou. Snad udrží tempo a posune se ještě výš! Od
šachovnice našeho pilota dělí čtyři kola a jede stále na 11. místě
za zkušeným Walkerem. Naneštěstí tři kola před koncem vidíme
červenou vlajku a závod tak končí. Není to konec jaký jsme si
přáli, ale i tak Kuba zajel nejlepší výsledek víkendu a ze všech
třech jízd veze body. Až na špatné starty to nemělo chybu.

Race 2 – Kubovi se start z 16. místa
podařil a v prvním kole si drží stejnou pozici, tedy těsně za body.
Už v průjezdu druhého kola se posunuje náš jezdec na bodovanou
pozici a dlouho jezdí 15. Po pěti kolech se utvoří dvě veliké
skupiny, první bojuje o první místo a tvoří jí deset jezdců. Druhá
skupina začíná Hopkinsem a končí Muffem. V této skupině je Kuba a
zhruba v polovině závodu drží 13. místo za Hickmanem a Da Costou.
Vypadá to, že ruka drží a Kuba odvádí dobrou práci, 8 kol před
koncem jízdy jde před Da Costu a zavěsí se na Hickmana. Dobrá
kola zatím Kubovi zajišťují 7. místo na startu, tedy začátek třetí
řady! Pět kol před koncem je náš jezdec stále na 12. místě a drží
se Hickmana. Doufejme, že ruka i motorka vydrží ve stejné kondici a
budeme se těšit z dobrých bodů. 3 kola před koncem druhé jízdy
tohoto víkendu se pozice našeho jezdce nemění, ale vybudoval si
bezpečný náskok na 13. Muffa. Kuba zajíždí velmi dobrá kola, která
ho řadí mezi nejrychlejší jezdce na trati, ale dvě kola před koncem
jakoby nevydržela pneumatika nebo možná začala zlobit ruka a Kuba
výrazně zpomaluje. I tak si udrží náskok a závod končí na velmi
dobrém 12. místě a domů poveze další body. Počkáme si na oficiální
výsledky, ale zatím to vypadá na 9. místo na startu do poslední
finálové jízdy této sezóny. To je rozhodně lepší výchozí pozice než
do tohoto závodu a pokud Kuba bude mít stejné tempo a po celém
víkendu toho na zraněné zápěstí už nebude moc, máme určitě šanci na
výsledek v top ten.

Sobota 18.10.2014

WU Na start do druhé jízdy se Kuba
postaví na začátek šesté řady, tedy na 16. místo. To není úplně
ideální pozice a rozhodně to nebude mít jednoduché. Dnešní
zahřívací trénink se mu ale daří a dokončil ho v první desítce na
9. pozici. Doufejme, že start vyjde lépe než včera a všechny potíže
s prokluzující zadní pneumatikou se podařilo odstranit. Výsledek ve
Warm upu tomu napovídá, tak držme palce!“

Kuba po
sobotě:
 „Dnešek proběhl
celkem slušně, bez komplikací a hlavně pádu. Ráno bohužel opět
nebylo sucho a minimálně jeden trénink mi chyběl na lepší
kvalifikaci, ale 14. místo nebylo po pauze tak špatné. Na startu do
mokrého závodu se mi protočilo zadní kolo a pak jsem se začal
dostávat do tempa. Bohužel čim dál víc prokluzující zadní guma mě
začala zpomalovat a v cíli z toho byly 2 body. Střed gumy byl úplně
oholený, takže teď musíme přijít na to, čím to bylo, kdyby se zítra
opět jelo na vodě. Každopádně jsem ale rád, že jsem závod dojel a i
přes tento problém urval dva bodíky.“

Race 1 – Ve velmi těžkých
podmínkách pole startuje k prvnímu závodu. Kuba má průměrný start a
po úvodních zatáčkách jede víceméně na svém místě z kvalifikace. Po
konci prvního kola se náš jezdec bohužel propadá na sedmnácté
místo, ale hned se posouvá na šestnácté místo za Bena Wilsona.
Vytváří se větší skupina bojující o dvanácté místo a Kuba po
souboji s Walkerem jede patnáctý. Bohužel při předjíždění Da Costy
se náš závodník trochu zaseknul a jezdci před ním mu lehce
odskočili. Jakub je však ale znovu sjíždí a po nečekaném pádu
Shakeyho Byrna jede na čtrnáctém místě. Jihočeský jezdec se snaží
držet tempo, ale nevypadá to, že jeho Ducati má zrovna přebytek
přilnavosti. Přesto Kuba stále tahá a dojíždí Hickmana. Dopředu i
dozadu už je odstup veliký a kola ubývají. Panigale ale plave v
nájezdech i ve výjezdech a posun na třináctou příčku bude těžký. V
každém průjezdu kolem Druids se fanouškům čísla 96 zastavuje srdce
a Kuba bruslí dál. Jakub zaplaťpámbu také dobruslil na čtrnáctém
místě, zrovna když nad Brands Hatch ironicky začíná znovu svítit
slunce. Zítra doufejme ve více gripu!

QP Před první kvalifikační fází trať
nestačila úplně oschnout, ale zdá se, že nikdo z pole na to nebere
ohled. Nejinak je tomu u Kuby, který si po počkal na volné místo na
trati a zajel čas, který ho řadí na čtvrté místo. V dalších kolech
Kuba znovu zrychluje a osm minut před koncem míří do boxů ze šesté
příčky. Nakonec náš závodník na trať už nevyjíždí, ale do druhé
kvalifikace bezpečně postupuje z jedenáctého místa. Velkou zprávou
je, že po havárii z volného tréninku Kiyonari vůbec do kvalifikace
nenastoupil. Ve druhé kvaldě se Kuba postupně rozjíždí a dostává se
na třinácté místo. Přestože náš jezdec vytrvale zrychluje, tak mu
nakonec patří čtrnáctá příčka.

FP3 I přesto, že počasí je již od
rána na Anglii solidní, tak trať je pro první sobotní trénink ještě
oslizlá. To ale nevadí našemu jezdci, který od začátku jezdí ve
špici a po prvních kolech jde na druhé místo. Následuje strategická
zastávka v boxech a mezitím se podmínky na trati pomalu zlepšují.
Pětadvacet minut před koncem se Kuba vrací na trať, když drží
třinácté místo. Hned první rychlé kolo řadí Kubu na sedmé místo.
Panigale se startovním číslem 96 jde stále dopředu a drží se v úzké
špičce. Posledních pár minut už Kuba nejezdí a až v úplném závěru
se vydává vyzkoušet si start. Přesto jeho čas stačil na sedmou
příčku, což vzhledem k tomu, že trať byla v nejlepší kondici až v
úplném závěru a během tréninku se zajížděl nový motor, není úplně
zlé. Zápěstí ale ještě není v pořádku a doufejme, že zátež zdejších
tří závodů vydrží.

Pátek 17.10.2014

FP2 Rozjezdové kolo druhého tréninku
řadí Jakuba na třinácté místo. V dalším kole ale Kuba míří do boxů.
Doufejme, že se tak děje kvůli nastavení, či technice a ne kvůli
nedoléčenému zápěstí. Půl hodiny před koncem se Panigale vrací na
dráhu, ale po dvou kolech a menším posunu vpřed přichází další
zastávka v boxech. Po zhruba sedmi minutách Kuba znovu najíždí k
dalšímu stintu. Kolo za kolem náš jezdec postupně zlepšuje svůj čas
a pomalu se posouvá dopředu a vylepšuje mezičasy. Šest minut před
koncem pak náš jezdec míří naposled ke svým mechanikům. Tam sice
není dlouho, ale nájezd do rychlého kola před šachovnicovou vlajkou
už těsně nestíhá a vkonečném pořadí obsazuje jednadvacáté
místo.

FP1 Po zranění a různých problémech
se Kuba konečně znovu posadí na svou Ducati ve finálovém závodě BSB
2014. Tým Millsport Ducati se po Kubově zranění rozhodl předčasně
ukončit sezonu. Naštěstí se Steve Moore, který letos v Millsportu
pracoval s Kubou jako závodní inženýr, vrací pro rok 2015 se svým
týmem Moto Rapido Ducati, který získal rozšířenou podporu přímo z
boloňské továrny a hlavního sponzora v podobě společnosti Lloyds
British. Kuba tedy pojede v nových barvách a celý víkend bude
takové menší preview pro příští sezonu.

Na úvod se Kuba evidentně těší a hned po startu se řadí do
elitní pětky. Po několika rychlých časech míří náš jezdec za svými
mechaniky. Na poslední čtvrthodinu se Jakub vrací zpátka na trať a
tou dobou drží devátou příčku. Po objetí jednoho kola se ale
jihočeský závodník vrací za svými mechaniky a mezitím ho ostatní
jezdci přeskakují. Startovní číslo 96 se vrací na trať na závěrečné
tři minuty. Nakonec sice dokáže zrychlit, ale na větší posun už
není čas a ve finále Kuba obsazuje sedmnáctou příčku, dle
předpovědi se ale nejspíš jedná o poslední trénink na vodě.

J.Smr.,